[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:39

Ik heb nu alleen een 0 grams zonder hals. Ik heb tweedehands een 100 grams optimo liner (was de enige die ik kon vinden, wel een kapotte maar goedkoop daarom) in ook 6.3 maar die past totaal niet goed.

Nee bij ej is ook 6.3 niet beschikbaar :(

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:43

Ik heb een aantal blz terug verteld dat mijn pony een schuurplek heeft van zijn deken. Het probleem is dat bij een goede lengtemaat (zowel boven als onder), zijn deken te strak trekt bij het eten en zijn schoft daardoor open ligt.

Nu heb ik nav tips hier een Rhino wug besteld. Ik twijfelde tussen twee maten, maar omdat er maar 1 maat te verkrijgen was, was er eigenlijk geen keuze en heb ik de grotere gekozen.

Kunnen jullie meekijken, past dit? Bij de staart lijkt hij te lang maar verder lijkt hij wel mooi te liggen en stabiel, van voren absoluut geen druk op de schoft (heb ik extra op gelet). Als deze echt te groot is, moet ik retourneren maar er is geen wug in een maat kleiner, alleen een gewone Rhino zonder hals.. Maargoed, wil nu wel een deken die gewoon goed past, te groot is ook niet goed natuurlijk.

Er ligt een fleece deken onder voor het passen, dus dat kan wat vertekenen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:10

Solistar schreef:
Ik heb een aantal blz terug verteld dat mijn pony een schuurplek heeft van zijn deken. Het probleem is dat bij een goede lengtemaat (zowel boven als onder), zijn deken te strak trekt bij het eten en zijn schoft daardoor open ligt.

Nu heb ik nav tips hier een Rhino wug besteld. Ik twijfelde tussen twee maten, maar omdat er maar 1 maat te verkrijgen was, was er eigenlijk geen keuze en heb ik de grotere gekozen.

Kunnen jullie meekijken, past dit? Bij de staart lijkt hij te lang maar verder lijkt hij wel mooi te liggen en stabiel, van voren absoluut geen druk op de schoft (heb ik extra op gelet). Als deze echt te groot is, moet ik retourneren maar er is geen wug in een maat kleiner, alleen een gewone Rhino zonder hals.. Maargoed, wil nu wel een deken die gewoon goed past, te groot is ook niet goed natuurlijk.

Er ligt een fleece deken onder voor het passen, dus dat kan wat vertekenen:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Echt zooooo schattig <3 !
Lijkt wel wat lang, maar dat zal je denk bij die ukkies blijven houden. Ik denk prima verder. Iniedergeval niet groter.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:27

Ja de staartflap had wel 5 cm verder naar voren mogen liggen, vandaar dat ik wat twijfel of hij niet te lang is

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:57

Juun met zijn rhino wug medium:
Afbeelding
Afbeelding

2 jaar terug hier lang advies gekregen over welke deken,ivm zijn bult op de borst past niet alles.

Afbeelding

Foto's weer terug gevonden en nu toch een rhino 2e hands gescoord.
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 08-01-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:07

Solistar schreef:
Ja de staartflap had wel 5 cm verder naar voren mogen liggen, vandaar dat ik wat twijfel of hij niet te lang is

Ja is vanaf deze foto's niet super goed te zien, maar een maatje kleiner misschien te strak op de borst?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:45

Reeltje_5 schreef:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de amigo bravo 12 original turnout lite en amigo bravo 12 plus?
De plus heeft v-sluiting en 3 buiksingels zag ik, maar verder? Bij de plus zit hals erbij maar als het goed is kun je die bij de lite ooo bevestigen. En beide zijn voor liners.
De amigo hero die hij nu heeft blijft netjes liggen dus welde weer zo’n zelfde idee met hals. Ben echter bang dat een v-sluiting te groot gaat zijn voor hem gezien deze huidige wel goed zit eigenlijk.

Inderdaad zoals je noemt de sluitingen vooral. Ik heb Rambo met V sluiting op een grote smalle liggen en dat is voor hem echt perfect. Niet te ruim en wel ideaal door zijn lage hals inzet als springpaard. Dus het kan best fijn liggen op een smal paard maar is ook beetje afhankelijk van de rest van schouders en hals norm.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:27

Zag die reclame voorbij komen van een webshop. Zou HW dus nog steeds serieuze productieproblemen hebben. :=

Citaat:
Weekend Deal - 25% korting op Horseware

Dit is je laatste kans om een Horseware deken met korting te bemachtigen. Door productieproblemen is de voorraad dekens heel erg schaars, er wordt de komende maanden niks meer geleverd. De voorraad die er nu nog is, is dus erg beperkt.

Heb je een mooie deken gezien? Wacht dan niet te lang met bestellen want als hij uitverkocht is komt hij pas volgend seizoen weer op voorraad..

