Ik heb zowel heiniger progress en de moser max. Heiniger progress is ook echt een fijn en licht apparaat maar voor een shet, is denk ik de moser toch wat handzamer.
Ik heb de liscope lite en doe daar altijd 2 shets van 85 en 90 cm) mee. Erg fijn apart vind ik. Niet breed in de handen en maakt niet veel lawaai. Glijd zo door de dikke wintervachten heen.
Ik heb nieuwe messen nodig voor mijn scheerapparaat, maar ik weet niet welke ik moet hebben. Van internet word ik ook niet veel wijzer. Ik heb een Liscop type 1300-2-td. Kan iemand mij hierbij helpen?
LindeDjune
Geplaatst: 13-09-17 10:57
IngridM schreef:
Ik ga mee met Euforie. Ik heb die ook voor mijn shet glijdt er geweldig doorheen!
Ingrid, gebruik je die Moser 45 ook voor het gehele lijf?
IngridM
Geplaatst: 13-09-17 11:29
LindeDjune schreef:
IngridM schreef:
Ik ga mee met Euforie. Ik heb die ook voor mijn shet glijdt er geweldig doorheen!
Ingrid, gebruik je die Moser 45 ook voor het gehele lijf?
Ja, echt geen probleem! En ik weet dat er nog veel anderen zijn die hem ook hiervoor gebruiken
Inderdaad, de moser max 45 kun je zeker voor het hele paard gebruiken, verschil met een groot apparaat is de breedte van de scheerkop. Dus meerdere banen scheren.
Ik heb ook de Heiniger Xperience.Moet hem ook nodig een x wegbrengen. Dat doe ik bij degene die ook de messen slijpt maar ik denk dat je ze bij een Welkoop ook wel weg kunt brengen.
Absoluut de moser max! Vorig jaar een énorme shetlander vacht mee geschoren en een grote hond zonder moeite. Er zijn extra brede scheerkoppen te koop zodat je die kopgrootte hetzelfde is als een normaal groot apparaat.
Ik laat mijn messen meestal slijpen bij macrovet. Zou het daar ook kunnen?
kaatje77
Geplaatst: 18-09-17 19:46
Priscilla_90 schreef:
hoe duur kost het om je machine na te laten kijken en stuur je die dan ook gewoon op?
Was niet zo duur. Ik heb hem gewoon in de koffer verzonden. Wel in een stevige doos als pakket. Je kunt Jorna zo alen wat het gaat kosten. Is niet zo heel duur, alleen materiaal wat versleten is moet je natuurlijk wel betalen.
Oke dus als ik moet kiezen uit de mosermax45 en farmclipper4 dan zeggen jullie mosermax?
Heeft de farmclipper geen grotere scheerkop?
Morgen ga ik bestellen (of vanavond al als ik zin heb). 150 euro is nog best een hoop geld om wat haar van je ponys te halen dus hoop goede beslissing te nemen.
Bedankt voor de link! Maar op agradi zit er geloof ik 3mm mesjes op en op deze site 1mm waardoor je de 3mm set er bij moet bestellen klopt dat of lees ik nu niet goed?
Ja maar dan ben je dus nog goedkoper uit. En wellicht kun je mailen of je er een 3 mm kop bij kunt krijgen? Ik was toen 129€ kwijt met een extra 3 mm kop en 3 opzetkammen.