[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:44

Sjira schreef:
dees20 schreef:
Super! Veel dank. Ik ga de maat 198 eens bestellen en passen! Foto’s volgen :)

Ik herken de bouw van jouw paard. Ik heb er ook één met een hoge schoft die net tussen 198 en 206 invalt. Ik zweer echt bij de Rhino wugs, die liggen perfect! Second best zou de Rhino original zijn maar alle andere horseware en bucas dekens liggen niet goed.

Ahhh zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem hihi ....
De winkels die ik heb benaderd adviseerde de rhino wug niet bij een paard met hoge schoft, maar ga m dan toch proberen denk ik!

Welke maat heb jij voor paard nu?

Heb de rhino original nu in 198 besteld omdat die 206 toch enorm ruim bij de hals was.
Ook de amigo bravo 12 plus lite heb ik besteld. De disc vorm en V sluiting. In maat 206 en 198.

Ben benieuwd!

Banyu

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:56

Ik zit een beetje in dubio, mij paard is in december geschoren, heeft sindsdien de rambo duo met 300 liner eronder gehad. Sinds weekje staat ze nu op alleen de buiten deken (100 gram), met de hals af, omdat temperatuur tegen de 20 lag. Maar vanochtend vond ik het zelf wat frisjes, zelf heb ik het altijd sneller koud haha. Ze staat nu op haar huidige stal ś nachts gewoon binnen. Maar twijfel dus of ik er een hals of een 100 grams liner er nog onder zal gooien...? Lastig, lastig, lastig.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:09

Hier van de week onder 400 gezet. Hij had t koud en is wat aan het hoesten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:14

Hier (helaas) ook weer de regendeken met ionic op. De vacht wil liever zonder deken, maar de artrose liever met -O-

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:17

Het is zodra de zon onder gaat ook wel flink fris hoor :)

Eigenlijk zou je even moeten testen Banyu, een dag+nacht met hals en dan voelen en eens met een extra liner. Hoewel mijn paard de voorkeur lijkt te geven aan zonder hals en net iets dikker ingepakt, maar is niet geschoren. Heeft afgelopen dagen vaak overdag even zonder kunnen staan, maar krijgt ‘s nachts wel weer een deken op.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:22

RianneH schreef:
Het is zodra de zon onder gaat ook wel flink fris hoor :)

Eigenlijk zou je even moeten testen Banyu, een dag+nacht met hals en dan voelen en eens met een extra liner. Hoewel mijn paard de voorkeur lijkt te geven aan zonder hals en net iets dikker ingepakt, maar is niet geschoren. Heeft afgelopen dagen vaak overdag even zonder kunnen staan, maar krijgt ‘s nachts wel weer een deken op.

Thanks, helaas ligt ze 100 grams liner in de auto nog. Dus mijn bijrijdster kan die er niet opleggen morgen, dan doen we de hals maar. Dus dan zal ik maandag even kijken voor de 100 grams liner er onder, alleen staat ze er dan gehele dag eronder, terug gaan om deken te wisselen of erop te doen, is helaas niet mogelijk.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:25

Hier vandaag een 200gr opgedaan. Zal morgen even een foto maken, maar kan gelukkig zeggen dat ik eindelijk een deken heb gevonden die goed ligt! Ze draagt nu een pagony tiger.

Als ze het echt koud word kan ze in nood altijd nog de 300gr bucas op

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:15

Ik heb die van mij nog steeds bloot ook al is de temperatuur gedaald, maar ze lijkt het heerlijk te vinden zo zonder.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:19

Ik heb die van mij onder 100 gram weer. Ze was met de dooi best wat afgevallen, had toen een klein snotje 2dagen. Daarna is ze gekoppeld met dat andere paard, moet nu harder werken.. De rui komt er nog aan.
Kortom de kilo's komen ook niet meer zo terug en ze voelde er gisteravond echt niet te warm eronder

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:11

dees20 schreef:
De winkels die ik heb benaderd adviseerde de rhino wug niet bij een paard met hoge schoft, maar ga m dan toch proberen denk ik!

Heb de rhino original nu in 198 besteld omdat die 206 toch enorm ruim bij de hals was.
Ook de amigo bravo 12 plus lite heb ik besteld. De disc vorm en V sluiting. In maat 206 en 198.

Ben benieuwd!

Ik ga bij de Wug voor de 206, hij is wat lang maar zit bij schouder/borst super. Waar woon je? Ik heb nog wel een ongevoerde 'reserve' Wug liggen die je zou kunnen uitproberen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:13

De Plus varianten zijn bij mijn paard allemaal te groot rondom hals maar trekken bij de borst/schouder. Had de Rambo original met V en hals en die regende helemaal naar binnen. Voor een deken met hele hals (ook prettig hier in de klei) zit de rhino original nog het best. Maar dan ook de 206 met een L hals.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:36

Hier de hals weer opgedaan. Geen liner, dus staat gewoon onder de 100. Kijk van de week weer aan, aangezien dan de temperatuur weer omhoog gaat. Maar misschien ligt het ook wel aan mij, want ik heb laatste dagen zo ontzettend koud gehad, zelfs met de verwarming die op 21.5 aan stond. :(

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:39

Ik vind t ook een beetje waterkou-achtig. Gaat lekker in je botten zitten, gevoelsmatig.

