Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:41

het is ook vervelend weer, droog en zonnetje is natuurlijk super fijn, maar de temp zou wel ietsje lager mogen...

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:41

beide regendeken.
en de 1 als het snachts 4 graden is, een weetdeken eronder..

kabriolefaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:50

mijn paarden staan nu met een fleece op in de stal op de wei als hzt warm genoeg is zonder,in de herfstvakantie wordt mijn ene paardje geschoren,de andere niet

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:51

Tjuppie schreef:
Ik schrijf nergens dat ik om 9 uur 's ochtends het dek af doe.
Maar in dat geval begrijp ik je beter (ik heb nergens gelezen dat jij geen mogelijkheid hebt om de deken later af te doen).
Ik doe het ook een paar uur later.

Eerlijk gezegd vind ik het ook idioot om bij 15 graden 's nachts een 200 grams deken op te doen. Hier zijn dat dan gewoon zomerdekentjes. Dan is die overgang ook minder groot ;)

:j Nouja, 15 graden om 9 uur 's ochtends bedoel ik dan he, bij ons is het hier nu 's nachts rond de 11/12 graden. Anyways, vannacht gaat haar zomerdekentje op want het is op dit moment nog te warm in de stal voor een gevoerde deken.

Wietse_07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:54

ik snap niet waarom mensen alleen een zweetdeken om doen? Fleece ont trekt toch juist warmte?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:15

ikzelf zit liever met een fleeceplait op de bank dan bv een katoene deken, fleece houd wel warmer,denk bij paarden ook wel

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:34

Mijn geschoren peerd staat nu 's middags onder een 0 grams en 's avonds onder de 200 grams. Hoop dat de temperatuur eens onder de 10-15 graden blijft, want dan kan de Bucas erop, ben ik van dat gezever af..

Fleece dekens vind ik ondingen, als zweetdeken zijn er betere opties en als deken voor de warmte vind ik eht al helemaal niks, trekt aan alle kanten, ookal heb je een goed passende.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:53

Nies_ schreef:
Hoop dat de temperatuur eens onder de 10-15 graden blijft, want dan kan de Bucas erop, ben ik van dat gezever af..

Pfff nou inderdaad... wat een gedoe steeds met dit wisselvallige weer!! Voor mezelf vind ik dit warme weer wel lekker.... Maar dat steeds maar wisselen van dekens! Grrrr... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:56

Snap niks meer van het weer. De mijne stond al een aantal weken onder een 0grams deken en sinds gister staat ze weer in der blootje... Als het nou of warm wordt of koud wordt dan weten we tenminste wat te doen. Zit eke dag zo te twijfelen.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 05:19

Die van mij stond al onder een 200 grams, die heb ik zondag gewisseld voor een 0 grams, het is te warm voor een 200 grams nu, heeft ze er dadelijk niks meer aan. We houden gewoon de weer berichten weer in de gaten. Als het 's nachts weer echt dik onder de 10 graden wordt krijgt ze haar dikke dekentje weer op.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 05:43

Die van mij stond al ruim een week onder een 100 grams deken maar de afgelopen 2 dagen en nachten staat ze bloot.
Het is (hier) in de nacht momenteel 12 graden, dus vind het persoonlijk onnodig om nu al een deken om te doen. Geschoren paarden daar gelaten

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 06:35

Nou heb ze bij mij maar gister afgehaald in de avond.. Ze hadden het veel te warm op stal. Ga over een half uurtje kijken of ik ze wel of niet te deken op gooi maar denk het niet. Mischien alleen Amor.. is voor de helft geschoren :+ (scheermachine wou het niet meer doen.)

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:19

bandita schreef:
Nies_ schreef:
Hoop dat de temperatuur eens onder de 10-15 graden blijft, want dan kan de Bucas erop, ben ik van dat gezever af..

Pfff nou inderdaad... wat een gedoe steeds met dit wisselvallige weer!! Voor mezelf vind ik dit warme weer wel lekker.... Maar dat steeds maar wisselen van dekens! Grrrr... ;(

Gaat mij ook net zo,.. ik houd van deze mooie dagen,.. maar het is met de dekens zo'n gedoe.
Gisteren stond die van mij onder de 0 grams,.. maar toen ik s'middags kwam was hij der gewoon klam onder.
Dus na het rijden even laten drogen met wat Muslie voor meneer haha en daarna nog even lekker zonder deken naar buiten.
s' nachts staat ie onder ongeveer een 100 grams deken. en als de temperaturen zo rond 10 graden blijven houd hij die overdag ook op.
Het zit ook wel weer wat verschil in de lucht is nu heel warm ( het is natuurlijk ook 20 graden) maar soms met 13 graden kan het ook heel zacht zijn,
maar zo'n 2 weekjes terug was de wind ook echt fris vond ik!
( ik ga s' morgens voor m'n werk aan naar stal, dan is het soms best lastig beslissen welke deken op te doen,.. )

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:30

o grams denken als het kouder word 200grams deken
hij staat nu gelukkig nog lekker kort in zijn haren en het is ook niet echt een kou kleun:P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:35

