[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:02

Niqui: Ik zal als ik jou was geen andere deken aanschaffen eerder de ruin uit de wei halen.

MarliesV

Berichten: 15261
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:28

Zijn er mensen met goede tips voor een vliegen/exceem deken met de volgende 'eisen':
*SLOOPPROOF, dit is eigenlijk het belangrijkste, dekens zat te vinden maar binnen een half seizoen de gaten er in van of het schuren of de tanden van de weide genoten
* Vaste hals, buikflap must
* Oorgaten zijn een pré

Prijs is niet van belang, beter nu een dure deken dan 2x per jaar een deken van 60-80 euro die gesloopt wordt.

Wil mij nu vast oriënteren en een nieuwe halen voor komend seizoen. Oh ja, ook wel handig, gaat om een zeer brede haflinger

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:30

Wat een buikflap betreft tegen vies worden, de Rambo's vallen best ver om de buik heen met die 3 singels, dan blijft de buik ook wel aardig schoon.

Spenk
Berichten: 21849
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:30

Rambo sweet itch hoody.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:32

Bij mijn merrie vallen die flappen bij de Rambo sweet itch hoody zelfs over elkaar, dus dat kan dan ook wel door voor buikflap.. Toch? :)) Ik zou zo geen sterkere deken weten.

tiwi1969

Berichten: 7681
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:06

Bij mijn paard helaas niet maar dat heb ik opgelost door ook daar een Boett buikflap overheen te doen.

Kijk ook even in het centraal ZE topic onder medisch.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:29

MarliesV schreef:
Zijn er mensen met goede tips voor een vliegen/exceem deken met de volgende 'eisen':
*SLOOPPROOF, dit is eigenlijk het belangrijkste, dekens zat te vinden maar binnen een half seizoen de gaten er in van of het schuren of de tanden van de weide genoten
* Vaste hals, buikflap must
* Oorgaten zijn een pré

Prijs is niet van belang, beter nu een dure deken dan 2x per jaar een deken van 60-80 euro die gesloopt wordt.

Wil mij nu vast oriënteren en een nieuwe halen voor komend seizoen. Oh ja, ook wel handig, gaat om een zeer brede haflinger

Garantie tot de deur natuurlijk.
Rambo sweet itch Hoody is een sterke deken.
Boett dekens zijn ook van goede kwaliteit.
Maarja. Blijft altijd afwachten. Harde slopers krijgen alles kapot.

MarliesV

Berichten: 15261
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:12

Rambo Sweet ich Hoody zat ik ook aan te denken, maar die heeft niet echt een buikflap toch? Alleen van die singels?

Valt dat een beetje mooi over elkaar? Twini, jouw paard vrij buikig omdat het niet over elkaar valt?

Marjo89, je hebt gelijk ook, echte slopers krijgen alles kapot. Die van mij is best netjes met de deken maar nog al ruig met het spelen, daardoor staan er regelmatig ergens een paar tanden in en heb ik winkelhaken bovenop de rug en billen in de deken die ze nu heeft.

Valt de Rambo een beetje normaal qua maat?
Kan qua buikflap altijd nog zelf wat fabriceren uit de dekens die ik nu heb liggen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:16

Hij valt normaal tot iets ruim. De buiksingels zitten bij mijn merrie dan wel op het strakst, maar ze zouden eigenlijk nog wel strakker mogen :+ Bij andere paarden op stal zitten ze iets losser, maar ook geen kaal stuk buik.

MarliesV

Berichten: 15261
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:21

Ok, klinkt goed. Denk dat ik daar toch maar voor ga, bij Agradi met alle kortingen er af nu voor 107 euro, vind ik nog prima te doen qua kosten.

Die van mij is erg buikig/rond dus de singels zullen op het strakst vast niet passen, haha.

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:28

Ik heb wel veel goede verhalen over de Rambo deken sweet itch gehoord. Stalgenootje heeft deze deken voor haar fries en is er erg over te spreken!

Britta31

Berichten: 13196
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:30

Vraagje,ik wil de vliegendeken voor volgend jaar al kopen.Ik heb een Pagony zebra flycooler plus gezien bij Divoza.Wat zijn jullie ervaringen met de deken.Vooral de rugnaad omdat paardlief veel rolt.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:56

Iemand ervaring met de
vergroot

Harry Horse Regendeken 0gr Thor Met Nek

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:04

hieke_81 schreef:
IngridM schreef:
Bedankt Shetlandfan! Kam dus kloppen wat ik nu ook heb. Inderdaad waardeloos dat ene model kleiner of groter kan vallen dan andere model! Maar dat geeft me dan wel weer beetje hoop voor de Irish Turnout. Al had ik liever de Rhino weg gehad maar die zie ik niet in 4,0.


Moeten er wel zijn. Heb voor mijn vorige shet van 82cm ook altijd Rhino dekens gehad in nog kleinere maat. Toen haalde ik ze bij dochorse vandaan.

Wat is een goede 0 grams regendeken? Heb al de Rhino wug, maar wil er nog 1 zonder dat halve halsje. Bucas heeft volgens mij alleen gevoerde, want de dunste die ik vind, van ook nog goede kwaliteit, zijn al 50 grams.

Heb ook de amigo gehad, maar die hals sloot niet mooi aan bij mijn pony. Of hebben ze nu weer nieuwere modellen daarin? Foto hierboven lijkt het model te zijn veranderd.


