Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bagheera_206 schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekens als ze idd al 5 jaar of ouder zijn?
Ik heb nog geen ervaring met dekens op lange termijn. Ben pas dit najaar begonnen met regendekentjes. Heb nu een Amigo Hero Lite pony, Amigo Bravo Lite pony en een Rambo Icelandic Lite. De Bravo en Rambo liggen nog nieuw in verpakking en de Amigo Hero Lite houdt zich nog erg goed.
Ik krijg vanmiddag als het goed is de 100 gram liner binnen. Hopelijk past deze goed onder de Bravo en Rambo... #fingerscrossed
Love_Mirra schreef:Haai, ik kom even binnen vallen.
Ik heb een aantal pagina’s door gelezen maar kom mijn vraag niet helemaal tegen.
Ik ben op zoek naar een echte goede waterdichte deken. Eentje die in dagenlange regen ook gewoon nog droog is. Liefst ook meerdere jaren. 0 gram, linersysteem is een pluspunt. Maar vooral waterdicht zijn (en blijven). Geen sloper.
Ik zag voornamelijk zelf:
Rambo of rhino
Shires
=> iemand daar waterdichte ervarinh mee?
-Bucas valt af, dat heeft geen mooie pasvorm op het paardje
Sintara schreef:Ja ze ziet er goed uit zo! Die van mij maak ik ook vast aan de oogjes van het bilkoort.
WakuWaku schreef:Ik ga voor het eerst zelf een Bucas Smartex light deken wassen en heb daarvoor ook wasmiddel van Bucas voor gekocht om hem ook waterdicht te houden.
Weet iemand van jullie hoe dat gaat?
Moet dat hele flesje gebruikt worden en op welke temperatuur was je de deken?
MTinker schreef:WakuWaku schreef:Ik ga voor het eerst zelf een Bucas Smartex light deken wassen en heb daarvoor ook wasmiddel van Bucas voor gekocht om hem ook waterdicht te houden.
Weet iemand van jullie hoe dat gaat?
Moet dat hele flesje gebruikt worden en op welke temperatuur was je de deken?
Het flesje maakt niet waterdicht, reinigt alleen. Voor waterdicht maken moet je hem daarna insprayen.
Max 30 graden wassen en zorgen voor voldoende ruimte in je trommel. Mag er niet te strak inzitten. Voor 1 deken zou ik half flesje doen. En lage toerental centrifugeren en na het wassen goed uithangen en laten drogen, niet bij de kachel.