[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:09

Anne77 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik vind vooral zelf de voorkant wat groot vallen. Kan met gemak de deken omhoog trekken en dan zit er echt veel ruimte tussen de deken en m'n haflinger. Dit blijft denk ik nooit goed zitten als ze in de wei loopt, rent, speelt etc. Ook meer kans op inregenen denk ik?
Als ik de deken wat naar achteren trek zit hij redelijk voor bij de borst maar hij blijft vrij wijd en daardoor ligt de deken ook weer heel ver naar achteren.
Heb ook de Bucas smartex rain maat 185 en dit zit haar goed.

Dan is de deken gewoon te groot

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:45

Britta31 schreef:
Vraagje,ik wil de vliegendeken voor volgend jaar al kopen.Ik heb een Pagony zebra flycooler plus gezien bij Divoza.Wat zijn jullie ervaringen met de deken.Vooral de rugnaad omdat paardlief veel rolt.

Pagony dekens vind ik echt prut. klittenband bij de borst trekt steeds open.

ralphtdw

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:07

Dat probeleen had ik dua ook met mijn bucas ik zeg doe de deken terug. Mijn paard hing de deken altijd scheef en dan ook echt scheeft dat de andere kant van lijf een stuk bloot was. Daarom kies is dus geen bucaa pas vorm is stuk minder. En voorkant vind ik bij deze dekens groot hun hebben geen loopsplit dus ze hebben de deken zo gemaakt dat het daar bol staat

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:08

Rambo duo heb ik net gekocht. Heeft mij Meerdere ribben uit mijn lijf gekost haha. Is ook niet normaal wat so deken kost moet je voor de grap eens omrekenen na guldens

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:09

En Bucas zit bij mijn paard super :) heb zelf ook de Irish Turnout

Haha dat omrekenen doe ik bewust maar niet meer :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:12

Volgens de medewerkers van de paardendrogist gaan de HW liners sowieso niet passen onder Bucas dekens, dus mijn idee om een Bucas Irish Turnout te kopen en ze daar onder te doen valt een beetje af.. Iemand toevallig foto's van HW liners onder Bucas dekens?

Als dat echt niet gaat ga ik toch maar de Bucas Irish Turnout (50gr) bestellen en evt de Amigo Bravo Pony Plus Medium (250). Jeetje wat is dit lastig -O- Eigenlijk wil ik gewoon de Amigo Bravo Lite en daaronder met liners werken maar daarvan is de hals niet in een XS gemaakt en die heb ik nou juist net nodig. + Als ik de twee bovengenoemde dekens koop vraag ik me af of ik geen middenweg ga missen (100/150gr)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:14

LiiNd_Y schreef:
En Bucas zit bij mijn paard super :) heb zelf ook de Irish Turnout

Haha dat omrekenen doe ik bewust maar niet meer :')

Ja ik heb net de irish turnout verkocht om deze reden zelfs met een deken singel erom heen schoof hij nog steeds. Maar als ik kijk bij mij op stal en ga vergelijken liggen de horseware dekens mooier dan de bucaa dekens

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:26

Ayla schreef:
Volgens de medewerkers van de paardendrogist gaan de HW liners sowieso niet passen onder Bucas dekens, dus mijn idee om een Bucas Irish Turnout te kopen en ze daar onder te doen valt een beetje af.. Iemand toevallig foto's van HW liners onder Bucas dekens?

Als dat echt niet gaat ga ik toch maar de Bucas Irish Turnout (50gr) bestellen en evt de Amigo Bravo Pony Plus Medium (250). Jeetje wat is dit lastig -O- Eigenlijk wil ik gewoon de Amigo Bravo Lite en daaronder met liners werken maar daarvan is de hals niet in een XS gemaakt en die heb ik nou juist net nodig. + Als ik de twee bovengenoemde dekens koop vraag ik me af of ik geen middenweg ga missen (100/150gr)

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:32

Maar de paardendrogist zegt ook dat de liners niet onder de Rhino WUG kunnen en nee het is geen liner systeem maar het kan wel :-)

Ayla ik twijfel tussen dezelfde dekens als jij :-)
Ze hebben van de bravo toch juist wel kleine halsjes?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:41

Nee niet -O- gaat vanaf S en ik heb een XS nodig. Bucas wel weer, maar daar zouden de liners niet onderpassen door verschil in hoogtes van de dekens. Maar ik denk dat ik de liners + bucas dekens ga bestellen en ze evt terug stuur als het niet past.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:49

ships Ayla, dat had ik nog geen eens gezien die maten. XXXS zou ik zelfs nodig hebben. Bestaat wel van Bucas maar niet te koop. Nou zou ik evt nog via Josie kunnen bestellen misschien of zelf vanuit Ierland.

