[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mdrf

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:40

Die van mij staat bloot en gaat gewoon onder de schuilstal staan als de regen te lang duurt. Maar zo extreem koud is het niet als het regent hier in het noorden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:19

Ik heb alleen soms in de nacht de deken op, want ze had het opzich niet koud maar haar huidje werd wel erg gevoelig en alles. Het regende toen ook al de hele dag en nacht.. Net een beetje teveel

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:32

Ja irritant dit weer hè! Ik heb ook een vliegendeken van pagony met waterdichte rug maar die gebruik ik nu niet want het komt hier echt soms met bakken uit de hemel en ik vraag me af of ze dan droog blijft.. maar... ik gebruik de bucas sun shower. Kan van 10-20 graden. Alsnog wat warm in de volle zon vind ik maar hij is zon reflecterend dus dat scheelt wel. En het is beter dan een intens bibberende pony na een buitje..... blij dat ik die deken toch heb gekocht dit jaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:43

Slmt9 schreef:
JA! De struggle is real. Vreselijk dit weer.
Bij ons vreten ze ook voor t leven.

Een vliegendeken gaat het hier niet overleven in de kudde.

Mijn paard heeft ook net 6 weken vaccineren achter de rug. Dus die geef ik nu phytonics immu boost pro bij. Ik temperatuur elke dag. En hij tempt wat lager en voelt warm. Dus ik laat de deken af.

Oh ja, hier ook idd aan het vreten! Ondanks dst ze een paar uur op het land staat.

Immuboost is een goeie. Ik geef dr nu een weerstandbooster van Horseflex en m'n equistro secreta max pro komt hopelijk morgen binnen. Ze moddert na een enting weer met de luchtwegen. Of het komt door het gras en het rare weer. Het zal allemaal wel niet helpen.

Bucas sunshower zat ik idd aan te denken! En ik ga die pagony eens opzoeken, daar heb ik niet eerder over gehoord!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:55

Ja, zo’n vaccinatie is toch altijd weer een aanslag op t lijf. Normaal krijgt mijn paard dan ook weer last van zn longen, maar dit jaar (nog) niet.

Bucas zit mijn paard helaas voor geen meter. Dus die sunshower wordt m hier niet.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:56

Tancreda4 schreef:
Slmt9 schreef:
JA! De struggle is real. Vreselijk dit weer.
Bij ons vreten ze ook voor t leven.

Een vliegendeken gaat het hier niet overleven in de kudde.

Mijn paard heeft ook net 6 weken vaccineren achter de rug. Dus die geef ik nu phytonics immu boost pro bij. Ik temperatuur elke dag. En hij tempt wat lager en voelt warm. Dus ik laat de deken af.

Oh ja, hier ook idd aan het vreten! Ondanks dst ze een paar uur op het land staat.

Immuboost is een goeie. Ik geef dr nu een weerstandbooster van Horseflex en m'n equistro secreta max pro komt hopelijk morgen binnen. Ze moddert na een enting weer met de luchtwegen. Of het komt door het gras en het rare weer. Het zal allemaal wel niet helpen.

Bucas sunshower zat ik idd aan te denken! En ik ga die pagony eens opzoeken, daar heb ik niet eerder over gehoord!

Bucas heeft er ook zo een, de buzz off rain, hetzelfde principe als de pagony.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:20

Gister was de pagony rain voor mijn paard echt nog te koud. Ik had zn regendeken + hals overdag op. Vanmiddag is wel een mooie temperatuur voor de pagony rain.

Ik moet hem nog steeds eens uitproberen met een bui. Tot nu toe alleen met mooi weer op gehad. Wel fijne deken (goede pasvorm en lekker licht)!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:07

Ik heb zo’n regen vliegendeken van Shires. Merk wel dat ze het fijn vind met dit weer.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:21

Hebben jullie nu al vliegendekens op?
Ik heb een amigo wat die rainliner onder kan maar vind vliegendeken nog niet nodig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:22

Meer ivm regen maar vind de gewone regendeken te warm daarom die met waterdichte rug. Heeft ze geen kou op d’r spieren en staat ze ook niet te warm

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:53

MarjanB schreef:
Meer ivm regen maar vind de gewone regendeken te warm daarom die met waterdichte rug. Heeft ze geen kou op d’r spieren en staat ze ook niet te warm

Dit is ook de reden waarom ik een deken op wil doen. Die Pagony deken lijkt me ook ideaal, maar ik vrees dat die na 1 dag gesloopt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:56

Het is niet de sterkste nee ik had er ook wel zo gaatjes in. Maar de bucas wordt net zo hard gesloopt zo makkelijk dus dan liever pagony...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:00

Absoluut! Hier in mijn Rambo’s zelfs gaatjes, daarom denk ik dat het geen heeft om de Pagony te proberen :+
Wellicht koop ik hem met pinksteren, dan is er vaak 25% korting. Voor 50,- wil ik het nog wel proberen denk ik.
Hoe vind jij de maten vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:04

Slmt9 schreef:
Absoluut! Hier in mijn Rambo’s zelfs gaatjes, daarom denk ik dat het geen heeft om de Pagony te proberen :+
Wellicht koop ik hem met pinksteren, dan is er vaak 25% korting. Voor 50,- wil ik het nog wel proberen denk ik.
Hoe vind jij de maten vallen?

Ja ik had hem toen ook voor 40/50 ofzo dan gaat het nog een keer :+

Maten vallen goed op maat ik heb 195 en dat draagt hij van Amigo en Bucas ook.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:14

Ah top, die van mij draagt ook 195 van Amigo, dan hou ik die aan. Thanks!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:03

Ik heb er nu een 0 gram op, vooral ook voor de heel harde wind die voorspeld is. De buien red ze wel, maar de combinatie is prut. Zelfs al is het morgen overdag 15 graden..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:07

Yup, hier is vanavond ook de nul gram erop gegaan. Idd vanwege de combi wind en (vele) regen wat morgen en zatd nog gaat vallen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:28

Hier ook de ongevoerde er op

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:34

Hier ook al 2 nachten.. overdag wel af zolang t droog is of tussen de buien veel zon..

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:37

Hier staat ze ook zonder. Afgelopen week stond ze te zweten onder de 0gr vroeg in de ochtend. Morgen even kijken hoe t gaat en anders toch even 0gr op tijdens de buien

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:59

Ik heb de mijne zonder staan. Train hem nu momenteel niet en hij heeft het snel warm. Hoop wel dat er snel beter weer komt want wil gewoon de dekens af kunnen laten, en niet steeds weer op en af.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:48

Ja, ik hoop ook dat die tijd zonder dekens gauw komt.
Mijn paard heeft het normaal ook gauw warm, maar voelde er vanmorgen prima onder.
Het waait hier ook als een gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:54

Ik heb de deken vandaag afgelaten. Het waait hard maar het is droog en de zon schijnt.

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:13

Hier heb ik de bucas sunshower opgelegd. Ondanks de niet helemaal ideale pasvorm staat tie er wel lekker onder met dit weer, niet te warm en toch bescherming tegen wind en regen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:43

De mijne staat ook onder een 0 grams (24/7 buiten met een grote inloopstal). Hopelijk kunnen de dekens ergens volgende week eindelijk definitief af. Duurt dit jaar wel echt lang..