[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:13

hallo allemaal

Vandaag is mijn Heiniger progress ermee gestopt na 4 jaar. Dit is al de 2e die binnen 5 jaar kapot is. Nu wil ik een andere maar wat is handig?

Passen mijn messen ook op de heiniger xperience. Omdat ik hier toch veel positieve dingen lees over heiniger.

Machine wordt goed schoongemaakt en netjes onderhouden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:28

Ja die passen daar op :j

Vandaag de eerste geschoren met mijn nieuwe experience. Nu pas in de gaten dat mijn oude echt een herrie maakte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:58

Mijn heiniger progress heeft een zwaardere ratel als dat ik gewend ben wanneer ik hem aanzet. Dacht eerst mn messen maar ook zonder messen een zwaardere ratel.
Iemand enig idee? Iemand ook wel is meegemaakt?
Er zijn pas hooguit 15 paarden mee geschoren, dus het is ook niet, omdat hij oud is.
Hij scheert overigens wel gewoon prima en wordt ook niet warm ofzo.. Weet dus niet zo goed wat ik ermee moet??

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:09

Kijk eens hoeveel speling er in het centreerblokje zit en of de bladeren nog allemaal heel zijn.
Kop eraf halen en vet op de kogellager smeren, anders zou ik het niet weten.....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:19

Toevallig aan de verstelknop gedraaid?

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:00

Al een tijdje geleden dat we online waren op Bokt.

Ik zie veel vragen langs komen waar ik het antwoord wel weet.

Messen slijpen dat kunnen wij. Tenminste, dat kan Jan onze monteur die al bijna 40 jaar bij ons in dienst is en al die jaren bijna niks anders doet dan slijpen en repareren.
https://www.macrovet.nl/slijpwerk.html

Alle tondeuse koppen welke doormiddel van een zogenaamd snap-on systeem van de machine gehaald kunnen worden, kunnen ook geslepen worden. Hele goedkope tondeuses hebben vaak een mesje dat gedeeltelijk van plastick is en welke niet uitelkaar geschroefd kunnen worden. Die kun je niet slijpen.
Grote messen is geen probleem. Wij slijpen alle messen van alle merken.

Repareren
Wij kunnen de merken Aesculap, Andis, Hauptner, Liscop, Oster en Heiniger repareren. Alle onderdelen hebben wij in voorraad. Let wel op dat het natuurlijk wel de moeite waard moet zijn om een hele oude machine nog te repareren.

Op dit moment ben ik een blog aan het schrijven over de verschillende soorten scheermessen. Aantal tanden etc. Als jullie alle vragen door kunnen geven kan ik deze verwerken in een monsterblog.

https://www.macrovet.nl/blog/
Hier staan enorm veel blogs op over scheermachines, scheren en onderhoud.

Ik ga kijken of ik vragen van jullie kan beantwoorden, Vindt ik leuk.

Groetjes Willem-Johan
Macrovet

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:06

Maisie schreef:
hallo allemaal

Vandaag is mijn Heiniger progress ermee gestopt na 4 jaar. Dit is al de 2e die binnen 5 jaar kapot is. Nu wil ik een andere maar wat is handig?

Passen mijn messen ook op de heiniger xperience. Omdat ik hier toch veel positieve dingen lees over heiniger.

Machine wordt goed schoongemaakt en netjes onderhouden.

Ja de Heiniger messen die nu op je progress zitten passen ook op de Heiniger Xperience
Wij verkopen de Heiniger Xperience met een set van 31/15. Als je er andere messen op wilt dan kan dat ook. Daar doen we niet moeilijk over.

De Heiniger Xperience is kwalitatief een veel betere machine dan de progress. Hij is iets duurder, maar je zal er zo veel meer plezier van ervaren.

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:09

Euforie schreef:
Mijn heiniger progress heeft een zwaardere ratel als dat ik gewend ben wanneer ik hem aanzet. Dacht eerst mn messen maar ook zonder messen een zwaardere ratel.
Iemand enig idee? Iemand ook wel is meegemaakt?
Er zijn pas hooguit 15 paarden mee geschoren, dus het is ook niet, omdat hij oud is.
Hij scheert overigens wel gewoon prima en wordt ook niet warm ofzo.. Weet dus niet zo goed wat ik ermee moet??

Zeer waarschijnlijk komt de ratel van het anker (de motor) of van de tandwielaandrijving. Het is verstandig om niet door te scheren omdat de kans dat je hem nog verder beschadigd groot is. Laten nakijken is de beste optie. Wel is het zo als de motor stuk is je beter een nieuwe kunt kopen. De reparatiekosten lopen snel hoog op.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:13

Mag ik vragen wat messen slijpen ongeveer kost bij Jorna? Het gaat om messen van een Heiniger Xperience...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:17

Volgens mij 6 of 7 euro per setje

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:58

Jester_ schreef:
Volgens mij 6 of 7 euro per setje

Bedankt voor het supersnelle antwoord! :D

Nog een vraagje: Heiniger messen 35/17, zijn dat fijne messen voor het gedeeltelijk scheren van koudbloeden, coupe noordpool zeg maar?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:54

Wijslander schreef:
Mag ik vragen wat messen slijpen ongeveer kost bij Jorna? Het gaat om messen van een Heiniger Xperience...

