vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:38

nu regent het ook... :+

YvonneV

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:42

hier sneeuwt het maar de all weather tuft bak is nog super te rijden, we zijn er erg blij mee

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:46

hier heeft het de hele middag gesneeuwd! Alles is prachtig wit! Even met de oude merrie zonder zadel het bos in geweest, erg mooi. Maar zij staat zonder ijzers.. mijn wedstrijdpaard heeft ijzers (wel sneeuwbeslag) maar ik durf het nog niet aan..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:54

Bleh hier sneeuwt het ook, we hebben een wit laagje over de stoepen en straten. Bah, ben het wel zo zat.... Ik wil ZOMER!!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:59

Op het nieuws zeggen ze ook hier en daar 4 cm sneeuw.. maar het gaat wel smelten hoor. Morgen is het alweer ver boven nul zeggen ze. Komt wel goed!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:19

bij ons heeft het ook gesneeuwd vanaf 4 uur tot 7 uur blehh :(

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:25

bij ons sneeuwt het nu nog heel licht :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:39

Hier is alles weer wit. En als ik weer.nl moet geloven, wordt het ook niet echt warm vandaag. Nou ja, maar even een dag vrij dan. Geen zin om sneeuw te schuiven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:14

Hier ook sneeuw. Wel dooit het flink dus het zal het vandaag wel weg zijn.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:42

hier ligt wel sneeuw maar de rijbak is niet bevroren. Wellicht vanmiddag gewoon rijden dus.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:54

joepie de waterleiding in de stal doet het weer, geen vieze emmers slobber meer in de badkamer

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:24

Zo mederuiters de vorst is voorbij! In ieder geval wel in altijd pitoreske Brabant.

Gisteren niet gereden, sommige stukken waren super maar er waren toch wat harde bulten, hard/zacht...Nee dan vind ik het akelig dus helaas me nieuwe bijrijdster voor niets gekomen.

Vanavond gaat het helemaal goedkomen! Het schijnt dat ik een ''hoe word het weer met piet'' tik heb volgens bijrijder }:0

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:49

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:15

Oei Rowo! En ik maar denken dat Koning winter was vertrokken ter slee |(

Mijn paard word dinsdag geholpen aan zn oog dus ik lig sowieso met rijden 12 dagen uit de running, maar voor jullie hoop ik dat het niet zo hels koud vriesweer wordt! :brr:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:46

Mijne gaan volgende week donderdag naar de ostheo en kan daarna toch ff een week sowieso niets. Dus wat het rijden betreft maakt het mij niets uit, plus dat ik hele maand maart geen concoursen ga starten.

Enige wat balen is is dat het met carnaval dan zo koud is :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:49

Ik start pas weer in april, dus ga me er maar gewoon bij neerleggen wat er komt. Ben het zo zat om er tegen te "strijden". Geen puf meer. Dan maar vrij, heb geen zin meer in al dat gesleep met trailer naar een binnenbak en dergelijke.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:52

Ik heb er een hekel aan als ze zo lang stil staan dus deed de hele winter als niets als op en neer naar de manege :+

OOIT wordt het wel weer zomer :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:55

Bij mij staan ze overdag zo'n 12 -14 uur buiten, en als het rustig weer is (geen harde/koude wind of aldoor regen) dan blijven ze snachts ook buiten, dus ze krijgen toch nog aardig wat beweging. Maar ik heb er gewoon de puf niet meer voor om de bak ontdooid te houden en als dat niet lukt steeds weer menwagen op de trailer te zeulen en naar binnenbak te gaan. Kost zo gruwelijk veel tijd. Heb het de hele winter gedaan hoor, maar vanaf nu doe ik het even niet meer.

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:59

rowo schreef:
Mijne gaan volgende week donderdag naar de ostheo en kan daarna toch ff een week sowieso niets. Dus wat het rijden betreft maakt het mij niets uit, plus dat ik hele maand maart geen concoursen ga starten.

Enige wat balen is is dat het met carnaval dan zo koud is :+

Als het goed is...Krijg je het vanzelf warm *\o/* :):)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:04

Bij ons staan ze ook iig 8 uur per dag buiten, dus beweging krijgen ze wel. SCheelt wel dat ik geen menwagen hoef in te laden. Maar steeds 2 rijden bij de manege kost idd mega veel tijd.

@ Billy: ach als je maar genoeg drinkt :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:06

Ik heb er ook 2 om mee te nemen en dus een menwagen (kan ik de ene mennen, de andere rijden). Wordt je niet vrolijk van ;(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:08

Nee daar wordt je zeker niet vrolijk van. Maar goed, k had het er wel voor over. Maar het best is nog gewoon bij huis kunnen rijden :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:20

Ik had het er ook voor over hoor. Had veel wedstrijden gepland. Maar nu voorlopig niets, dus dan is de druk ook minder. ;) Voor pony wil ik eerst wachten tot de nieuwe kar er is, dus ik heb nog wel een paar weken. Train hem thuis natuurlijk wel, maar toch miinder fanatiek.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:26

De bak is hier weer prima te berijden. Paard had het warm, dus ook weer een dunnere deken op. We krijgen nog wel nachtvorst maar overdag zijn de temperaturen wel goed als ik zo de voorspellingen moet geloven.

irmsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:26

Bonny4life schreef:
hoihoi

ik geloof niet dat ik de enige ben die nu al tegen het weer aanziet wat er weer aan lijkt te komen....
bevroren buitenbakken harde paddocks gladheid...sneeuw en niet kunnen rijden of wat dan ook!
(vorig jaar letterlijk ingesneeuwd...)
waterbakjes los houden, sneeuwschuiven.... strooien bah bah bah!
ik heb een kleine pensionstal thuis en moet eerlijk zeggen dat ik er flink tegenop zie weer...
en ik denk echt dat het nog erger word dit jaar helaas het is te hopen van niet maar het komt deze week al..

nu vroeg ik me af, hoe doen mensen dit die hetzelfde hebben als ik? alles dus buiten ;)
ik heb de paarden altijd buiten het moet wel heel raar lopen doe ik ze niet in de paddock..

ik heb afgelopen winter mijn paard nog wel een aantal keer gewaagd in de trailer over onze gladde oprijlaan
maar wil dit niet nog een keer doen..ik zat te denken mijn beestjes dan maar gewoon vakantie te geven met weer zo'n erge periode.
wel proberen ze gewoon op de paddock te houden en misschien af en toe nog ietsje te longeren indien mogelijk maar verder gewoon ff winterstop..zijn er mensen die dit ook doen? ik rijd actief wedstrijden maarja dat is dan gewoon even niet anders.
uiteraard zal ik dan het krachtvoer aanzienlijk minderen, wij slepen ook altijd veel maarja soms kan je het niet voor zijn en met aangevroren sneeuw kan je gewoon niets..

kortom een topic waar we elkaar misschien mee door de winter kunnen slepen en handige tips?

Ik ben werkzaam op 2 stallen
Op de "mini-manege" zetten we de paarden dan gewoon in de bak voor een dag deel.De bak is redelijk beschut dus er langs de randen is het niet heel erg glad.
en bij mijn verzorgpaard hebben we rubberen matten naar de bak of de wei toe. goed bij houden en dan gaat ze de wei gwn op. Bij ons is de bak niet zo best.. tis dan meer een ijsbaan.