Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
MarliesV schreef:Zijn er mensen met goede tips voor een vliegen/exceem deken met de volgende 'eisen':
*SLOOPPROOF, dit is eigenlijk het belangrijkste, dekens zat te vinden maar binnen een half seizoen de gaten er in van of het schuren of de tanden van de weide genoten
* Vaste hals, buikflap must
* Oorgaten zijn een pré
Prijs is niet van belang, beter nu een dure deken dan 2x per jaar een deken van 60-80 euro die gesloopt wordt.
Wil mij nu vast oriënteren en een nieuwe halen voor komend seizoen. Oh ja, ook wel handig, gaat om een zeer brede haflinger
hieke_81 schreef:IngridM schreef:Bedankt Shetlandfan! Kam dus kloppen wat ik nu ook heb. Inderdaad waardeloos dat ene model kleiner of groter kan vallen dan andere model! Maar dat geeft me dan wel weer beetje hoop voor de Irish Turnout. Al had ik liever de Rhino weg gehad maar die zie ik niet in 4,0.
Moeten er wel zijn. Heb voor mijn vorige shet van 82cm ook altijd Rhino dekens gehad in nog kleinere maat. Toen haalde ik ze bij dochorse vandaan.
Wat is een goede 0 grams regendeken? Heb al de Rhino wug, maar wil er nog 1 zonder dat halve halsje. Bucas heeft volgens mij alleen gevoerde, want de dunste die ik vind, van ook nog goede kwaliteit, zijn al 50 grams.
Heb ook de amigo gehad, maar die hals sloot niet mooi aan bij mijn pony. Of hebben ze nu weer nieuwere modellen daarin? Foto hierboven lijkt het model te zijn veranderd.
MarliesV schreef:Rambo Sweet ich Hoody zat ik ook aan te denken, maar die heeft niet echt een buikflap toch? Alleen van die singels?
Valt dat een beetje mooi over elkaar? Twini, jouw paard vrij buikig omdat het niet over elkaar valt?
Marjo89, je hebt gelijk ook, echte slopers krijgen alles kapot. Die van mij is best netjes met de deken maar nog al ruig met het spelen, daardoor staan er regelmatig ergens een paar tanden in en heb ik winkelhaken bovenop de rug en billen in de deken die ze nu heeft.
Valt de Rambo een beetje normaal qua maat?
Kan qua buikflap altijd nog zelf wat fabriceren uit de dekens die ik nu heb liggen.
tiwi1969 schreef:MarliesV schreef:Rambo Sweet ich Hoody zat ik ook aan te denken, maar die heeft niet echt een buikflap toch? Alleen van die singels?
Valt dat een beetje mooi over elkaar? Twini, jouw paard vrij buikig omdat het niet over elkaar valt?
Marjo89, je hebt gelijk ook, echte slopers krijgen alles kapot. Die van mij is best netjes met de deken maar nog al ruig met het spelen, daardoor staan er regelmatig ergens een paar tanden in en heb ik winkelhaken bovenop de rug en billen in de deken die ze nu heeft.
Valt de Rambo een beetje normaal qua maat?
Kan qua buikflap altijd nog zelf wat fabriceren uit de dekens die ik nu heb liggen.
Mijn merrie is zelfs voor een Groninger echt super zwaar, breed en rondgeribt, ik kom ca 30 cm tekort in het midden. Hier even wat voorbeelden van mijn knutsels die wel goed werken
[ [url=m/xlvrva.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QX4KxF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QESD4T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fp3dxx.jpg]Afbeelding[/url] ]