Die van mij had t onder zn 100gr ionic net zo warm als zonder deken. Voor hem is t nog warm. Heb m zn rambo wug opgedaan met een 50gr.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:09

Hebben jullie ook een uitrijdeken? Ik zoek een simpel ongevoerd waterdicht ding.. Gewoon om haar kont droog te houden in de regen.
Zowat alles is van fleece lijkt het wel :+ of gebruik ik verkeerde zoekwoorden?
Ik zit ook te twijfelen over eentje tegen vliegen voor de zomer..

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:32

Sintara schreef:
Hebben jullie ook een uitrijdeken? Ik zoek een simpel ongevoerd waterdicht ding.. Gewoon om haar kont droog te houden in de regen.
Zowat alles is van fleece lijkt het wel :+ of gebruik ik verkeerde zoekwoorden?
Ik zit ook te twijfelen over eentje tegen vliegen voor de zomer..

amigo heeft een 3 in 1. Die kan je als regendeken gebruiken, gevoerde deken en als losse fleece deken

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:01

Zelf heb ik een van br is waterdicht en dun fleece binnen kant ik gebruik ze alleen in de winter en dan ongezonder deken weg dus mag ze dat fleece wel hebben vind ik en na het eerste galopje vaak af enkel bij echt rot weer blijf hij wel eens langer op.. ( heb buiten bak ) heb wel terug gesneden model bij je been dus prima mee te rijden niet dat je tegen een deken aan zit met je been/ spoortje

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:05

Sjira schreef:
dees20 schreef:

Ben benieuwd!

Ik ga bij de Wug voor de 206, hij is wat lang maar zit bij schouder/borst super. Waar woon je? Ik heb nog wel een ongevoerde 'reserve' Wug liggen die je zou kunnen uitproberen.

Woon in Leiden, dus niet echt in de buurt helaas.
Zou je mij jouw email adres middels een PB willen sturen? Heb wat filmpjes van de binnengekomen dekens, misschien wil je eens meekijken?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:44

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:34

Wij hebben een hele fijne 2e hands deken van Diamondhorse. De link die ik vindt over deze dekens is niet meer geldig, bestaat dit merk niet meer?

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:36

Goedemorgen! Naast mijn zoektocht naar een goede 0 grams regendeken, ben ik sinds vandaag ook opzoek naar een therapiedeken. De fysio die gisteren is geweest vertelde mij dat mijn paard hier baat bij kan gaan hebben.

Nu vroeg ik me af, of jullie ervaring hebben?

De meest bekende therapie dekens zijn van Bucas Recuptex, Back on Track en Rambo Ionic.

Hoor graag! Dank jullie alvast!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:28

dees20 schreef:
Goedemorgen! Naast mijn zoektocht naar een goede 0 grams regendeken, ben ik sinds vandaag ook opzoek naar een therapiedeken. De fysio die gisteren is geweest vertelde mij dat mijn paard hier baat bij kan gaan hebben.

Nu vroeg ik me af, of jullie ervaring hebben?

De meest bekende therapie dekens zijn van Bucas Recuptex, Back on Track en Rambo Ionic.

Hoor graag! Dank jullie alvast!

Ik heb de Recuptex, erg tevreden over. Paard is overduidelijk losser en sneller opgewarmd in het werk.

Tipje, EJ heeft dit weekend 20% korting op Bucas.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:50

Het wisselt per paard wat werkt. Ook de pasvorm is verschillend. Recuptex had voor mijn paard een minder goede pasvorm en ik merkte niets vd werking. De ionic liner past perfect, maar ik merk dat de werking stopt na twee weken. Dan draagt hij hem dus 24/7. Na een paar dagen pauze werkt t wel weer.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:50

Ik ben fan van back on track en Ionic. Recuptex deed echt helemaal niets bij mijn paard. Terwijl de back on track en Ionic juist echt relaxend werken en staat paard onder te slapen. Daarnaast is de pasvorm van Bucas echt ruk voor mijn paard en past Ionic perfect. Heb zelf de liner en de fleece van ionic. recuptex heb ik verkocht en van back on track heb ik nog wel andere producten.

pdwreeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:22

Kijk eens op onze website bij het kopje 'service', daar kun je zien waar onze servicepunten zitten, wellicht iets bij jou in de buurt.. :)

SUSANNEx schreef:
Hoi! Heeft iemand hier in regio Midden Nederland een goed adresje om dekens (rambo en bucas) te laten wassen?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:08

Hebben hier mensen ervaringen met de Bucas Power Turnout en paarden die hem uit kunnen trekken. Kreeg vandaag van de staleigenaresse te horen dat die van mij z'n deken heeft weten uit te trekken, of z'n beste vriend :'). Toen ik bij de deken keek, was hij helemaal heel, maar ze hebben het voor elkaar gekregen de sluiting los te krijgen :') :')