[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:34

Weatherbeeta wat genoemd is, is het proberen waard.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:09

Hi! Nu paardlief met pensioen is en verhuist is naar een land waar ze in de winter ook op staat met bomen als beschutting wilde ik proberen voor het eerst haar zonder deken te laten.

Er zijn hier vast mensen met ervaring daarmee. Ze kan het wel snel koud krijgen vooral met nat en winderig weer.

Ik dacht zelf alleen een dek op te doen met hele dagen regen of mega guur weer

Wat raden jullie aan? Sowieso aankijken hoe het gaat natuurlijk

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:12

PanamaD schreef:
Hi! Nu paardlief met pensioen is en verhuist is naar een land waar ze in de winter ook op staat met bomen als beschutting wilde ik proberen voor het eerst haar zonder deken te laten.

Er zijn hier vast mensen met ervaring daarmee. Ze kan het wel snel koud krijgen vooral met nat en winderig weer.

Ik dacht zelf alleen een dek op te doen met hele dagen regen of mega guur weer

Wat raden jullie aan? Sowieso aankijken hoe het gaat natuurlijk

Dit werkt voor mijn paard prima :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:46

Een soortgelijke vraag komt in de afgelopen pagina ook voorbij. Ik doe in jouw geval alleen een deken op bij guur weer: wind+regen, onder de 12 graden. Maar voel en kijk (naar je paard, niet naar wat jij vindt haha)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:50

Welk ras is het?

Je paard gaat van comfortable stalling naar 24/7 buiten zonder schuilstal? Ik denk niet dat dit in één jaar al een deken loos jaar kan worden, geef het wat tijd om te wennen aan andere levensomstandigheden

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:02

Wat ook wel een belangrijke is om mee te nemen en wellicht helemaal overbodig: je paard zal het niet (zo snel) koud hebben als er echt voldoende voer is. Dus altijd beschikking tot eten om zich warm te houden ook in de nacht, dan blijft het ‘kacheltje’ aan

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:25

Kunnen jullie me helpen? Ik twijfel om een zomerse regendeken aan te schaffen voor mijn pony. Eentje met een goede waterdichte rug en gaas aan de zijkanten. Hij heeft namelijk snel last van zijn rug bij flinke regenval en afgelopen voorjaar had hij wat moeite met de koudere nachten toen het nog erg warm was overdag. Zeker toen er regelmatig buien waren. Een 0 grams regendeken is echt nog veels te warm voor hem.

Het enige wat hem goed past is op het moment Rambo dus ik twijfel of ik daar de zomerdeken van moet kopen. Helaas is deze nergens in 5.6 te vinden. Weet iemand waar deze nog te koop zijn misschien? Of een ander alternatief met een lage voorsluiting en een goede waterdichte (maar ook ademende!) rug?

Dank!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:56

DenieesB schreef:
Wat ook wel een belangrijke is om mee te nemen en wellicht helemaal overbodig: je paard zal het niet (zo snel) koud hebben als er echt voldoende voer is. Dus altijd beschikking tot eten om zich warm te houden ook in de nacht, dan blijft het ‘kacheltje’ aan

Dat is dus niet altijd het geval. Mijn paard blijft rillend in de regen staan en staakt eten en bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:37

Celebi schreef:
Kunnen jullie me helpen? Ik twijfel om een zomerse regendeken aan te schaffen voor mijn pony. Eentje met een goede waterdichte rug en gaas aan de zijkanten. Hij heeft namelijk snel last van zijn rug bij flinke regenval en afgelopen voorjaar had hij wat moeite met de koudere nachten toen het nog erg warm was overdag. Zeker toen er regelmatig buien waren. Een 0 grams regendeken is echt nog veels te warm voor hem.

Het enige wat hem goed past is op het moment Rambo dus ik twijfel of ik daar de zomerdeken van moet kopen. Helaas is deze nergens in 5.6 te vinden. Weet iemand waar deze nog te koop zijn misschien? Of een ander alternatief met een lage voorsluiting en een goede waterdichte (maar ook ademende!) rug?

Dank!

Ik heb de 3-in-1 deken van Amigo. Fijne deken die goed waterdicht is. Mijn ruin draagt zowel Rambo als Amigo en past deze deken goed.

https://hypostore.nl/amigo-3-in-1-camof ... 903&527=16

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 06:35

Slmt9 schreef:
DenieesB schreef:

Dat is dus niet altijd het geval. Mijn paard blijft rillend in de regen staan en staakt eten en bewegen.

Het is inderdaad altijd belangrijk te kijken naar je paard. Vorig jaar was dit bij mijn paard ook niet het geval op een stal waar ze niet op haar plaats stond en stress ervaarde. Het blijft paard- en situatieafhankelijk, maar zonder onbeperkt voer is het in elk geval al heel moeilijk voor een paard om zich goed warm te houden

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:24

Tarico schreef:
Celebi schreef:

Dank!

