[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:19

Veulen84

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:32

Zou je daar geen mendeken voor kunnen gebruiken? Bv die van pfiff ofzo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:59

Rosje8 schreef:
Wie weet een betaalbare nierdeken / quarter sheet zoals in onderstaande link?

https://www.atorka.nl/wp-content/uploads/2018/05/Catago-Cooler-uitrijdeken-grijs.png

Ik zie er veel mensen mee op insta in de Scandinavische landen en die blijven geweldig zitten.
Merken zoals catago en thermoflex, alleen kan ik ze hier slecht vinden of erg duur.

Mijn wensen;
Liefst vrij neutraal bv zwart/blauw, maar alle tips zijn welkom.
Liefst max 50 euro en makkelijk te wassen/drogen.

Catago bij atorka heeft een lange levertijd, en bij drunens ruiterhuis ga je al naar de 90 euro en zitten er hele opvallende biezen op. Kramer heeft ze ook, maar heel dun fleece, dat lijkt me juist gaan wapperen.

Ik dacht dat première of br zoiets had

https://www.dekroo.nl/products/qhp-uitr ... gK0K_D_BwE

https://www.decathlon.nl/p/uitrijdeken- ... gJY0fD_BwE

https://www.agradi.nl/bucas-quarter-she ... gLt5_D_BwE

Ik heb gezocht op nierdeken paard vierkant. Vind heel veel
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 03-12-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:59

QHP heeft ook een wollen, Kentucky heeft ze met die nep konijnenvacht aan de binnenkant maar ook een soort wollen, die zijn wel prijziger.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:23

Ik heb er eentje van de Decatlon, van Bucas heb je ze en ik heb ook zoiets van Back on track

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:36

Ik kom even inbreken in dit topic. Nu het echt weer wat kouder wordt, heb ik mijn onderdeken van 100 gram weer uit de kast getrokken voor mijn 23 jarige KWPN merrie met niet een hele dikke vacht. Deze ligt alleen niet zl lekker, dus ik wil nu een outdoordeken van 100 gram erbij hebben. Dit lijkt wel niet te vinden ongeveer, is er iemand die mij kan helpen met zoeken? Welke 100 gram outdoordekens hebben jullie?

Ik had deze van amigo gevonden, maar te klein besteld en nu niet meer in de juiste maat leverbaar (helemaal nergens, heel het internet heb ik afgezocht): https://www.agradi.nl/amigo-hero-ripsto ... 634858.htm

Mijn eisen:
- Goede kwaliteit, beetje vergelijkbaar met bovenstaande
- Niet te duur, 75 euro voor een deken vind ik wel de max. Ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan dat gedoe met dekens, maar na 2 nachtjes met had ik een paard waar olie overheen gespoten leek. Ik moet toch maar switchen denk ik.
- Een leuk kleurtje, anders dan zwart of blauw, heeft toch ook wel mijn voorkeur. Mijn regendeken heeft bijvoorbeeld allemaal vosjes erop.
- maat 205 als het goed is. Ik twijfel tussen 205 en 195, dus makkelijk retourneren zou handig zijn.

Iemand tips?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:20

Freyr schreef:
Ik kom even inbreken in dit topic. Nu het echt weer wat kouder wordt, heb ik mijn onderdeken van 100 gram weer uit de kast getrokken voor mijn 23 jarige KWPN merrie met niet een hele dikke vacht. Deze ligt alleen niet zl lekker, dus ik wil nu een outdoordeken van 100 gram erbij hebben. Dit lijkt wel niet te vinden ongeveer, is er iemand die mij kan helpen met zoeken? Welke 100 gram outdoordekens hebben jullie?

Ik had deze van amigo gevonden, maar te klein besteld en nu niet meer in de juiste maat leverbaar (helemaal nergens, heel het internet heb ik afgezocht): https://www.agradi.nl/amigo-hero-ripsto ... 634858.htm

Mijn eisen:
- Niet te duur, 75 euro voor een deken vind ik wel de max. Ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan dat gedoe met dekens, maar na 2 nachtjes met had ik een paard waar olie overheen gespoten leek. Ik moet toch maar switchen denk ik.
- Een leuk kleurtje, anders dan zwart of blauw, heeft toch ook wel mijn voorkeur. Mijn regendeken heeft bijvoorbeeld allemaal vosjes erop.
- maat 205 als het goed is. Ik twijfel tussen 205 en 195, dus makkelijk retourneren zou handig zijn.

Iemand tips?

Epplejeck? Heeft ook niet heel veel 100 grams dekens, maar wel een aantal.. In kleur :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:30

Freyr schreef:

Mijn eisen:

Iemand tips?

