marieminime schreef:met tempraturen boven de 10 snachts gaat er hier snachts ook niets op, vind wel leuk om te lezen dat iedereen klaagt over dekens opdoen en afdoen, terwijl wij toch degene zijn die daar zelf voor kiezen
Tja, ik heb toch liever het 'gezeur' van dekens dan een pony die na een kwartier rijden al zo zeik nat is dat 4 uur met zweetdekens opstaan nog niet lang genoeg is.
Heb een Bucas die vanaf 10-15 graden tot ergens ver in de min warm genoeg is, dus zou erg fijn zijn als het daar eens gaat blijven en ik niet meer naar dekens om hoef te kijken.
Wordt er gek van. Doe mij maar gewoon een goede wintervacht die de regenbuiten houdt ipv een mietje die last van de spieren krijgt door regen (gaat tot de huid bij langdurige regen). Maar ach, alles voor een blij paard! Heb het er wel voor haar over, en eerlijk is eerlijk, als ik dan sochtends vroeg voordat ik richting Uni ga even snel deken af doe vanwege mooi/warm weer op stal kom, een mooie zonsopgang zie,murmelende paardjes, en blije katten en hond. Dan is mijn ochtend humeur gelijk weer weg

), dat ze wel goed bestand is tegen de wind en eventuele regen. Als het dan kouder gaat worden, ga ik er een onderdeken onder doen. Bij echt heel strenge temperaturen (zoals vorig jaar -12 enz), doe ik weer mijn 600gram op. 
Nee..
. Maar omdat hij verkleurd in de zomer een deken op.....

maakt weinig uit voor de pony en het heeft meerdere voordelen
Maar die zijn onbetaalbaar