Maar ik haalde haar net van de wei voor de smid en ze stond te rillen als een rietje. Dus heb haar op stal laten opdrogen en dan toch maar al de regendeken op gedaan. Hoop dat ze het morgen overdag dan niet te warm krijgt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HarmanyL schreef:Wat een lastige periode is dit toch..Mijn merrie staat vanaf begin van de zomer voor het eerst 24/7 op de wei zonder schuilstal. Ik had bedacht om vanaf donderdag avond haar regen deken op te doen omdat t in de nachten dan rond/onder 10 graden zou worden en overdag 15.
Maar ik haalde haar net van de wei voor de smid en ze stond te rillen als een rietje. Dus heb haar op stal laten opdrogen en dan toch maar al de regendeken op gedaan. Hoop dat ze het morgen overdag dan niet te warm krijgt
Spenk schreef:HarmanyL schreef:Wat een lastige periode is dit toch..Mijn merrie staat vanaf begin van de zomer voor het eerst 24/7 op de wei zonder schuilstal. Ik had bedacht om vanaf donderdag avond haar regen deken op te doen omdat t in de nachten dan rond/onder 10 graden zou worden en overdag 15.
trillen als een rietje met 20 graden en zon?
Of is het bij jou zulk ander weer?
Ik zou dan een regen/vliegendeken aanschaffen het wordt morgen hier in elk geval droog en 20 graden. Dan is een regendeken echt enorm warm.
RianneH schreef:Welk ras is het?
Je paard gaat van comfortable stalling naar 24/7 buiten zonder schuilstal? Ik denk niet dat dit in één jaar al een deken loos jaar kan worden, geef het wat tijd om te wennen aan andere levensomstandigheden
Celebi schreef:Bij gebrek aan een waterdichte zomerdeken.. Wat denken jullie? Robuuste pony, super fit, wel al wat ouder. Heeft momenteel weinig reserves en heeft toegang tot een schuilstal maar als deze 'vol' is staat hij gerust de hele dag buiten in de regen en dat gebeurt nogal vaak. Zou een regendekentje voor hem de komende dagen te warm zijn? Veel regen op zijn rug maakt hem stijf en chagrijnig, maar oververhit raken is natuurlijk ook niet handig. Ik zie overdag temperaturen van 12-16 graden staan maar het is grotendeels tot niet boven de 14. Maar wel het hele weekend flinke regen voorspelt. Zó lastig!
Pally schreef:Ik heb Rambo dekens met V sluiting en een Amigo met Disk. Beide passen. Iemand hier zei dat als de V sluiting past, de disk niet past. Maar dat is dus niet altijd zo.
Verder heb ik de Rambo Summer, maar die kan absoluut geen dikke bui aan, dan lekt hij wel door.