Om teleurstelling te voorkomen kan je alleen Horseware dekens bestellen welke wij daadwerkelijk op voorraad hebben, niet voorradige maten en modellen zijn uitgeschakeld en kunnen niet besteld worden. Bestel nu het nog kan (of wacht tot volgend jaar).

Of zou het een stukje marketing zijn?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:14

Zo nou ik heb een hoop besteld bankrekening leeg _O-
En dan hopen dat ik niet álles terug hoef te sturen.
De amigo bravo plus in de maat die hij nu heeft en een maat kleiner. Als de huidige maat te groot gaat zijn van voor vanwege de v-sluiting dan past de kleinere maat hopelijk wel. (Hij zou ietsjes korter kunnen van achter nu, dus hopen maar dat het niet teveel korter gaat zijn). En dan een 200gram liner in beide maten en een 100 gram liner in de kleinere maat (want in de huidige maat is die nergens te krijgen) en dan nog een fleece liner wat gelijk staat aan 100 gram volgens de site in de huidige maat.
En dan hoop ik aan het eind van de rit een passende deken met hals, en bijpassende 100 en 200 gram liner te hebben.
En dan heeeeeel snel de rest weer terug sturen _O-

Sintara

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:20

Nou ik duim voor je!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:27

Ik ben zo blij dat ik mijn rhino medium varilayer in de zomer besteld heb toen de mussen van het dak vielen! Toen was hij 169 euro bij agradi nu overal uitverkocht of ruim boven de 200 euro...

Dus het loont zeker om buiten de seizoenen om te kopen hoor als je even kan hoor.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:40

Reeltje_5 schreef:
De amigo bravo plus in de maat die hij nu heeft en een maat kleiner. Als de huidige maat te groot gaat zijn van voor vanwege de v-sluiting dan past de kleinere maat hopelijk wel. (Hij zou ietsjes korter kunnen van achter nu, dus hopen maar dat het niet teveel korter gaat zijn). En dan een 200gram liner in beide maten en een 100 gram liner in de kleinere maat (want in de huidige maat is die nergens te krijgen) en dan nog een fleece liner wat gelijk staat aan 100 gram volgens de site in de huidige maat.
En dan hoop ik aan het eind van de rit een passende deken met hals, en bijpassende 100 en 200 gram liner te hebben.

Dat klinkt ook als een lege rekening. _O- Had je ook nog naar die Airmax liner gekeken? Daar vroeg je ook denk een keer naar ivm bezweet onder deken weer terug zetten.

Mss die 2e hands scoren via die FB pagina?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:57

Bagheera_206 schreef:
Reeltje_5 schreef:

Dat klinkt ook als een lege rekening. _O- Had je ook nog naar die Airmax liner gekeken? Daar vroeg je ook denk een keer naar ivm bezweet onder deken weer terug zetten.

Mss die 2e hands scoren via die FB pagina?

Oja wilde ik nog doen maar vergeten. Ziet er ook wel nice uit. En wat is zoiets qua warmte dan want ik zie dat er niet bij staan? Moet ik denken aan alleen een dun ding om op te drogen, of daadwerkelijk ook vergelijkbaar met 100gram bijvoorbeeld.

Ik hoop ook dat die websites waar ik heb besteld up to date zijn, we stond dat ze op voorraad waren haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:11

Qua warmte zeggen mensen eerder 50 gram. := Dus vandaar die liner en de 100 gram liner voor mijn paard. Ze staat nu onder 0 gram.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:39

Zijn er mensen die zowel de Rambo Optimo als Rambo Duo hebben geprobeerd? Zo ja, waar ging de voorkeur naar uit? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:54

Dabiscui schreef:
Zijn er mensen die zowel de Rambo Optimo als Rambo Duo hebben geprobeerd? Zo ja, waar ging de voorkeur naar uit? :)

Ik heb beide gehad en nu nog de duo. De optimo moet je sowieso een maat kleiner nemen, die vallen echt groot door de loop split. Bij mijn paard (smalle nrps van 1,74) was de hals opening te groot waardoor hij naar achter ging trekken op z’n schoft. Ik had maat 6’3 en van de andere dekens 6’6. Verder was het qua maat goed. Super jammer want verder echt een hele fijne en mooie deken! De duo en suprème liggen hem wel goed en trekken niet dus vandaar dat ik voor die gekozen heb.
Mocht je een breder paard hebben zou ik zeker de optimo passen.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:26

Capriootje schreef:
Dabiscui schreef:

Ik heb beide gehad en nu nog de duo. De optimo moet je sowieso een maat kleiner nemen, die vallen echt groot door de loop split. Bij mijn paard (smalle nrps van 1,74) was de hals opening te groot waardoor hij naar achter ging trekken op z’n schoft. Ik had maat 6’3 en van de andere dekens 6’6. Verder was het qua maat goed. Super jammer want verder echt een hele fijne en mooie deken! De duo en suprème liggen hem wel goed en trekken niet dus vandaar dat ik voor die gekozen heb.
Mocht je een breder paard hebben zou ik zeker de optimo passen.