Ik heb de 3-in-1 deken van Amigo. Fijne deken die goed waterdicht is. Mijn ruin draagt zowel Rambo als Amigo en past deze deken goed.

https://hypostore.nl/amigo-3-in-1-camof ... 903&527=16

Afgezien dat het niet helemaal mijn smaak is haha.. Ziet er verder wel geschikt uit! Deze heeft vast geen extra liner op de rug erbij zoals de Rambo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:35

Nee maar waarom zou je dat willen? Die rambo summer met liner er in is op dat moment warmer dan een regendeken zonder vulling.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:36

Hier ook 1 die stijf wordt van jou en regen. Mevrouw is het ook gewoon niet gewend, ga denk ik vanaf vrijdag de deken op leggen, of de vliegendeken met waterdichte rug of de regendeken als t echt guur wordt. Ze kunnen hier altijd stal in dus maar ff zien hoe koud t wordt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:25

Vorige week met de regen was mijn pony al strakker op dr rug. := Die gaat tegen 't weekend onder de regendeken denk ik. Heb dr gister al geschoren.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:20

Spenk schreef:
Nee maar waarom zou je dat willen? Die rambo summer met liner er in is op dat moment warmer dan een regendeken zonder vulling.

Ik dacht voor semi koude nachten, wanneer overdag de hele regendeken nog te warm is, omdat de zijkanten gewoon nog kunnen ademen. Maar inderdaad minder nodig misschien, gezien ik 's ochtends toch die liner er niet onderuit kan halen. Ik zie dat ik die camouflage nog kan bestellen. Precies zijn maat, laatste item. :)

Hoeveel regen kan die van jou aan? Zijn die heftige buien als van de week te doen? Altijd spannend dat ze er niet juist zeiknat onder worden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:26

Heb je ook al een regendeken van horseware? Indien dat zo is kan je wel de waterdichten onderdeken van rambo eronder doen... Dan kun je dus van je vliegendeken een deken met waterdichte rug maken maar die kan er ook weer onder vandaan waardoor het een gewone deken is.

De rambo protector is ideaal deze deken neemt verder ook geen water op dus wordt niet zwaar en nat.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:22

Ik heb inderdaad al een regendeken van Rambo. Maar nog niet de waterdichte liner. En ook niet de vliegendeken, ik denk dat je die bedoelde? Om die twee nog los te kopen is duurder dan de 3 in 1 deken van Amigo. Al is het natuurlijk wel zo dat ik zeker weet dat de V sluiting van de Rambo Protector past.. Lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:53

Celebi schreef:
Ik heb inderdaad al een regendeken van Rambo. Maar nog niet de waterdichte liner. En ook niet de vliegendeken, ik denk dat je die bedoelde? Om die twee nog los te kopen is duurder dan de 3 in 1 deken van Amigo. Al is het natuurlijk wel zo dat ik zeker weet dat de V sluiting van de Rambo Protector past.. Lastig!

Dat bedoel ik ja!

De amigo heeft een disc sluiting. Die krijg je bij mijn paard die rambo V sluiting past niet dicht.... sluit veel te hoog en te nauw. Als je paard de V sluiting goed past kun je er wel een beetje vanuit gaan je de disc niet sluitend krijgt. Is heel andere pasvorm veel hoger en nauwer.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:10

Celebi schreef:

De Protector wijkt qua maat af. Twee paarden bij ons krijgen er schuurplekken van. Vind de pasvorm echt ruk voor zo’n dure deken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:14

Iemand ervaring met de winterdekens van Nika? Zie eentje van 1680D, dat klinkt wel heel sterk. Wellicht weet z'n vriendje die niet te slopen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:49

Dan is de conclusie dat ik de amigo camouflage niet kan gebruiken.. Heb echt die extreem lage (V) sluiting nodig. Toch maar kijken naar zo'n vliegendeken met waterdichte liner dan. Al heb ik dan nog steeds het liefste die Rambo summer series maar die is dus nergens te krijgen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:52

Celebi schreef:
Dan is de conclusie dat ik de amigo camouflage niet kan gebruiken.. Heb echt die extreem lage (V) sluiting nodig. Toch maar kijken naar zo'n vliegendeken met waterdichte liner dan. Al heb ik dan nog steeds het liefste die Rambo summer series maar die is dus nergens te krijgen. :n

Dochorse dan? Daar is levertijd 2 tot 10 dagen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:21

Dat stond er vorige keer ook met de hals.. Heb maanden moeten wachten. Gezien ie nergens te koop is zullen zij hem ook wel weer niet binnen krijgen tot volgend seizoen..

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:23

Die leverings problemen van toen verwachten ze nu niet dacht ik gelezen te hebben

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:53

Ik heb Rambo dekens met V sluiting en een Amigo met Disk. Beide passen. Iemand hier zei dat als de V sluiting past, de disk niet past. Maar dat is dus niet altijd zo.

Verder heb ik de Rambo Summer, maar die kan absoluut geen dikke bui aan, dan lekt hij wel door.