Mijn haf heeft een brede hals. Erg blij dat ze bij dit model genoeg ruimte heeft. :j
Dus zou niet met zekerheid zeggen dat het model veranderd is..

tiwi1969

Berichten: 7681
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:30

MarliesV schreef:
Rambo Sweet ich Hoody zat ik ook aan te denken, maar die heeft niet echt een buikflap toch? Alleen van die singels?

Valt dat een beetje mooi over elkaar? Twini, jouw paard vrij buikig omdat het niet over elkaar valt?

Marjo89, je hebt gelijk ook, echte slopers krijgen alles kapot. Die van mij is best netjes met de deken maar nog al ruig met het spelen, daardoor staan er regelmatig ergens een paar tanden in en heb ik winkelhaken bovenop de rug en billen in de deken die ze nu heeft.

Valt de Rambo een beetje normaal qua maat?
Kan qua buikflap altijd nog zelf wat fabriceren uit de dekens die ik nu heb liggen.


Mijn merrie is zelfs voor een Groninger echt super zwaar, breed en rondgeribt, ik kom ca 30 cm tekort in het midden. Hier even wat voorbeelden van mijn knutsels die wel goed werken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:44

Na overleg met paardendrogist over de maten ga ik toch de Horseware eerst proberen ipv de Bucas.

Zit nu nog erg te twijfelen tussen de Rhino WUG en de Amigo Bravo.

Keuzes keuzes :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 21-09-15 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15261
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:04

tiwi1969 schreef:
MarliesV schreef:
Rambo Sweet ich Hoody zat ik ook aan te denken, maar die heeft niet echt een buikflap toch? Alleen van die singels?

Valt dat een beetje mooi over elkaar? Twini, jouw paard vrij buikig omdat het niet over elkaar valt?

Marjo89, je hebt gelijk ook, echte slopers krijgen alles kapot. Die van mij is best netjes met de deken maar nog al ruig met het spelen, daardoor staan er regelmatig ergens een paar tanden in en heb ik winkelhaken bovenop de rug en billen in de deken die ze nu heeft.

Valt de Rambo een beetje normaal qua maat?
Kan qua buikflap altijd nog zelf wat fabriceren uit de dekens die ik nu heb liggen.


Mijn merrie is zelfs voor een Groninger echt super zwaar, breed en rondgeribt, ik kom ca 30 cm tekort in het midden. Hier even wat voorbeelden van mijn knutsels die wel goed werken
[ [url=m/xlvrva.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QX4KxF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QESD4T.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Fp3dxx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk duidelijke post! Thanks.

Rondgeribt/zwaar enz is heel herkenbaar. Merrie heeft boommaat 42 en is keurig op gewicht. Brede schoft/romp. Maar zo te zien past dat mooi bij die van jou!

Crea oplossingen inderdaad, goed voorbeeld. Heb de deken besteld en ben erg benieuwd hoe die bij mijn merrie zit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:20

Ik heb de hals hier maar even opgerold. (Kan met ritssluiting, heel fijn) ze was er niet warm onder maar jemig wat een lekker weer! Nu kan het nog. :)

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:22

Heeft er iemand ervaring met de winterdekens van La Valencio? (Pasvorm, waterdichtheid.) Kan er niet veel over vinden op het forum.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:35

Als het zo warm is zal Sunny wel staat te zweten. Die heeft zo'n gigavacht! Vanavond eindelijk scheren :))

Anne77

Berichten: 290
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:28


tiwi1969

Berichten: 7681
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:38

De pony verzuipt er een beetje in, ik zou hem een maatje kleiner nemen.

Sowieso is maat 185 een maatje te groot voor een pony van 1.41 maat 175 past daar beter bij. Als je voor de breedte een grotere maat nodig hebt dan kan je beter een XL of Big Neck variant nemen.

Ik kwam de Amigo Hero ook al in XL tegen dus XL hoeft niet perse een hele dure deken te zijn.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:50

Ik denk dat een maat kleiner te klein wordt bij je haf. Hij zit er denk een beetje tussenin. Dan liever te groot dan te klein.
Mijn haf van 1.42 heeft ook 183. Foto is een paar pagina's terug te vinden. Ik vind hem echt heel fijn liggen :j Zou geen XL willen nemen.

Flowq

Berichten: 2803
Geregistreerd: 12-11-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:01

Bij deze type paarden zijn de dekens al heel snel een jurk :')

Ze zijn grove paarden, maar hebben kleine beentjes. Mijn haf heeft ook een 183 rambo, kwa lengte op de rug precies goed, verder is het echt een jurk.

Afbeelding

Anne77

Berichten: 290
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Zevenaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:05

Bedankt voor jullie reacties!
Ik vind vooral zelf de voorkant wat groot vallen. Kan met gemak de deken omhoog trekken en dan zit er echt veel ruimte tussen de deken en m'n haflinger. Dit blijft denk ik nooit goed zitten als ze in de wei loopt, rent, speelt etc. Ook meer kans op inregenen denk ik?
Als ik de deken wat naar achteren trek zit hij redelijk voor bij de borst maar hij blijft vrij wijd en daardoor ligt de deken ook weer heel ver naar achteren.
Heb ook de Bucas smartex rain maat 185 en dit zit haar goed.