[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:26

Ik vind zelf dekens met een gladde voering veel fijner dan fleece, gaat minder trekken en schuren.
Hier vooral Rambo, dat past onze paarden het best.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:31

Iemand hier ervaring met de halsstukken van Premier Equine?
Ik heb nu een Rambo Optimo op mijn paard en die lijkt goed te zitten, maar ik denk dat de hals nog fijner kan.

Afbeelding

Afbeelding

De hals van de Premier Equine lijkt mij erg fijn omdat de elastiek heeft aan de voorkant.
Zal deze ook op de Rambo passen? En is de hals ook prettig voor het paard qua pasvorm?
https://www.premierequine.co.uk/product ... r-40g-fill

Marigo

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:58

Bestaan er regenhalzen met een klepje? Als een soort capuchon? Of zeg ik iets geks?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:17

Kayleigh__ schreef:
Ik heb nu een Rambo Optimo op mijn paard en die lijkt goed te zitten, maar ik denk dat de hals nog fijner kan.

[ [url=m/4pwBck.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zAIG58.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hals van de Premier Equine lijkt mij erg fijn omdat de elastiek heeft aan de voorkant.
Zal deze ook op de Rambo passen? En is de hals ook prettig voor het paard qua pasvorm?

Ik heb hem, maar de hals nog niet gepast. Gezien de hoge sluiting rondom hals en boeg verwacht ik hem niet te gebruiken (ik gebruikte de Rambo hals alleen voor het inregenen van de Rambo). Ik zal straks even voor je kijken hoe de bevestigingen zijn.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:38

Ik sta op het punt ivm de kortingen een rambo deken te kopen voor mijn 6 jarige trakehner. Punt is dat paardlief 1.74 is met normale schouderpartij maar een korte rug! Hij draagt nu amigo maat 205 maar die is eigenlijk net te lang en 196 is net te kort. Ik vind de amigo iets trekken bij de schouder/borst vandaar ook de v sluiting die me beter lijkt. Moet ik dan beter 205 of 195 kopen. Verwachting is wel dat hij nog iets breder gaat worden maar ik denk niet langer in de rug

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:01

Ik heb Bucas nog maar eens gevraagd of ze misschien alsjeblieft willen nadenken over een lijn met lagere sluiting bij de hals. Antwoord was resoluut nee. :(

Toch jammer van die geweldige kwaliteit dekens.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:21

Ma_n0n schreef:
Ik sta op het punt ivm de kortingen een rambo deken te kopen voor mijn 6 jarige trakehner. Punt is dat paardlief 1.74 is met normale schouderpartij maar een korte rug! Hij draagt nu amigo maat 205 maar die is eigenlijk net te lang en 196 is net te kort. Ik vind de amigo iets trekken bij de schouder/borst vandaar ook de v sluiting die me beter lijkt. Moet ik dan beter 205 of 195 kopen. Verwachting is wel dat hij nog iets breder gaat worden maar ik denk niet langer in de rug

Ik had eerst een 196 op mijn Fries. Toen ik gespierder en dus breder werd paste de V hals niet meer en heb ik alles in een 205 gekocht.

Evt toch beide maten bestellen en passen?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:31

Slmt9 schreef:
Kayleigh__ schreef:

[ [url=m/4pwBck.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zAIG58.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem, maar de hals nog niet gepast. Gezien de hoge sluiting rondom hals en boeg verwacht ik hem niet te gebruiken (ik gebruikte de Rambo hals alleen voor het inregenen van de Rambo). Ik zal straks even voor je kijken hoe de bevestigingen zijn.

Dat zou heel fijn zijn als je dat wilt nakijken. Lijkt mij echt een ideaal halsstuk. Mijn paard heeft vrijwel altijd een halsstuk om dus, dus wil nu echt een fijne hebben voor m.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:37

Kayleigh__ schreef:
Dat zou heel fijn zijn als je dat wilt nakijken. Lijkt mij echt een ideaal halsstuk. Mijn paard heeft vrijwel altijd een halsstuk om dus, dus wil nu echt een fijne hebben voor m.

Helaas, zit vast met hele lange stukken klittenband (circa 20cm per stuk). Dus dat gaat niet passen.

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:15

Die optimo zien er fijn uit! Die wil ik uiteindelijk ook graag voor mijn jonkie. Voor mijn vorige paard was de halsopening te breed waardoor hij naar achter trok maar m’n nieuwe is een stuk breder in de schouders. De Rhino in 198 zit precies pas en hij is pas 2,5 :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:26

Ontzettend bedankt Slmt9! Scheelt mij weer bestellen en retourneren :D

Capriootje; ik ben tot nu toe tevreden over de pasvorm van de Optimo. Mijn paard heeft redelijk brede schouders en hals en krijgt daar snel schuurplekken. De Optimo is zelfs iets aan de ruime kant voor maar blijft heel stevig op z’n plek. Heb wel een maat kleiner genomen dan normaal, de deken valt ruim vanwege die loopsplitten.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:28

