vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:39

tine10 schreef:
Ik heb vandaag pony met deken aan gewandeld. Gemeen koude wind, en hij is geschoren. Moet wel leuk blijven voor hem.

Morgen zijn de temperaturen gelukkig weer beter, en als ik weeronline moet geloven hebben we de komende 2 weken toch heel redelijk weer. :j Koud was het vandaag zeker met die wind!

Ra_chel

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:17

wij hadden vandaag een rit met de huifwagen voor een echtpaar dat 60 jaar getrouwd is.(wow!)
het was leuk om te doen, maar hemeltjelief wat was het koud!!!!!!!!!
snijdende wind en ijskoude handen en tenen, dus toen ik thuiskwam ben ik snel in een warm bad gaan liggen.
vandaag was de bak nog niet bekwaam, had mn hoop staan op morgen.
nu regent het inmiddels pijpestelen, en dan zal je zien dat de bak morgen begaanbaar is maar dat het dan ook regent............

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:30

Liep net even naar buiten om de stallen uit te mesten. Sodeju..... het is me een partij glad. Je kunt hier zo schaatsen. Gelukkig heb ik nog wat zout, kon anders de paarden helemaal niet binnen halen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:43

Daar zeg je me wat....ben benieuwd hoe glad het morgenvroeg is. Zout is volgens mij op, dan maar zand strooien op de stoep, anders wordt het schaatsen voor die paarden. :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:48

Gelukkig staat mijn paardje in een heerlijk weitje 24/7, dus alleen wat gladheid door rijp op t gras :D

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:09

glad???? Hier helemaal niet!
Het miezert hier wel, maar de temp is boven 0 en is naar mijn weten gelukkig niet glad geweest.

Ik kan nu 5 dagen verplicht niets doen met mijn paardjes. Ze zijn afgelopen zaterdag bij de osteopaat geweest, alletwee flink behandeld dus 5 daagjes niks doen.
Pfff wilde even gaan wandelen vandaag met eowyn....geen goed plan. Had opeens een paard van 2.10 meter naast me lopen ipv 1.70.
Ben maar terug gegaan. Los gegooid en toen heeft ze ruzie geschopt met een ander paardje. Apart want ze hadden al vaker samen los gestaan. Was zeker sjago ofzo....

Geloof dat ik donderdag en vrijdag eerst maar eens ga longeren en zaterdag voordat ik erop spring. Ben nog net niet levensmoe. 8-)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:03

ben nog niet op stal geweest maar vermoed dat de bak nu wel te rijden is, dan wil ik vanmiddag even longeren en dan vanavond meenemen naar de manege voor de les.
kan ik zelf mn nieuwe bach rescue spray uit proberen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:52

Hier begint het nu een beetje te ontdooien, vanmorgen vroeg was alles spiegelglad, zelfs in de wei en in de rijbak stond een laagje ijs. Ik hoop dat het allemaal snel zacht wordt, kan ik vanmiddag misschien nog wel even rijden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:55

gisteren op het erf ook 2 x op me plaat gegaan wat was het glad!
Het is hier trouwens nog steeds zo glad

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:51

Hier gelukkig niet meer glad, was echt eng. Net beide mannetjes in de bak gereden. Liepen super, alleen ik ben nu verkleumd, het is zo gruwelijk koud. :brr:

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:51

Ik kon vandaag eindelijk weer wat doen !! De bak was nu gewoon goed, en dat terwijl hij gister nog kei hard was. Maar goed. Ik heb mn paardje even gelongeert. Hij ging flink uit zn plaat. Vind ik altijd zo leuk om te zien. <3 Peeskappen op en hup gaan met die banaan.. :Y)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:18

Sapperdeflap, wat een gladheid! :(

De paarden konden niet eens naar de wei, die was ook glad en het pad er naar toe helemaal....

