Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:58

marieminime schreef:
met tempraturen boven de 10 snachts gaat er hier snachts ook niets op, vind wel leuk om te lezen dat iedereen klaagt over dekens opdoen en afdoen, terwijl wij toch degene zijn die daar zelf voor kiezen

Tja, ik heb toch liever het 'gezeur' van dekens dan een pony die na een kwartier rijden al zo zeik nat is dat 4 uur met zweetdekens opstaan nog niet lang genoeg is.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:06

Yucca schreef:
Zijn er ook mensen, net als mij, die maar 1 winterdeken hebben (van ongeveer 300 grams)?

Zo ja, hebben jullie die er al op liggen?

ik heb een regendeken en een winterdeken.
Naja heb er meerdere maar allemaal even dik.
En nu ligt er alleen de regendeken op.
Heb hem al een paar daagjes overdag eraf gehaald, maar denk dat ik hem savonds maar op blijf doen.
Aangezien ze nog steeds buiten staat.
Of zou ze snachts ook zonder kunnen? Ze heeft pas 1 week een deken op.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:08

Ik heb maar 1 winterdeken en wil niet graag bezig gaan met op en af. Vorige week vond ik het 'koud genoeg' voor de winterdeken, dus opgedaan.
Maarja, nu is het eigenlijk weer te warm....

Ik zou zowiezo de regendeken snachts oplaten.

furyke

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:15

hoe dik is je deken?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:19

Weet het niet zeker, maar heb een BR, dus gok op 300-340 grams

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:20

das dan wel erg warm.
als je paard snachts op stal staat, zou ik m weer afdoen.
Maar wacht nog even andere reacties af voordat ik iets fout zeg. (ben nog niet zo heeel deken ervaren)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:21

Nies_ schreef:
marieminime schreef:
met tempraturen boven de 10 snachts gaat er hier snachts ook niets op, vind wel leuk om te lezen dat iedereen klaagt over dekens opdoen en afdoen, terwijl wij toch degene zijn die daar zelf voor kiezen

Tja, ik heb toch liever het 'gezeur' van dekens dan een pony die na een kwartier rijden al zo zeik nat is dat 4 uur met zweetdekens opstaan nog niet lang genoeg is.

ik snap goed waarom mensen kiezen voor een deken, ik en mn stalgenootje rijden ook af en aan om te wisselen, maar het is het een of het ander en vind dat we dan niet zo moeten klagen. We moeten er wat voor over hebben toch

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:22

furyke schreef:
das dan wel erg warm.
als je paard snachts op stal staat, zou ik m weer afdoen.
Maar wacht nog even andere reacties af voordat ik iets fout zeg. (ben nog niet zo heeel deken ervaren)

mijn mening ook, hoeveel gram krijgt hij op als het echt -15 gaat vriezen :s

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:32

marieminime schreef:
ik snap goed waarom mensen kiezen voor een deken, ik en mn stalgenootje rijden ook af en aan om te wisselen, maar het is het een of het ander en vind dat we dan niet zo moeten klagen. We moeten er wat voor over hebben toch

Ik klaag lekker verder :Y) Heb een Bucas die vanaf 10-15 graden tot ergens ver in de min warm genoeg is, dus zou erg fijn zijn als het daar eens gaat blijven en ik niet meer naar dekens om hoef te kijken.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:37

Yucca schreef:
Weet het niet zeker, maar heb een BR, dus gok op 300-340 grams

Dan zou ik hem ook aflaten! Ik wou vorige week ook bijna 300 grams erop leggen maar gelukkig niet gedaan, want het is nou wel weer warm!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:52

Ik vind het irritant en dat blijf ik ook zeggen :D Wordt er gek van. Doe mij maar gewoon een goede wintervacht die de regenbuiten houdt ipv een mietje die last van de spieren krijgt door regen (gaat tot de huid bij langdurige regen). Maar ach, alles voor een blij paard! Heb het er wel voor haar over, en eerlijk is eerlijk, als ik dan sochtends vroeg voordat ik richting Uni ga even snel deken af doe vanwege mooi/warm weer op stal kom, een mooie zonsopgang zie,murmelende paardjes, en blije katten en hond. Dan is mijn ochtend humeur gelijk weer weg :+:

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:54

marieminime schreef:

Tja maar sommige mensen moeten werken he ;)
Kan niet elke ochtend naar stal gaan voor de deken af te halen..
Dus de katoenendeken blijft lekker dag en nacht op

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:24

Ik ga starten met gewoon een regendeken (met fleece voering denk ik.. ben er nog niet uit :P), dat ze wel goed bestand is tegen de wind en eventuele regen. Als het dan kouder gaat worden, ga ik er een onderdeken onder doen. Bij echt heel strenge temperaturen (zoals vorig jaar -12 enz), doe ik weer mijn 600gram op.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:07

Tjuppie schreef:
mimeslosydy schreef:
in de zomer een hele dunne deken om vachtverkleuring tegen te gaan (ja ik heb gewoon geen zin in een vale pony)

Dat vind ik eerlijk gezegd echt niet fair.. :o

maar waarom dan niet?
ik zie eind zomer ontzettend veel ponys op wedstrijd komen die gewoon een hele lelijke kleur vacht hebben gekregen door de zon.
ben pas nog naar een pony wezen kijken voor iemand anders, ze zeiden dat ie zwart was.
maar het leek meer op grijs, was vast ooit wel zwart geweest.
mijn pony is een koffievos, en haar vacht (kleur én conditie) ziet er momenteel super uit.
voor sommige mensen is een mooie pony niet belangrijk, voor mij wel.
en ik zorg echt wel dat ze erg geen last van heeft, de stof die ze op had was maar een paar millimeter dik,

