Mijn paard is een week geleden van een binnenstal naar een buitenstal verhuist. Uit voorzorg haar gisteren avond weer onder de 450 gezet (stond in de gang met 300, als het rond de 5 graden was, is nu in de buitenstal toch kouder .. )
Ik heb een dekenvraagje. Paard staat nu met 350 gram, wil nu zo snel mogelijk af gaan bouwen zodat hij de wei op kan. Zijn pees is niet goed en heb nu niet zo heel veel tijd voor hem en zie hem weg kwijnen in zijn box.... Dus ga hem een paar maanden de wei in doen tot ik klaar ben met examens. Maar hij gaat dan wel dekenloos aangezien hij in een groep komt te staan.
Wachten op beter weer. Het wordt over 1½ week weer lekkerder. Dan dunner deken erop, net wat hij nog kan hebben en dan zo lang mogelijk uitstellen met er weer een dikker opleggen als het kouder wordt, en zo snel mogelijk er een laagje af als het warmer wordt. Laten rillen is niet eerlijk, want er wordt sowieso geen wintervacht meer aangemaakt. Gaat hij 24/7 op de wei? Dan maak je het hem best wel lastig. Want hij is nu ook geen nattigheid gewend en dat maakt het extra koud. Ik zou eerder kijken of je een paar tweedehands dekens op de kop kan tikken. Al zijn het maar een 0gr en een 100/200gr. Dan kan je al een hoop.
In principe geen dekens maar toch wat bloot dus zowel shire als shet een lekker deken van 300 gram. Doen het beide prima en zodra de zon doorkomt en de temperatuur oploopt overdag deken af en in de nacht weer op. Kom maar op met die lente!!!!!!
die van mij stond onder 700 gram en nu al een week 450 gram, heeft hij ook echt nodig.. heeft een buitenstal en is erg tochtig.. ik doe ook al vrij vroeg het bovenluik dicht want als dat niet gebeurd tocht het door zijn hele stal.. helaas is er geen andere stal vrij en kan hem dus nog niet verplaatsen.. normaal had ik hem altijd onder 300 staan en dat was genoeg.
nu hoorde ik weer dat het van het weekend gaat vriezen en twijfel om weer een deken bij te doen. hij voelt aangenaam onder zijn dekens en niet heet.. zelf onder de 700 gram maakte hij nog haar aan, terwijl hij dat voorheen nooit haar aanmaakte op zijn vorige stal in een andere woonplaats.
Mijne staat nu onder 100 gram, gras te vreten in het heerlijke zonnetje.
amber_steph
Geplaatst: 09-02-13 15:00
Hier nu nog 300 maar gaat vanaf vannacht weer flinke vorst houden, dus dan gaat de ongeschoren kwpner onder een 500, en geschoren shet onder de 600.
Klimop
Geplaatst: 09-02-13 15:02
Heb begin van de middag de 100 gram liner er onder vandaan gehaald (dus van 200 gr naar 100), was best warm in 't zonnetje... even kijken hoe koud het vannacht wordt, of ik het zo laat of de liner er vanavond weer onder doe