Shires ook bij agradi te bestellen, niet duur goede pasvorm en goede kwaliteit

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:14

Freyr schreef:

Mijn eisen:

Iemand tips?

Nika horse products, goede pasvorm, sterkere dekens (1200 D), ook in 100 grams en zeer betaalbaar. Ohja en veeeeel kleurtjes en patronen! En goed verstelbaar

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:41

Nika bevalt dus? Hun magazijn zit echt op een steenworp afstand van mijn huis, dus misschien dat ik daar idd probeer.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:59

Ik heb 1 Nika en die bevalt prima! Hele nette deken voor die prijs.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:00

Ja zeer tevreden over mijn nika, echt super waterdicht en goede pasvorm. Ze hebben alleen niet een volledig gladde voering wat ik wel jammer vindt maar verder zijn het top dekens.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:14

Hier staan ze onder een 100 grams shires tempest. Is 600 denier nu ook kouder dan bv een 1200 denier die ook 100 gram is?

MN merrie leek vanmorgen wat rillerig. Maar heb d'r vorig jaar niet dikker gezet dan dat ze nu al staat, dus ging beetje uit van nervositeit ipv koud hebben. Morgen weer even kijken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:29

Ik heb het idee van wel inderdaad, lagere d is frisser.

Die van mij stond vandaag zonder en was helemaal okee ermee. Met regen of wind is het een ander verhaal maar ik was hier al erg blij mee! Vachtje wordt steeds beter naar mate de winter vordert

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:55

Tancreda4 schreef:
Hier staan ze onder een 100 grams shires tempest. Is 600 denier nu ook kouder dan bv een 1200 denier die ook 100 gram is?

Ja, dat is frisser. Minder denier laat meer wind door, de stof minder isolerend.

Mijn paard kan heel lang onder de 0 gram staan van Rambo in de winter, die is voor mijn paard warmer dan de 100 gram amigo bravo.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:04

Mijn 50 gram bucas irish is denk ik Zon beetje zelfde als de 100 grams amigo Hero...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:32

Klopt, ik heb een Rambo 0 gram waar mijn paard heerlijk warm onder staat. Laatst een reserver Weatherbeeta gekocht, 1200 denier en daar stond ze vrij koud onder terwijl het helemaal niet zo koud was. Best wel een miskoop dus die weatherbeeta want ik had er een zonder liner systeem genomen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:35

Welk type Weatherbeeta heb je gekocht? Zit natuurlijk al snel een groot prijsverschil in als je het vergelijkt met Rambo.. En dat zal deels veroorzaakt worden door hoe de stof geweven is.

Hier ook nog comfortabel onder de Rambo 100 grams dus leg niets bij.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:51

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:55

Ah die heb ik ook, nu heb ik alleen een gevoerde Rambo om te vergelijken maar vind hem er niet direct voor onder doen. Bij mij staat ie alleen aan de voorkant te ver open, waait het wel in.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:16

MTinker schreef:
Tancreda4 schreef:

Ja, dat is frisser. Minder denier laat meer wind door, de stof minder isolerend.

Mijn paard kan heel lang onder de 0 gram staan van Rambo in de winter, die is voor mijn paard warmer dan de 100 gram amigo bravo.

Ik dacht dat een waterdichte laag in de deken altijd gewoon winddicht was ongeacht hoe dicht de buitenstof is geweven. :=

Vanmiddah maar weer het regendekentje op, want morgen wordt een bak regen verwacht. -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:35

Ik doe er vanmiddag ook weer een deken op, achteraf een beetje spijt dat ik hem gister niet op heb gelegd.. Het is een stuk kouder geworden afgelopen nacht dan voorspeld was :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:23

Sintara schreef:
Ik doe er vanmiddag ook weer een deken op, achteraf een beetje spijt dat ik hem gister niet op heb gelegd.. Het is een stuk kouder geworden afgelopen nacht dan voorspeld was :=

De kou is denk ik minder erg dan de regen van morgen. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:26

Ja, daar heeft mijn paard op boxrust minder last van natuurlijk :P behalve dan dat ze tijdens regen niet op dr uitloopje mag

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:13

Nou moppie heeft het duidelijk een beetje te koud gehad vanacht, had zelfs minder gegeten dan normaal en was erg onrustig. Een klein beetje een trilbil en opgetrokken buik. Ik dacht eerst even aan koliek maar ze had wel normaal gemest, zelfs terwijl ik erbij stond.

Met deken op werd ze na een kwartier wel weer happy gelukkig :)