toverpaardje schreef:fjordiezzz schreef:
Ik heb een pagony tiger heavy op mn fjord liggen 370 grams, deze ligt echt prima!!Toen hij net nieuw was zat hij klein beetje strak bij zn borst met eten, maar nu zit hij echt als gegoten!!!! Hij blijft heel goed liggen en trekt niet naar achteren, ook met rollen etc blijft hij super netjes liggen!!
En voor het voor- en najaar krijgt hij de Pagony Tiger Outdoor Medium op van 200 grams
En welke maat heb je op je fjord liggen, em hoe groot is jouw fjord? Ik vond de bucas inderdaad ook te klein lijken omdat het met eten zo erg strak trekt bij d'r boeg. Maar ik heb de deken 2dehands aangekocht, moet het zich dan nog naar het lichaam vormen? Ik had de deken gekocht met een stukke binnenvoering rond de schoft, degene van wie ik hem kocht zei dat het kwam omdat haar paard een erg hoge schoft had en daardoor ontstond daar spanning, maar nu had ik die scheur genaaid, en een week of 2 erna was die weer open, ik heb hem nu net even gewassen en genaaid. Als ie nu weer opgaat probeer ik het eerst nog wel met de borstverbreder maar dat leek het ook niet helemaal. Het is een maat 135/185. Wat een gedoe zeg zo'n deken, ik kan toch niet steeds maar dekens gaan kopen in de hoop dat ik er 1tje tegen kom die helemaal goed is..daar zijn ze toch wel te prijzig voor..
Ik heb precies dezelfde deken voor mijn 2 Fjorden. Ook allebei maat 185. De ene Fjord is flink breed, ongeveer 1.43, maar wel vrij lange rug voor een Fjord en de andere is ook zo rond de 1.50, maar wel wat slanker dan de Fjord van Fjordiezzz. Ik heb altijd dekens van Pagony en ze passen super op Fjorden, nooit problemen mee gehad. Ze zijn ook heel goed waterdicht en lekker warm