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:34

Ik heb de paarden allemaal weer een dunne deken op gedaan.
Want het stikt hier van de muggen. :7

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:58

mimeslosydy schreef:
Tjuppie schreef:

Dat vind ik eerlijk gezegd echt niet fair.. :o

maar waarom dan niet?
ik zie eind zomer ontzettend veel ponys op wedstrijd komen die gewoon een hele lelijke kleur vacht hebben gekregen door de zon.
ben pas nog naar een pony wezen kijken voor iemand anders, ze zeiden dat ie zwart was.
maar het leek meer op grijs, was vast ooit wel zwart geweest.
mijn pony is een koffievos, en haar vacht (kleur én conditie) ziet er momenteel super uit.
voor sommige mensen is een mooie pony niet belangrijk, voor mij wel.
en ik zorg echt wel dat ze erg geen last van heeft, de stof die ze op had was maar een paar millimeter dik,

Ja, jammer voor jou dat het niet mooi is. Je kunt het gewoon niet maken om die arme beesten perse met deken op te willen laten staan, 'omdat ze anders lelijk worden'. Kijk; een vliegendek is voor hun eigen gemak (geen last van dazen), een deken in de winter bij een sportpaard is ook beter om te voorkomen dat ze kletsnat van het zweet weer de wei op moeten (vacht wordt minder lang als je op tijd begint met dekens). Maar een deken voor de mooiigheid? :n Nee..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:04

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij zij dekens oplegt en iedereen heeft er wel een goede reden voor. Maar een deken opleggen omdat je pony anders verkleurd vind ik echt belachelijk!

Ik snap het prima dat iemand een deken tegen de vacht wilt hebben, om je pony een nacht schoon te houden voor wedstrijd en ten goede van de spieren. Allemaal logisch :j. Maar omdat hij verkleurd in de zomer een deken op..... :n. Stel je voor dat je met een verkleurd paard op wedstrijd verschijnt...ojee!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:26

ik doe het ook lekker simpel, ook de zelfregulerende bucas, even een pijntje in de portemonnee, maar als je het uitrekent ben je even veel kwijt tegen dat je een waterdichte 100 grams,200 grams en 300 grams hebt, en op koude dagen staat paard dan altijd onder 2 of meer dekens...

de bucas is ook perfect waterdicht, dus de mijne staat geschoren dag en nacht buiten, met de bucas, en doet het daar perfect op :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:11

Heb ze beide nu 's nachts de ongevoerde regendeken op en overdag als ze naar buiten gaan doe ik ze af. Het is de laatste dagen elke keer boven de 20 graden, dus kunnen ze lekker in het zonnetje staan. 's Avonds gaan de dekens weer op, dan koelt het toch wel weer behoorlijk af. Als het nu kouder blijft, krijgen ze een staldeken van 200 gram onder de ongevoerde regendeken.

Ik hou ook niet van telkens dekens wisselen en op en af doen, maar ja het is niet anders in Nederland. Gelukkig voer ik ze 's morgens en 's avonds zelf, dus kan ik ze makkelijk wisselen e.d.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:42

Gebeurt zoveel wegens verkleuring dekentje op.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:44

ladylay schreef:

Tja dat vind ik persoonlijk écht onzin. Als je een paard wilt dat nooit vies wordt of verkleurd dan kun je beter er een van Mattel kopen.
Zo een, blijft prachtig mooi van kleur, het hele jaar door. Ook geen gezeur van een lange vacht trouwens, blijft keurig dun :j
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:24

Dat vind ik echt een heel kinderachtige reactie, die ook nog eens nergens op slaat.
Wat voor last heeft die pony nou van een dunne deken?!
Hij kan evegoed lekker naar buiten, en heeft ook nog eens geen last van de
vliegen.

Mijn paard heeft ivm eczeem en geschoren worden, 365 dagen per jaar een deken op.
Ja ze is echt enorm ongelukkig 8)7

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:30

Waah inderdaad kinderachtige reactie, damn :wow: maakt weinig uit voor de pony en het heeft meerdere voordelen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:56

Focussed schreef:
ladylay schreef:

Tja dat vind ik persoonlijk écht onzin. Als je een paard wilt dat nooit vies wordt of verkleurd dan kun je beter er een van Mattel kopen.
Zo een, blijft prachtig mooi van kleur, het hele jaar door. Ook geen gezeur van een lange vacht trouwens, blijft keurig dun :j
Afbeelding

Ja, daar noem je er 1 ! :') Maar die zijn onbetaalbaar :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:02

Duhelo schreef:
ik doe het ook lekker simpel, ook de zelfregulerende bucas, even een pijntje in de portemonnee, maar als je het uitrekent ben je even veel kwijt tegen dat je een waterdichte 100 grams,200 grams en 300 grams hebt, en op koude dagen staat paard dan altijd onder 2 of meer dekens...

de bucas is ook perfect waterdicht, dus de mijne staat geschoren dag en nacht buiten, met de bucas, en doet het daar perfect op :)

Die heb ik ook inderdaad, maar heb jij die nu al op dan? Vind dat toch wel weer een beetje té warm.
xApple schreef:
Dat vind ik echt een heel kinderachtige reactie, die ook nog eens nergens op slaat.
Wat voor last heeft die pony nou van een dunne deken?!
Hij kan evegoed lekker naar buiten, en heeft ook nog eens geen last van de
vliegen.

Mijn paard heeft ivm eczeem en geschoren worden, 365 dagen per jaar een deken op.
Ja ze is echt enorm ongelukkig 8)7

Inderdaad, ik snap het ook niet helemaal.. Zolang het goed passende dekens zijn heeft paard er echt geen last van hoor.