Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solistar schreef:Ik kom hier binnenvallen met een vraag, ik ben helemaal nieuw op dekengebied en een complete leek. Maar nu heb ik van dierenarts advies gekregen om mijn PPID pony helemaal te scheren, welke dekens moet ik nu kopen? Hoeveel gram en wanneer doe ik wat op? Wat is voor de komende periode in ieder geval een must have, die ik nu direct moet bestellen? Bv 200 of 300 gram, of nog dikker? Hij staat altijd buiten.
danoesje schreef:Ook nog een optie. Dan staat ie maar voor banketstaaf in de paddock, niks aan te doen. Helaas net de gesloopte regendeken weggegooid (zat een gat in van denk 30 bij 10 ofzo) dus dan even een nieuwe oude regendeken kopen
Solistar schreef:Ja hij is 25, hij heeft nu zo'n extreem dikke vacht dat hij het absoluut niet koud heeft (maar hij zweet ook niet). Verder is hij met pensioen, hij werkt niet en zweet daardoor verder ook niet. Vindt het lastig inschatten hoe het in geschoren toestand gaat..
Het is een shetlander met korte beentjes en dikke buik, ik heb laatste tijd al een aantal regendekens gepast, de Harry's Horse Thor is de enige die hij direct paste maar de rest (3 dekens geprobeerd oid) was kwa pasvorm allemaal niks, dus dat wordt ook nog lastig(of ik moet allemaal thor's bestellen, in alle grams die ik nodig heb maar die zijn toch best prijzig.. Met liners ofzo lijkt mij wel handig, of zo'n Rambo die een heel breed temperatuursbereik heeft, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken als het eens wat warmer of kouder wordt dan verwacht. Ik heb nl geen mogelijkheid tot heel veel wisselen)
danoesje schreef:Iemand hier DE tip tegen slopende paardgenoten? Mijn paard houdt al 7 jaar zijn dekens (grotendeels) heel, ook met hele dagen op de paddock. Inmiddels is er een nieuw (trek) paard, inmiddels 3 dekens binnen een paar dagen gesneuveld. Ze staan met slowfeeders (komt er nu nog 1 bij) en de dekens zijn met anti-bijt ingesprayed maar dat mag de pret duidelijk niet drukken. Iemand die een hele goede hengstendeken oid weet die niet stuk te krijgen is door paarden met knettersterke kaken?
Mijn volgende stap zal zijn mijn paard verhuizen maar hij staat hier verder echt heel fijn alleen dit is niet te doen met dit koude weer en regen.
Saaams schreef:Ik heb de amigo bravo 12 deken van de paardendrogist binnen gehad.
Het is qua pasvorm niet zo mooi als bucas bij de pony. Maar het werkt prima voor straks als het warmer word in het voorjaar. Dan is de bucas smartex gauw te warm.
[ [url=m/fP0M5T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S892s3.jpg]Afbeelding[/url] ]
danoesje schreef:@snorkel1986, paard stond op een stal waar ze geen dekens gebruikten dus geen idee. Ze is echt bereid mee te denken, is ook met anti-bijt enzo in de weer geweest maar het mag niet baten. Gaan nu proberen met hertshoorn in te smeren en heb een regendeken onder mijn winterdeken gedaan zodat ie iig niet zeiknat is als het door de gaten heen nat wordt...Inmiddels een deken op marktplaats gevonden voor niet gek veel geld en de pensioneigenaar heeft een extra slowfeeder geplaatst zodat ze langer kunnen eten en dan hopelijk minder klooien maar heb er eerlijk gezegd wel een hard hoofd in...
Pieneappel schreef:Ik heb een bucas 0 grams regendeken in de maat 183
Nu wil ik er een 100 gram deken bij hebben, en ik kom Amigo Hero tegen
Valt amigo Hero 183 hetzelfde als bucas 183 of hebben jullie andere ervaringen?