Maar voor degenen die niet kunnen rijden: vanaf woensdag voorspellen ze weer dooi...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Darkness85 schreef:@ jamiroquai: Ik heb 28 dec 2009 een bijna fataal ongeluk gehad met mn paard. (Lees hieronder wat ergebeurde) Ook in die vorst periode. Sinds dien ben ik er niet zo happig op om er op te gaan zitten als er kans is op gladheid..Eigenlijk schaam ik me er best voor. Want eigenlijk ben ik een durfal. Springen tot 1.60, rengalop op smalle paadjes en slootjes springen noem maar op. Maar als het glad dreigt te worden door vorst blijf ik liever met 2 benen stevig op de grond..
![]()
Ik zat ik galop op het ruiterpad. En ik had een glad stuk over het hoofd gezien. Er lag direct om de bocht een giga ijs schot. Er was geen ruimte om uit te wijken. Mn paard gleed uit op het ijs en maakte een koprol terwijl ik op zn rug zat. Het is dat er een getuige was. Anders had ik het niet na kunnen vertellen. Ik had een hersenschudding, inwendige bloedingen en een gescheurde milt.
Ik had ook mazzel dat ik mn cap op had. Die was flink stuk en gebarsten door de val.
Darkness85 schreef:@ rachel_j: Bedankt...Ja die val was echt niet leuk. Ik ben toen gewoon geplet tussen de grond en mn paard van 1.70 en dik 660kg. En dat met die snelheid...
De artsen vonden het een wonder dat ik niets gebroken had. Maar dat wijd ik maar aan de melk. Ik ben een melk junkie. Al mn hele leven. Ik drink bijna 2 pakken op een dag. Ik hou niet zo van frisdrank enzo....
Hoe is jou ongeluk gebeurt?
rachel_j schreef:ik ben bij het oefenspringen na een weigering mn balans verloren, kwam aan de zijkant te hangen, paard ging in volle vaart door dus heb los moeten laten, ben toen onder zn achterbenen terecht gekomen, en helaas plantte hij zn achterbenen vol op mn borstkas.(idd normaal zou een paard alles doen om je te ontwijken,dat is hier dus gruwelijk mis gegaan)
totaalplaatje was n ingeklapte long, 6 gebroken ribben, gescheurde en deels verbrijzelde lever en nog wat kleine bloedingen en kneuzingen. omdat het bij mij een val was, heb ik heel veel moeite om weer vertrouwen in mijn eigen rijden te hebben.
heb jij lang in het ziekenhuis door moeten brengen?Darkness85 schreef:@ rachel_j: Bedankt...Ja die val was echt niet leuk. Ik ben toen gewoon geplet tussen de grond en mn paard van 1.70 en dik 660kg. En dat met die snelheid...
De artsen vonden het een wonder dat ik niets gebroken had.
jamiroquai schreef:He Bravura, he je die winerbanden nog niet verkocht? Kan je toch nog een zeiltje leggen voor de komende dagen......![]()
Van storm worden je paarden ook lekker fris, kunnen ze even uitwaaien. De beestjes zijn het helemaal zat hier, ze willen aan het werk! Altijd maar op die stomme wei...
jamiroquai schreef:Ik ga het voorbeeld van ...... volgen: joggen en draven. Dan krijgen we het allebei warm!
Moet je nu trouwens een deken op met rijden, of stappen en draven langs de weg?