Ik heb net de Bucas Irish Turnout Lite besteld en de HW Amigo Bravo Pony Lite, ben heel benieuwd of 1 van de 2 goed gaat passen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:36

Jij wilt geen hals of ga je de hals later bestellen? Ik heb ook contact gehad met Josie, zij zei idd ook dat de Amigo hals maar vanaf S gaat.. Of ze Bucas kan bijbestellen weet ik niet.

Ik ga zo denk ik toch de Bucas Irish Turnout bestellen met 2 HW liners en passen als ze binnen zijn, anders komt er nog een (of twee) outdoordekens bij.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:28

Ik heb zojuist de 100 grams liner besteld voor onder mijn Bucas. Heeft Horseware geen 100 grams liner met hals? Ik zie hem alleen in 300 grams

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:44

Ayla schreef:
Jij wilt geen hals of ga je de hals later bestellen? Ik heb ook contact gehad met Josie, zij zei idd ook dat de Amigo hals maar vanaf S gaat.. Of ze Bucas kan bijbestellen weet ik niet.

Ik ga zo denk ik toch de Bucas Irish Turnout bestellen met 2 HW liners en passen als ze binnen zijn, anders komt er nog een (of twee) outdoordekens bij.

Hals inderdaad misschien later bijbestellen. En dan hoor ik van jou heel graag hoe de HW liners vallen onder de Irish van Bucas :-)

Als je de dikkere Bucas bestelt trouwens zit er een hals bij lijkt me dat je dan een passende maat moet krijgen, vraag me af hoe ze dat doen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:46

Volgens mij moet je die hals ook los bestellen.. net als bij de light versie zeg maar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:48

Je hebt gelijk zie het nu, dacht ergens gelezen te hebben dat die inclusief was

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:00

IngridM schreef:
Maar de paardendrogist zegt ook dat de liners niet onder de Rhino WUG kunnen en nee het is geen liner systeem maar het kan wel :-)

Ik heb de Rhino wug met liners van de paardendrogist. Tegen mij hebben ze gezegd dat dat officieel niet bij elkaar hoort een zij dan niet mogen zeggen dat het past omdat je ze dan alleen aan de achterkant kan vastmaken. Maar heb de liners er wel met bundelkorting bij gekregen. Hw liners onder bucas raadde ze me wel af ivm de achteraansluiting die dan op een andere hoogte zit. En de vooraansluiting is ook niet ideaal. Maar praat dan wel over maat 135 onderlengte. Heb zelf bucas smartex rain en Rhino wug en vind de hw liners onder de Bucas niet ideaal.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:02

Bij mij zeiden ze dat het vooral door hoogte kwam van de dekens. Ik wou ze gaan bestellen maar ben door een pbtje van een bokker weer op andere gedachten gebracht. Elke keer dat ik denk dat ik er uit ben kom ik weer in een ander (of eigenlijk hetzelfde) dilemma terecht :')

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:11

Qua hoogte is het afhankelijk welke bucas je hebt hoor. Mijn bucas is net zo lang als mijn wug. De Rhino die officieel bij de liners hoort daar staken de liners onderuit en de buiksingels waren veel te klein...

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:31

Vraagje over de Bucas dekens...op de site staat dat je met het meten van de halve omvang en ruglengte de juiste maat kan vinden. Stokmaat is 148 cm (maat 5 ft 9), halve omvang is 167 cm (maat 5 ft 3) en de ruglengte van voorkant schoft tot staart is 117 cm (5 ft 6)

Welke maat moet ik dan aanhouden? Ik denk zelf aan de 5 ft 6 omdat die er tussenin valt, maar ik heb ze liever te ruim dan te strak, al wil ik eigenlijk dat het gewoon overal goed aansluit, het is de bedoeling dat ze m de hele winter draagt. We weet er wat meer van die maten af? Het gaat om een arabiertje, mocht dat helpen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:31

Kortom ; het blijft lastig en kwestie van proberen.

Ayla; wat is je nieuwe dilemma? :-)

Equestrainee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:50

Bedankt voor de tips over Bucas. Dit gaat hem denk ik gewoon worden.
Zodra ik hem heb, laat ik het weten. Eerst nog even mijn vier dekens verkopen die net van de wasserij komen.... ;-)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:22

Hrb even een vraag. Ik heb vandaag een nieuwe rambo duo gekocht.maar ik vind de liner zo recht liggen dus dat het de rug niet raakt hoort dit? Is 300 grams. En de boven deken ligt ook wat los van de rug hoort dit? Want anders kan ik hem.nog terug brengen
http://nl.tinypic.com/r/5vq9e9/8

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:28

Die luchtlaag is zo gek nog niet, daar blijft de warmte onder hangen, maakt de deken eerder warmer dan minder warm

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:28

Als het goed is vormen deze dekens zich vanzelf als ze even op liggen. 'Zakt' dus vanzelf in x).