Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PanamaD schreef:Hi! Nu paardlief met pensioen is en verhuist is naar een land waar ze in de winter ook op staat met bomen als beschutting wilde ik proberen voor het eerst haar zonder deken te laten.
Er zijn hier vast mensen met ervaring daarmee. Ze kan het wel snel koud krijgen vooral met nat en winderig weer.
Ik dacht zelf alleen een dek op te doen met hele dagen regen of mega guur weer
Wat raden jullie aan? Sowieso aankijken hoe het gaat natuurlijk
DenieesB schreef:Wat ook wel een belangrijke is om mee te nemen en wellicht helemaal overbodig: je paard zal het niet (zo snel) koud hebben als er echt voldoende voer is. Dus altijd beschikking tot eten om zich warm te houden ook in de nacht, dan blijft het ‘kacheltje’ aan
Celebi schreef:Kunnen jullie me helpen? Ik twijfel om een zomerse regendeken aan te schaffen voor mijn pony. Eentje met een goede waterdichte rug en gaas aan de zijkanten. Hij heeft namelijk snel last van zijn rug bij flinke regenval en afgelopen voorjaar had hij wat moeite met de koudere nachten toen het nog erg warm was overdag. Zeker toen er regelmatig buien waren. Een 0 grams regendeken is echt nog veels te warm voor hem.
Het enige wat hem goed past is op het moment Rambo dus ik twijfel of ik daar de zomerdeken van moet kopen. Helaas is deze nergens in 5.6 te vinden. Weet iemand waar deze nog te koop zijn misschien? Of een ander alternatief met een lage voorsluiting en een goede waterdichte (maar ook ademende!) rug?
Dank!
Slmt9 schreef:DenieesB schreef:Wat ook wel een belangrijke is om mee te nemen en wellicht helemaal overbodig: je paard zal het niet (zo snel) koud hebben als er echt voldoende voer is. Dus altijd beschikking tot eten om zich warm te houden ook in de nacht, dan blijft het ‘kacheltje’ aan
Dat is dus niet altijd het geval. Mijn paard blijft rillend in de regen staan en staakt eten en bewegen.
Tarico schreef:Celebi schreef:Kunnen jullie me helpen? Ik twijfel om een zomerse regendeken aan te schaffen voor mijn pony. Eentje met een goede waterdichte rug en gaas aan de zijkanten. Hij heeft namelijk snel last van zijn rug bij flinke regenval en afgelopen voorjaar had hij wat moeite met de koudere nachten toen het nog erg warm was overdag. Zeker toen er regelmatig buien waren. Een 0 grams regendeken is echt nog veels te warm voor hem.
Het enige wat hem goed past is op het moment Rambo dus ik twijfel of ik daar de zomerdeken van moet kopen. Helaas is deze nergens in 5.6 te vinden. Weet iemand waar deze nog te koop zijn misschien? Of een ander alternatief met een lage voorsluiting en een goede waterdichte (maar ook ademende!) rug?
Dank!
Ik heb de 3-in-1 deken van Amigo. Fijne deken die goed waterdicht is. Mijn ruin draagt zowel Rambo als Amigo en past deze deken goed.
https://hypostore.nl/amigo-3-in-1-camof ... 903&527=16
Spenk schreef:Nee maar waarom zou je dat willen? Die rambo summer met liner er in is op dat moment warmer dan een regendeken zonder vulling.
Celebi schreef:Ik heb inderdaad al een regendeken van Rambo. Maar nog niet de waterdichte liner. En ook niet de vliegendeken, ik denk dat je die bedoelde? Om die twee nog los te kopen is duurder dan de 3 in 1 deken van Amigo. Al is het natuurlijk wel zo dat ik zeker weet dat de V sluiting van de Rambo Protector past.. Lastig!
Celebi schreef:Ik heb inderdaad al een regendeken van Rambo. Maar nog niet de waterdichte liner. En ook niet de vliegendeken, ik denk dat je die bedoelde? Om die twee nog los te kopen is duurder dan de 3 in 1 deken van Amigo. Al is het natuurlijk wel zo dat ik zeker weet dat de V sluiting van de Rambo Protector past.. Lastig!
Celebi schreef:Dan is de conclusie dat ik de amigo camouflage niet kan gebruiken.. Heb echt die extreem lage (V) sluiting nodig. Toch maar kijken naar zo'n vliegendeken met waterdichte liner dan. Al heb ik dan nog steeds het liefste die Rambo summer series maar die is dus nergens te krijgen.