[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:54

HarmanyL schreef:
Io heb dat nu met mn Recuptex. Zit gewoon een extra vacht in aan de binnenkant en krijg het er niet uit met wassen..

Kledingrollers proberen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:54

Lijkt me ook niet goed voor de wasmachine :=

Ik ben blij met mijn gladde voering dekens, maar als je fleece-achtige voering hebt kan je het beste een middagje met zo’n borstel aan de gang: https://www.dochorse.nl/rubber-borstel. ... gK5k_D_BwE

Hier al even met 100grams Duo en 100grams onderdeken. Nu met de spetters een hals erbij. Ik denk ook morgen of overmorgen de onderdeken er onderuit, vond het vandaag nog waterkoud :brr:

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:03

Dat is voor mij ook een reden om dekens met gladde voering te nemen.
Ik vind fleece echt getob om schoon te krijgen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:13

HarmanyL schreef:
Io heb dat nu met mn Recuptex. Zit gewoon een extra vacht in aan de binnenkant en krijg het er niet uit met wassen..

Dat dus, ik heb Haflingers, haar genoeg dus, en ik ben bang dat het een laagje wordt dat juist kriebelig wordt door alle haren. Maar het principe is zo mooi met 24/7 buiten en alleen een buitenbak....

Rainer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:22

Mijn ervaring is dat dat heel erg meevalt. Helemaal haar-vrij zal je het niet krijgen nee maar hier is zeker geen sprake van een dikke haarlaag. Alleen in wat plooitjes hopen wat dikkere plukken zich soms op maar die trek je er zo uit. Ik vind de stay dry dekens echt een uitkomst. Ik wil overigens sowieso geen dekens in de wasmachine dus laat ze professioneel wassen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:33

Ik doe ze platleggen en dan stofzuigen met de smalle zuigerkop. Wel even de hoeken goed vastleggen.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:05

Ik heb daar met de stay dry dekens helemaal geen last van. Ja er blijft wel wat haar aan hangen maar niet zoveel en ik heb ook niet het idee dat ze er last van heeft. Ik laat ze gewoon professioneel reinigen en dan is het haar er bijna allemaal weer af. Ik doe er verder niks aan!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:28

Nouvel schreef:
Dat is voor mij ook een reden om dekens met gladde voering te nemen.
Ik vind fleece echt getob om schoon te krijgen.

Idem hier :j
Neem nooit dekens met fleece vanwege deze reden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:47

Vacht is ook mooi gladder onder een glad gevoerd deken als je hem af doet.
Ik heb nu een paar met een hood om de hals staan en de manen komen er ook glimmend onder vandaan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:52

Nou mijn paard had het net zelfs een beetje te warm buiten met een 100grams deken maar ze was ook niet echt rustig. Vanavond maar weer eens kijken hoe het gaat... Ik heb de deken er wel opgelaten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:44

Temp is hier ook enorm omhoog gegaan ineens!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:13

Hoi! Ik ben even aan het inlezen over het beroemde/beruchte linersysteem en zie de deken van Amigo Hero voorbijkomen. Deze heeft niet de mogelijkheid om aan de voorkant de liner te bevestigen, maar wel aan de achterzijde.. Hoe zijn de ervaringen hier mee?

Of kan ik beter investeren in een Amigo Bravo? :$

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:03

Ik kan mijn vorige bericht niet aanpassen/aanvullen, dus dan maar even zo! Past onder de Amigo Bravo dekens ook de Bucas Recuptex als zijnde onderdeken/liner?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:10

Friesfanaat schreef:
Ik kan mijn vorige bericht niet aanpassen/aanvullen, dus dan maar even zo! Past onder de Amigo Bravo dekens ook de Bucas Recuptex als zijnde onderdeken/liner?

Dit heeft mijn merrie nu op. De Recuptex is iets langer, dus steekt aan de achterkant wat uit bij mij. Maar dat is minimaal.
Zou willen dat ze Recuptex is Amigo pasvorm zouden hebben omdat Bucas niet zo lekker past helaas.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:12

HarmanyL schreef:
Friesfanaat schreef:

Dit heeft mijn merrie nu op. De Recuptex is iets langer, dus steekt aan de achterkant wat uit bij mij. Maar dat is minimaal.
Zou willen dat ze Recuptex is Amigo pasvorm zouden hebben omdat Bucas niet zo lekker past helaas.

Ja dit wil ik ook!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:17

HarmanyL schreef:
Friesfanaat schreef:

Deze 2 dekens kun je dan wel aan elkaar vast maken dus? :-)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:53

Nee. De Recuptex heeft gewoon ook zelf buiksingels etc. Dus gewoon als 2 aparte dekens omdoen. Beide dekens hebben bij mij wel een bilkoord dus wellicht kan je ze daar toch aan elkaar maken, maar dan mis je nog de voorkant, dus dan zie ik geen toegevoegde waarde.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 00:04

Friesfanaat schreef:
Hoi! Ik ben even aan het inlezen over het beroemde/beruchte linersysteem en zie de deken van Amigo Hero voorbijkomen. Deze heeft niet de mogelijkheid om aan de voorkant de liner te bevestigen, maar wel aan de achterzijde.. Hoe zijn de ervaringen hier mee?

Of kan ik beter investeren in een Amigo Bravo? :$

Als je met liners wilt werken kun je idd beter gaan voor de Amigo Bravo of een van de modellen (Rhino/Rambo) erboven. De Amigo Hero hebben ze bezuinigd op de stof en de haakjes voor liners/halsdeken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:24

En als je persee een therapie onderdeken wil die hebben ze ook van horseware zelf. De bucas heeft zo’n andere pasvorm

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:36

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me er even verder in verdiepen! :-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:57

Wat doen jullie morgen? Hier wordt het 11 graden en droog zeggen ze. Ik denk dat ik haar gewoon bloot zet overdag :oo

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:03

Ik zou dat ook graag willen, maar kan helaas maar 1x per dag naar stal en in de nacht van maandag op dinsdag gaat het weer regenen. -O- Als ik morgen op de wei ben en ga wandelen met haar kan hij wel af natuurlijk. :)

Woensdag t/m vrijdag ziet het er wel droog uit dus misschien kan ze dan idd wel even zonder dekentje.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:27

Ik ga in principe ook niet twee keer per dag. Maar ik vind het nog een tikkeltje spannend met al dr beenwonden nog, en net weer helemaal buiten..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:05

@friesfanaat; ik weet niet hoe het bij de Hero zit, maar ik gebruik mijn liners ook wel eens onder een andere deken. Dan zitten ze alleen achter vast, blijft prima zitten.
Wat Marjan al zei; er is een ionic liner die perfect onder de horseware dekens past.

Hier nog gewoon deken op met hals.
Twijfelde nog over hals en dikte. Maar als ik nu hoor hoe hard het hier regent denk ik dat het nog niet zo gek is.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:26

Hier balen, een lekkende Rambo Supreme Turnout, op de naden :(
Dat trekt dus lekker door de hele voering heen bij langdurige regen.

Nieuw gekocht, half oktober in gebruik genomen. Ik baal echt als een stekker.
Had precies hetzelfde model in het verleden op mijn pony liggen en die bleef altijd kurkdroog.