Super, dank voor je reactie! De bucas big neck krijgt mijn paard schuurplekken van, dus vandaar kijken of de Rambo beter ligt. Ze is redelijk breed (fries x kwpn). Ik heb na aanleiding van je berichtje zowel de Duo als Optimo besteld om uit te proberen en om te kijken welke het beste past :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:56

Bagheera_206 schreef:
Zag die reclame voorbij komen van een webshop. Zou HW dus nog steeds serieuze productieproblemen hebben. :=

Citaat:
Weekend Deal - 25% korting op Horseware

Dit is je laatste kans om een Horseware deken met korting te bemachtigen. Door productieproblemen is de voorraad dekens heel erg schaars, er wordt de komende maanden niks meer geleverd. De voorraad die er nu nog is, is dus erg beperkt.

Heb je een mooie deken gezien? Wacht dan niet te lang met bestellen want als hij uitverkocht is komt hij pas volgend seizoen weer op voorraad..

Om teleurstelling te voorkomen kan je alleen Horseware dekens bestellen welke wij daadwerkelijk op voorraad hebben, niet voorradige maten en modellen zijn uitgeschakeld en kunnen niet besteld worden. Bestel nu het nog kan (of wacht tot volgend jaar).

Of zou het een stukje marketing zijn?

Dit is bij Dochorse toch? Daar zag ik deze opmerking (ook).

Ik overweeg nu toch de amigo bravo plus lite te kopen.
Ik heb al de bravo plus medium (+100gr liner) en die pasvorm is écht top voor mijn paard. Een van de zeer weinige dekens ooit die werkelijk niks naar achter schuift én de sluiting met klittenband na een jaar nog steeds perfect sluit. :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:00

Ah je hebt de frontdisc? :) Hopelijk hebben ze hem op voorraad. Levertijden lopen flink op van sommige modellen/maten. Maar dat is bij alle winkels/webshops zo.

Die Amigo ligt ook fijn op mijn paard. :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:09

Bagheera_206 schreef:
Ah je hebt de frontdisc? :) Hopelijk hebben ze hem op voorraad. Levertijden lopen flink op van sommige modellen/maten. Maar dat is bij alle winkels/webshops zo.

Die Amigo ligt ook fijn op mijn paard. :)

Nee de amigo bravo 12 plus is met V front (en hals, die ik helemaal niet hoef :+ )
Ze hebben hem nog in mijn maat ja.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:35

V-sluiting is fijn. Had ook een plus gekocht, terwijl ik hals ook niet gebruik. _O- Je moet toch wat bij gebrek aan het model zonder hals.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:43

Ik had de afgelopen week de hals erop, maar ze heeft er eigenlijk een hekel aan. Ze maakt er gebruik van, staat dan met dr snoet in de regen terwijl ze dat zonder halsstuk niet zou doen.. Maar ze kijkt goed zuur als ik hem op doe en blij als ik hem terug sla xd. In het weekend was het wel lekker dus hij is er sinds zaterdag af.

Ik hoop dat het komende week wat minder guur wordt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:45

Bagheera_206 schreef:
V-sluiting is fijn. Had ook een plus gekocht, terwijl ik hals ook niet gebruik. _O- Je moet toch wat bij gebrek aan het model zonder hals.

Haha ja klopt!
En ik heb ook geen zin om de normale of disc sluiting zonder hals op de gok te kopen, want die vallen toch net weer anders bij de hals. :+

Sintara schreef:
Ik had de afgelopen week de hals erop, maar ze heeft er eigenlijk een hekel aan. Ze maakt er gebruik van, staat dan met dr snoet in de regen terwijl ze dat zonder halsstuk niet zou doen.. Maar ze kijkt goed zuur als ik hem op doe en blij als ik hem terug sla xd. In het weekend was het wel lekker dus hij is er sinds zaterdag af.

Ik hoop dat het komende week wat minder guur wordt

Ik gebruik de hals ook alleen als het de hele dag regent. Anders houdt hij geen manen meer over helaas.

Edit: toch gezwicht voor de korting en de amigo lite besteld, alvast voor het voorjaar!

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:07

Is er iemand hier die d÷ bucas smartex turnout extra heeft?
Heb hem vandaag gepast maar in tegenstelling tot de bucas smartex rain zit hier geen elastiekje waar de staart door kan op, klopt dit?

En hij valt ook echt wel kleiner dan de smartex rain.. of heb ik gewoon een maandag ochtend model?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:11

Ik heb de smartex extra en die heeft bij mij wel een elastiek lusje voor de staart, al is de functie daarvan me nog niet duidelijk :+

De smartex rain heb ik niet, dus of die kleiner valt durf ik niet te zeggen.