8,50 voor een set.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:15

ik was voor een set 6.90 ongeveer kwijt bij Jorna

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:19

Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Moser Max 45 geschoren. Op zich super fijn apparaat en mijn pony die normaal een draak is met scheren, reageerde er goed op. Ging heel makkelijk door de vacht heen, maar vond dat ie toch wat streepte. Meer mensen die dit zo ervaren of komt dit gewoon door mijn scheerkunsten? Trekt na een paar dagen wel weg, dus dan valt het al niet meer op...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:06

Ligt er ook wel een beetje aan hoe 'schoon'de vacht van je paard is of was. Hoe schoner de vacht(wassen) hoe minder strepen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:15

Priscilla_90 schreef:
Ligt er ook wel een beetje aan hoe 'schoon'de vacht van je paard is of was. Hoe schoner de vacht(wassen) hoe minder strepen

Oké dat wist ik niet. Zal ik onthouden voor de volgende keer!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:34

Ik heb er juist geen enkele streep mee.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:15

Vandaag mn paard helemaal geschoren met de moser max45. Ging heel goed. Messen gebruik ik a voor de 4e keer.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:17

Naar aanleiding van de enthousiaste reacties heb ik gister ook een moser max 45 besteld. Heel erg benieuwd hoe deze scheert. Ik scheer mijn merrie 1 a 2 keer per winter.

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:11

Een vraag aan de Heiniger kennis onder ons.
Vorig jaar de Heiniger Progress gekocht en vandaag na de 4e keer ermee te gaan scheren stopte de machine er spontaan mee zonder enige verklaarbare rede. Elke 10a15min doe ik het netjes opnieuw in de olie ect. vandaag nadat ik op de helft was van het scheren van mijn pony en het apparaat uit had gezet op de olie er op te doen wou de machine vervolgens niet meer aan. Nu zn 5uur verder krijg ik het nog steeds niet aan de praat en geen idee wat nu te doen. Ik heb het bedrijf waar ik het gekocht heb al een email gestuurd en zal ik morgen telefonisch contact mee opnemen.

Mijn grote vraag is eigenlijk aan jullie, Heiniger geeft zelf 1 jaar garantie op hun machines en laat dat jaar nu net met 3weken zijn verstreken.
Hoe is jullie ervaring met Heiniger, hun garantie en hun service? Na 4x het scheerapparaat gebruikt te hebben mag het niet kapot zijn vind ik, het lijkt erop dat het de motor is die de geest gegeven heeft.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:10

Het kan ook iets simpelers zijn hoor, maar fijn is anders. Mijn apparaat is dus na 3 jaar stuk gegaan. Heb heiniger hierover gemaild en ze zijn er nog mee bezig, ik ben ook benieuwd

Macrovet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:41

Sterrenpony schreef:
Een vraag aan de Heiniger kennis onder ons.
Vorig jaar de Heiniger Progress gekocht en vandaag na de 4e keer ermee te gaan scheren stopte de machine er spontaan mee zonder enige verklaarbare rede. Elke 10a15min doe ik het netjes opnieuw in de olie ect. vandaag nadat ik op de helft was van het scheren van mijn pony en het apparaat uit had gezet op de olie er op te doen wou de machine vervolgens niet meer aan. Nu zn 5uur verder krijg ik het nog steeds niet aan de praat en geen idee wat nu te doen. Ik heb het bedrijf waar ik het gekocht heb al een email gestuurd en zal ik morgen telefonisch contact mee opnemen.

Mijn grote vraag is eigenlijk aan jullie, Heiniger geeft zelf 1 jaar garantie op hun machines en laat dat jaar nu net met 3weken zijn verstreken.
Hoe is jullie ervaring met Heiniger, hun garantie en hun service? Na 4x het scheerapparaat gebruikt te hebben mag het niet kapot zijn vind ik, het lijkt erop dat het de motor is die de geest gegeven heeft.

Het beste kun je de Heiniger ter reparatie aanbieden. Is een bekend probleem met een bepaalde serie van de Heiniger Progress. Het motortje en de print zijn stuk en moeten beide vervangen worden.
In onze ervaring lost Heiniger dat netjes op.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:58

Nou ik kreeg net respons van heiniger van mijn kapotte xperience. Ik krijg een nieuw setje messen := dat zal helpen bedankt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:11

Ik heb mijn heiniger xperience besteld via macrovet netjes zaterdag binnen gekregen en gelijk 2 pony's er mee geschoren.

Jammer dat de progress zo veel problemen geeft. Heb die van mij alle 2 zaterdag in de kliko gegooid. Nu hopen dat de xperience langer mee gaat. Maar met een bijna 3x zwaardere motor ga ik daar wel van uit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:22

Nouja hier dus na 3 jaar stuk :D wel wat meer uren meegedraaid maar nog vrij snel..