Celebi schreef:
Ik heb Bucas nog maar eens gevraagd of ze misschien alsjeblieft willen nadenken over een lijn met lagere sluiting bij de hals. Antwoord was resoluut nee. :(

Dat heb je toch in principe met de big neck dekens

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:35

koetjeboe schreef:
Celebi schreef:

Dat heb je toch in principe met de big neck dekens

Nee helaas niet, de sluiting zit even hoog, alleen de opening is breder. De big neck en zelfs een borstverbreder deden niets omdat de sluiting te hoog bleef.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:53

Afbeelding

Ik ga een extra stukje klittenband op mijn deken naaien omdat het bevoenste stukje steeds naar binnen krult. Iemand nog een tip hoe ik het bestaande stuk klittenband wat schoner krijg?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:25

Capriootje schreef:
Die optimo zien er fijn uit! Die wil ik uiteindelijk ook graag voor mijn jonkie. Voor mijn vorige paard was de halsopening te breed waardoor hij naar achter trok maar m’n nieuwe is een stuk breder in de schouders. De Rhino in 198 zit precies pas en hij is pas 2,5 :=

Echt een aanrader die optimo’s!

Wel maatje kleiner pakken dan je andere dekens, mijn paard heeft van Bucas en amigo etc. 6’9 Optimo de 6,6

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:43

HarmanyL schreef:
Ik ga een extra stukje klittenband op mijn deken naaien omdat het bevoenste stukje steeds naar binnen krult. Iemand nog een tip hoe ik het bestaande stuk klittenband wat schoner krijg?

Met een speld of naald kan je de haren omhoog wippen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:56

HarmanyL schreef:
[ [url=m/kdwhWR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah dit ga ik bij mn protector doen voor volgend jaar. Althans.
Ik heb dit binnen gekregen:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-set- ... -zwart.htm

Klittenband krijg je schoon met een slickerborsteltje. Werkt echt perfect.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:06

SharonIndezz schreef:
Capriootje schreef:

Echt een aanrader die optimo’s!

Wel maatje kleiner pakken dan je andere dekens, mijn paard heeft van Bucas en amigo etc. 6’9 Optimo de 6,6

[ [url=m/KqOUCw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks voor de tip! Ik denk dat deze ook naar 6’9 zal gaan als normale maat dus wil dat eigenlijk even afwachten volgend jaar voor ik een Rambo voor hem aan schaf. Ook zo zonde als hij er binnen een jaar uitgroeit voor die prijs. Nu zou ik dan 6’3 moeten hebben.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:06

aangezien ik even niet weet waar ik op moet zoeken om het juiste antwoord te vinden in dit topic stel ik de vraag nog maar gewoon even een keer. Mijn paard heeft normaal gesproken dekenmaat 195. Nu ben ik echt heel erg tevreden met de amigo regendeken die ik vorig najaar heb aangeschaft. Echter nu ik op zoek ben naar een vliegendeken van amigo, zie ik de maten 191 en 198. Ik heb deze dekenmaten wel eerder gehad en ergens denk ik: volgens mij moest ik dan 191 hebben, maar ik twijfel enorm. Het gaat trouwens om de Amigo bug rug. De regendeken die ik heb is de amigo bravo

Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen? :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:24

Ik zit met dezelfde vraag haha zit net tussen 2 maten in helaas. Mijn ervaring met stalgenoten is dat de dekens groter uitvallen

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:58

Maat 195 is 198 bij horseware. Zo heb ik het altijd begrepen.
En valt ook zo, alleen de protector en de optimo vallen volgens mij groter.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:29

Hoeft niet per se. Mijn paard heeft van alles 195 maar van Horseware 191 en Bucas ook (190). Het zijn gewoon tussenmaten maar 195 is niet automatisch 198/6’6 van Horseware of Bucas.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:46

Ma_n0n schreef:

Mijn paard van 1.73 kwam bij mij als 4 jarige met een amigo in 198 maar daar was ie na een halve winter echt uitgegroeid. Ik heb er toen eentje in 205 gekocht en die heeft hij 3 winters gedragen (nog met de ouderwetse rechte sluiting) nu heeft hij 2 amigo/ Rhino Wug dekens met V-sluiting en die liggen nog fijner op m. Ik zou toch denken dat je iig een 205 moet hebben. En misschien vloeken in de kerk als horseware fan maar heb je wel eens een bucas geprobeerd? Paarden bij mij op stal met flinke schouders/boeg hebben allemaal bucas dekens… de wat smallere types passen imo beter in horseware

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:25

HarmanyL schreef:
[ [url=m/kdwhWR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruikte hier altijd een luizenkam voor.

Afbeelding

Met dat kammetje door die haakjes gaan en het haar dat je omhoog trekt wegvegen. Ik krijg de klittenband op die manier bijna volledig schoon.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:42

Iemand ervaring met de master dekens van hyppo store? Bevallen ze en vallen ze groot of klein.. paard zit vaak tussenn2 maten in.. en heeft de deken een fatsoenlijke staart flap? Niet zn banketstaaf stukje?