Die plaats je op je scheerkop zodat je de haren langer laat met scheren. Ik vind het echter alleen maar strepen maken.
pluisje88
Geplaatst: 20-09-17 14:05
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een paard te scheren met gewone messen, maar dan messen die de vacht langer laten? Zo kaal hoeft van mij niet namelijk. Zegmaar lengte somervacht of iets vergelijkbaars? Dus met een ander soort mes in plaats van gedoe key opzetstukken enzo?
Elke scheerkop heeft een aantal mm waarmee hij scheert. Over het algemeen is dat 3mm, maar er bestaan ook messen die bijv op 6mm doen. Het zou dus wel mogelijk moeten zijn, maar die moeten dan ook maar net op je machine passen
Ik wil mijn scheermachine een onderhoudsbeurt laten geven en gelijk mijn messen laten slijpen kan iemand mij vertellen hoe dat bij Jorna gaat. Moet ik eerst een email sturen wat ik hun ga toesturen? Wat zijn ongeveer de kosten van onderhoud machine en 2 messensets?
Aan de proffs hier: ik heb nu een jaar of 2 de heiniger experience, maar deze is al volledig kapot. Printplaat en motor stuk, weegt niet op tegen en nieuwe dus. Iemand aanraders? Ik vond het een fijn apparaat maar wel snel stuk al dus..
Er zit 2 jaar garantie op dus gewoon de leverancier inlichten. Mijne werkt gewoon perfect. Na elke scheerbeurt alles schoonmaken en elke maand kogellager vetten hoort bij het onderhoud. Heb je dat wel gedaan?
Ja heb hem 2,5 jaar zie ik. Ik maak hem altijd volledig schoon, breng hem ook geregeld weg en is ook wel is wat reparaties aan geweest. Ik vermoed pech.
Ja, dat moet dan wel een maandagochtend model zijn. Ik zeg leverancier inlichten. Neem aan dat je de aankoopbon al dan niet via pin betaald of online besteld, nog hebt? En de bonnetjes van onderhoud? Ik zet alle aankopen en onderhoudmails altijd in een apart mapje "scheren" in mijn mailbox. Dan heb je veel kans op een goede oplossing. Een machine moet imo toch wel minimaal 5 jaar meegaan. Mijn eerste Hauptner was een model uit de jaren 60 en heeft net een nieuwe eigenaar gevonden die er oprecht blij mee is. Voor een machine van minstens 50 jaar oud toch wel top.
Lijkt mij ook, ook bij professioneel gebruik. Die dingen horen toch zeker 500 schapen/300 runderen/paarden per jaar te kunnen scheren en dan eigenlijk wel 10 jaar mee te kunnen gaan. Of het gaat net als met wasmachines van tegenwoordig: niet meer gemaakt voor duurzaamheid want de fabrikant moet ook geld verdienen.
Ik ben nu op vakantie (leek me handig, terug weer een werkende machine). Maar heb vast nog wel bonnen maar niet alles, liet hem altijd bij puttenstein maken maar ook wel is zonder bon. Maar ga me er straks toch maar is hard voor maken, nieuwe is iig bij jorna besteld dan kan ik weer verder want de afspraken gaan wel door
Ja. Dat is inderdaad zuur. Als je bij puttenstein als klant bekend bent dan heb je kans dat ze op je naam wel alles terug kunnen vinden. Heb je hem daar ook gekocht dan?
Vraagje over de scheerkoppen van de moser max45. Ik heb er nu gewoon een standaard scheerkop van 3mm op zitten. Maar ik las volgens mij dat er dus ook bredere/grotere scheerkoppen opkunnen van 3mm, zodat als je een paard scheer, je toch wat sneller klaar bent dan met de kleine scheerkop. Nu heb ik me al suf gegoogled maar ik kom er maar niet aan uit. Heeft iemand misschien foto's, linkjes, tips? Ik weet niet waar te zoeken.
Ik heb heiniger gemaild, zij hebben contact opgenomen met gallagher en daar ben ik nu mee in contact. Volgens mij hebben hun nu contact met de dealer enzo. Wel heel vlot en vriendelijk mailcontact dus ben benieuwd