deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:01

Mijn Haflinger die in dec. geschoren is heeft tot ong. 1/2 weken geleden met een 220 grams staldeken (merk Powerhorse) op gestaan in een binnenstal waar het niet tocht of extreem koud is. Knipoog Nu staat hij weer lekker in z'n blootje en hij ziet er prachtig uit !!! Pling Zomervachtje, superveel appeltjes en kerngezond. Cool De deken ligt nu lekker te stinken in de schuur, die gaat zo snel mogelijk naar de stomerij !!! Sigaar

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:04

overdag zonder deken snachts met deken die ze in de winter ook op heeft .
en als het koud is houd ze die overdag ook op.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:09

Grapje zeker? Zo koud is het overdag niet meer hoor?Hoe dik is je deken dan voor s'nachts? Zo dik hoeft ie ook weer niet te zijn hoor! Ik moet hier eigenlijk een beetje om lachen geloof ik BIGmamma.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:18

Lach ze zal ik zegen mork Knipoog
hier is het overdag soms nog aardig koud maar zols ik al zij staan ze bijna altijd zonder deken overdag.
en snachts is het hier wle aardig koud.
da tjou paar dhet mischien niet koud krijgt kan ik nix aan doen maar die van mij heeft het zonder deken wel koud snachts

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:20

Mijn geschoren paard staat overdag zonder deken en `s nachts onder 1 400-gramsdeken. De stallen zijn hier overdag echt erg warm en koelen `s nachts weer veel af.
Ik probeer hem altijd zo snel mogenlijk van de dekens af te krijgen en ze in het najaar juist weer extra vroeg (tegen dikke haren) weer terug op te leggen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:22

Daar gaat het mij niet om maar het is echt niet zo koud dat je bv een 400 gr zou omdoen denk ik.
Ik denk namelijk dat teveel mensen denken dat hun paarden het koud hebben terwijl dat vaak dus zo niet is. Bij jullie kan het idd kouder zijn dat weet ik. S'nachts nog een dekentje heb ik niets op tegen maar een hele dikke? Dat vraag ik me af. Verder niets hoor? Knipoog
Mijn paard is ook geschoren geweest. S'nachts in een dichte stal kan de temperatuur best aangenaam zijn hoor?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:27

weet zo niet hoeveel grams haar deken is maar zo dik is haar deken niet.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:29

Haha! Was ook niet aanvallend bedoelend naar jou hoor? Bij ons op stal staan er nog een aantal onder een regendeken s'nachts. Mijn paard werd zo ontzettend kaal van de deken en voelde zich helemaal niet happy met die deken. dus nu met dat goede weer heb ik hem eraf gehaald en hij voelt zich stukken beter. Maar ook dit zal per paard verschillen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:36

Ik merk wel dat veel (net geschoren) paarden zelfs overdag nog een deken nodig hebben. Anders staat de hele vacht rechtop en voelen de oren ijskoud aan. Maar dat zijn ook vaak van die koukleumen die `s winters staan te trillen onder het solarium...
Ik heb vandaag trouwens van de laatste paarden de onderdekens afgehaald en alleen de bovenste staldeken er nog op liggen. (Ligt aan paard, vacht, conditie en gevoeligheid)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 01:09

oneilltje79 schreef:
Ik merk wel dat veel (net geschoren) paarden zelfs overdag nog een deken nodig hebben. Anders staat de hele vacht rechtop en voelen de oren ijskoud aan. Maar dat zijn ook vaak van die koukleumen die `s winters staan te trillen onder het solarium...
Ik heb vandaag trouwens van de laatste paarden de onderdekens afgehaald en alleen de bovenste staldeken er nog op liggen. (Ligt aan paard, vacht, conditie en gevoeligheid)

Precies! Haha! Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:09

Emaartje schreef:
waarom doe je niet zonder deken overdag naar buiten dan?

Ze staat overdag ook zonder deken buiten hoor Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:44

Die van mij hebben beide een +/- 150 grams staldekentje met daarover een ongevoerde waterdichte Rambo.
Afhankelijk van de temperatuur en de wind gaat overdag de onderdeken er onderuit of gaan beide dekens eraf Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:47

Mijn paard heeft de Bucas Smartex rain op.. Die kan gelukkig nog wel even blijven liggen Lachen

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:52

Mork schreef:
Daar gaat het mij niet om maar het is echt niet zo koud dat je bv een 400 gr zou omdoen denk ik.
Ik denk namelijk dat teveel mensen denken dat hun paarden het koud hebben terwijl dat vaak dus zo niet is. Bij jullie kan het idd kouder zijn dat weet ik. S'nachts nog een dekentje heb ik niets op tegen maar een hele dikke? Dat vraag ik me af. Verder niets hoor? Knipoog
Mijn paard is ook geschoren geweest. S'nachts in een dichte stal kan de temperatuur best aangenaam zijn hoor?

mijn paard staat ook nu nog gewoon onder een 400 grams deken op hoor, ik denk dat ieder dat voorzich moet weten ik denk dat mensen zelf heel goed kunnen beoordelen of hun paard wel of niet een dik deken op hoeven, beetje nutloos om dan zo te reageren Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:04

Mijn paard is geschoren en zit nog heel kort in zijn vacht. Hij staat onder niks buiten, alleen s'avonds krijgt hij een ongevoerde deken op. Hij heeft het niks te koud.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:25

Mijn paardje staat in een buitenstal (geen uitloop) snachts nog met een fleece op. Die gaat er binnenkort, maar toch zeker eind van deze week ook vanaf.
Over een paar weken gaat ze dag en nacht het land op, en dan staan ze snachts ook in 10graden, maar dan buiten!
Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:26

Ze staan nog steeds onder de winterdeken. Af en toe als het warm in stal is met een zomerdekentje.

Van de week even de deken af gehad bij de ponies maar doordat er nog een flink windje stond hadden ze binnen no time toch ff te koud. Nog even wachten dus. Als het goed is wordt het aan het
einde van de week weer warmer. Dan gaan ze af.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:30

mijn in nov geschoren pony ,staat al 3 weken zonder deken en heeft vanacht zonder deken op de wei gestaan. Knipoog
ze zag er goed uit vanmorgen Clown
ik ben blij dat ik van die dekens wisselen tijd af ben Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:31

Mijn paarden ( 1 geschoren ander niet, maar die heeft echt een hele dunne vacht) staan sinds het weekend bloot. Over 3 weken gaan ze het land op en dan moeten ze een vachtje hebben.
Ze staan nu in een binnenstal, dus is het ook snachts niet erg koud. En ach, het zijn wel paarden.. Geen suiker klontjes Lachen

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:49

Mijn paard staat onder een ongevoerde regendeken 's nachts en bij goed weer overdag zonder deken, anders ook met de regendeken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:03

Mijn paard is geschoren geweest en staat nu overdag lekker zonder deken, ook buiten en alleen 's avonds nog een zomer regendeken op.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:32

Ik ga de winterdeken ook maar naar de stomerij brengen Knipoog
Sinds afgelopen nacht staat die van mij ook onder de zomerdeken en overdag zonder.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:24

allebei onder een ongevoerde regendeken of overdag zonder

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:49

mijne staat nog onder de winterdeken..is geschoren en het waaid nog erg!!'s avonds koelt het ook hard af..

@t Nessah: paarden zijn geen suikerklontjes...maar dan moet je ze ook geen deken op doen want dat doen ze in de natuur ook niet en als je dit wel doet moet je erg voorzichtig zijn!