Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tjuppie schreef:Ik schrijf nergens dat ik om 9 uur 's ochtends het dek af doe.
Maar in dat geval begrijp ik je beter (ik heb nergens gelezen dat jij geen mogelijkheid hebt om de deken later af te doen).
Ik doe het ook een paar uur later.
Eerlijk gezegd vind ik het ook idioot om bij 15 graden 's nachts een 200 grams deken op te doen. Hier zijn dat dan gewoon zomerdekentjes. Dan is die overgang ook minder groot
Nies_ schreef:Hoop dat de temperatuur eens onder de 10-15 graden blijft, want dan kan de Bucas erop, ben ik van dat gezever af..
bandita schreef:Nies_ schreef:Hoop dat de temperatuur eens onder de 10-15 graden blijft, want dan kan de Bucas erop, ben ik van dat gezever af..
Pfff nou inderdaad... wat een gedoe steeds met dit wisselvallige weer!! Voor mezelf vind ik dit warme weer wel lekker.... Maar dat steeds maar wisselen van dekens! Grrrr...
CalvinenGino schreef:Die van mij staat met een katoenen deken op.. Hij staat op stal maar heeft een dun vachtje..
o danks dit warmere weer overdag.. Ben ik van mening.. Deken op is op.. Het koelt 's nachts toch genoeg af..
CalvinenGino schreef:Die van mij staat met een katoenen deken op.. Hij staat op stal maar heeft een dun vachtje..
o danks dit warmere weer overdag.. Ben ik van mening.. Deken op is op.. Het koelt 's nachts toch genoeg af..
Vuyatela schreef:De mijne is vrijdag geschoren en had ik toen een 200gr regendeken opgelegd.
Paard gaat op de weide van 9h - 15h ongeveer.
Nu weet ik echt niet wat ik met t deken aanmoet : hij had gisteren de 200 nog op. ik heb nog een ander outdoordeken maar dat is volledig ongevoerd en zonder fleece erin bv.
Zou ik dit overdag laten opleggen en de 200 's nachts?
Wat stellen jullie voor?
Paard stond niet te zweten onder de 200 maar voelde wel echt warm aan.
Of een outdoor met fleece gevoerd opleggen bijvoorbeeld?
Andere jaren wordt hij pas einde oktober geschoren, maar dit jaar was zijn vacht al zo enorm dik dat ik niet langer kon wachten...
Focussed schreef:Nee maar de verhalen die ik hoor zijn van paarden die compleet uit hun panty gaan als ze geschoren zijn. (Vandaar de "hysterie"). Dat ze wat loperiger worden kan ik me nog enigzins in vinden, maar ik ken mensen die niet willen scheren omdat ze anders hun leven niet meer zeker zijn (zeggen ze). En daar kan ik me dan weer totaal niet in vinden!