Die van mij staat met een katoenen deken op.. Hij staat op stal maar heeft een dun vachtje..
o danks dit warmere weer overdag.. Ben ik van mening.. Deken op is op.. Het koelt 's nachts toch genoeg af..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:13

heb knolleke afgelopen vrijdag geschoren..kwam een lekkere bak haar vanaf!...maar onder een 100 grams staat ie zich kapot te zweten...daarna een katoenen met een regendeken erover(gisteren heeft het hier wat geregent)..meneer stond zich helemaal kapot te zweten!....dus staat nu alleen met een katoenen op...ventje heeft in geschoren toestand nog steeds genoeg warmte van zichzelf!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:15

CalvinenGino schreef:
Die van mij staat met een katoenen deken op.. Hij staat op stal maar heeft een dun vachtje..
o danks dit warmere weer overdag.. Ben ik van mening.. Deken op is op.. Het koelt 's nachts toch genoeg af..

Ik heb hem met die koudere dagen wel opgehad (200grams, zowel buiten als op stal)
Nu het overdag weer richting de 20 gaat en snachts zelfs rond de 13 blijft staat ze zonder deken.

Anders heeft ze het echt gewoon te warm

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:59

CalvinenGino schreef:

Dat vind ik eigenlijk ook, maar je moet het toch een beetje per geval bekijken denk ik. Mijn pony is een koukleum en had en heeft nog steeds een 200 grams deken op. Ze staat nog dag en nacht buiten en ze staat voor mij te ver weg om twee keer per dag langs te gaan om te wisselen. Als ze zou zweten onder de deken zou ik iemand anders vragen om het af en toe te doen, maar ze is niet klam, laat staan bezweet, dus ik laat het maar zo.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:56

De mijne is vrijdag geschoren, en daar had ik eerst 200 gram opliggen.
Gister heeft ze het zo enorm warm gehad, ze stond echt te zweten. Nu heeft
ze haar regendeken met fleecevoering op. Het leek me wel fris, en een grote
overgang. Maar ze voelde er lekker onder, dus het zal wel goed zitten :j

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:28

Eind van de week begin ik met regendeken (ongevoerd) dag en nacht op. Staat altijd in de wei.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:48

De mijne is vrijdag geschoren en had ik toen een 200gr regendeken opgelegd.
Paard gaat op de weide van 9h - 15h ongeveer.

Nu weet ik echt niet wat ik met t deken aanmoet : hij had gisteren de 200 nog op. ik heb nog een ander outdoordeken maar dat is volledig ongevoerd en zonder fleece erin bv.
Zou ik dit overdag laten opleggen en de 200 's nachts?
Wat stellen jullie voor?
Paard stond niet te zweten onder de 200 maar voelde wel echt warm aan.

Of een outdoor met fleece gevoerd opleggen bijvoorbeeld?

Andere jaren wordt hij pas einde oktober geschoren, maar dit jaar was zijn vacht al zo enorm dik dat ik niet langer kon wachten...

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:40

Vuyatela schreef:
De mijne is vrijdag geschoren en had ik toen een 200gr regendeken opgelegd.
Paard gaat op de weide van 9h - 15h ongeveer.

Nu weet ik echt niet wat ik met t deken aanmoet : hij had gisteren de 200 nog op. ik heb nog een ander outdoordeken maar dat is volledig ongevoerd en zonder fleece erin bv.
Zou ik dit overdag laten opleggen en de 200 's nachts?
Wat stellen jullie voor?
Paard stond niet te zweten onder de 200 maar voelde wel echt warm aan.

Of een outdoor met fleece gevoerd opleggen bijvoorbeeld?

Andere jaren wordt hij pas einde oktober geschoren, maar dit jaar was zijn vacht al zo enorm dik dat ik niet langer kon wachten...

Deze week is het in Gelderland/NL...'s nachts nog 15 graden geweest. Ongevoerde deken is dan warm genoeg.
Kijk uit dat je het niet te warm maakt. Het is echt nog niet koud hoor. Als je hem nu (met boven de 20!! graden overdag) al een 200 grams opdoet, waar moet 'ie in de winter dan blijven?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:44

met tempraturen boven de 10 snachts gaat er hier snachts ook niets op, vind wel leuk om te lezen dat iedereen klaagt over dekens opdoen en afdoen, terwijl wij toch degene zijn die daar zelf voor kiezen

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:54

Focussed schreef:
Nee maar de verhalen die ik hoor zijn van paarden die compleet uit hun panty gaan als ze geschoren zijn. (Vandaar de "hysterie"). Dat ze wat loperiger worden kan ik me nog enigzins in vinden, maar ik ken mensen die niet willen scheren omdat ze anders hun leven niet meer zeker zijn (zeggen ze). En daar kan ik me dan weer totaal niet in vinden!

precies.
Denk dat sommige verhalen een beetje overdreven zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:56

Zijn er ook mensen, net als mij, die maar 1 winterdeken hebben (van ongeveer 300 grams)?

Zo ja, hebben jullie die er al op liggen?