Maar ik kon wel in de longeercirkel, dus ik heb vandaag een longeerles gehad van mijn instr. Erg interessant, ik heb er veel aan gehad. Dus was het niet zo erg dat ik niet kon rijden.

Hij bleef heel kalm, niks geen bokkesprongen, alleen heel lang draven!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:30

Glad? Bij ons in Haarlem helemaal niet !! Maar een goeie longeerles lijkt me ook wel erg gaaf om een keer te krijgen.. Wat heb je zoal geleerd? :+

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:15

Dat je niet op een paard moet rijden als het glad is..... :D

Neen, het waren allemaal kleine dingetjes: Hoe bevestig je veilig de longeerlijn, de volgorde in een longeerles, welke hulpteugel het beste bij paardje past, halve ophouding, overgangen, stemgebruik en commandovoering,hoe gebruik je de zweep en al die basisdingetjes die je eigenlijk hoort te weten. Maar toch even lekker om de puntjes op de i te zetten. Ik kwam met longeren eigenlijk nooit verder dan losgooien, maar nu kan ik er toch iets meer uithalen. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:25

dat is wel fijn, mooi dat het goed gin..

Heb die van mij vandaag ook weer kunnen longeren.. Met elastiek, masseur is net geweest van het weekend dus even rustig aan...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:57

Hier was de bak super. Vrijdag gaat ie op z'n kop. Drainage er in en all weather tuft er op. Zou afgelopen zaterdag al gebeuren maar toen gooide de vorst roet in het eten. Ben benieuwd.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:00

jamiroquai schreef:
Dat je niet op een paard moet rijden als het glad is..... :D

:') Muts !!

De meeste dingen weet je idd wel. Maar het lijkt me toch leuk om een keer zo'n lesje te krijgen. :+

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:23

Heb vanmiddag lekker kunnen rijden, rond half vier was de bak mooi ontdooit. Laat het voorjaar nu maar komen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:26

ja ik hoorde de vogeltjes het voorjaar voel ik ook al en mijn katten knallen door het huis

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:34

Onze tweede bak wordt ook klaar gemaakt, want aan 1 bak heb je natuurlijk niet genoeg..... :+

Franka, mijn kinderen knallen ook door het huis! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Bowie is wel lekker rustig, die vond het fijn om weer eens wat te doen. Overigens gebruik ik ook alleen een heel los elastiek, het hangt bijna altijd slap. Maar zolang hij met zijn neus iets voor, of op de loodlijn loopt, vind ik het prima. Instr. zegt dat zij hijn rug goed gebruikt, dus dat is prima!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:40

Ik hoop vnvd weer gewoon te kunnen longeren of rijden thuis. Bak zag er iig wel goed uit.

Overigens wel lastig dit weer wat dekens betreft. Overdag te warm voor 2, s nachts is het hier nog 1 graad. Naja dit weekend er maar 1 afhalen. Want 2x bijna 300grams is wel warm met 11 graden :=

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:43

2 x 300 grams?????????? WOW!

Ik heb 1 x 150 tegen de allerergste kou, maar ja, Bowie is ook wel een bikkel en hij is niet geschoren. Dat scheelt natuurlijk een heel stuk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:14

Jupz... bij ons met het hele koude weer (tegen vorst overdag) hebben ze 2x 300grams op. Moet ik wel bij zggen dat bij beide 1 vd beide dekens de 300gram niet meer haalt omdat ze al oud zijn en de vulling versleten. En nee ze zijn niet geschoren maar zitten wel lekker dun in het haar (moet ook wel) en staan hele dagen buiten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:36

die van mij staat onder een zomerdeken met een 400 grams met hals en is geschoren.. staat ook overdag buiten met hals dicht. Morgen gaat er weer een 200 grams deken met hals op als de temperatuur snachts boven de 5 graden blijft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:40

Ik wacht vannacht nog af en haal dan morgenochtend ook 1 deken er bij af. Dan staan ze beide onder 300grams. Blijft het warm, dan gaat er een tussendeken op (150grams?).