[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:08

Mette schreef:
Fabster schreef:
O ja. Ik ben mijn hersenen aan het pijnigen hoe ik de knie van mijn knol warm kan houden. Dacht dat dit misschien its was, maar dat is niet zo, helaas.

Er zijn ook kniebeschermers voor paarden van Back on Track als je dat soms zoekt :)
http://www.paardendrogist.nl/product/44 ... 529?v=True
Waarvoor moet je zijn knie warm houden?

Dat is niet voor zijn knie, maar voor zijn voorbenen (technisch gezien zijn pols, dus). Die krijg ik niet om de knie van een trekpaard :+
Hij heeft begin dit jaar zijn knie gesloopt (meniscus gescheurd, kraakbeen beschadigd en misschien ook nog zijn kruisbanden beschadigd). Het ging echt super goed met hem, maar sinds het vochtiger wordt, gaat het echt minder. Vandaar een deken en dat ik die knie warm wil houden (artrose). Maar hoe zet je dat vast....?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:12

hangt een deken daar niet overheen, als je een ruim vallende deken hebt?

Fabster

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:50

Jawel, maar dat zal de boel niet heel warm houden. Zeker niet als hij ligt. Kruipt toch een beetje op.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:18

Tja idd technisch zijn pols.. Foutje! :D Knie is een lastige plek. Anders een mailtje wagen naar Back On Track? Wie weet hebben die een goed idee? Ik heb ook een mini dekentje voor de hond, van 50 bij 65cm (uit m'n hoofd). Misschien kan je daar iets mee?

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:28

IngridM schreef:
Maar ook al zijn ze ongevoerd gaan ze met de temperaturen van vandaag (hier 21) ook echt wel zweten. Juist de ongevoerde zijn vaak wat broeierig.

Hieke is de bravo niets voor je vakantie Amigo of anders een BR misschien?

Ik heb Caya nu geschoren in de Bucas Smartex Rain staan en daar heeft ze het lekker onder. In de periode dat ze eigenlijk zonder deken kan, maar als het dan langdurig regent heeft ze altijd een 0 grams regendeken op. Als ze dan door de regen door een door nat wordt krijgt ze het koud zonder deken. Ze staat 24/7 buiten.

Hoe valt de bravo in vergelijking met de amigo? Amigo heeft een te wijde hals, die gaat open staan bij Caya en regent dan in. En hoe is de BR?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:03

Mette schreef:
Tja idd technisch zijn pols.. Foutje! :D Knie is een lastige plek. Anders een mailtje wagen naar Back On Track? Wie weet hebben die een goed idee? Ik heb ook een mini dekentje voor de hond, van 50 bij 65cm (uit m'n hoofd). Misschien kan je daar iets mee?

Ik heb ook een dekentje voor de hond. Dat is misschien nog wel een goeie. Eens zien hoe ik dat vast ga zetten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:18

De Bravo (1200D versie van Amigo) valt bij mijn paard niet open. Dat is wel zo'n zwaargebouwd paard dad dekens eerder te smal zijn dan te wijd.Van de Amigo Bravo heeft ze de XL variant, of de gewone met borstverbreder.

Hoe een deken valt is moeilijk te zeggen en per paard verschillend.

Hier de Amigo Bravo Lite XL mt 205
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:20

Hé tiwi,

Die buikbeschermer hoort er niet bij, maar ik vind dit een geweldig idee :D Kan je die los krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:23

Dat is een buikflap van een eczeemdeken meestal niet los te krijgen.. En hou er rekening mee dat dit gewoon doordrenkt van water en modder wordt in de winter en dan koud en zwaar wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:24

Yvank_ schreef:
Dat is een buikflap van een eczeemdeken meestal niet los te krijgen.. En hou er rekening mee dat dit gewoon doordrenkt van water en modder wordt in de winter en dan koud en zwaar wordt.

En de deken zelf niet wilde je zeggen? :P

Paard blijft iig schoon als hij weer eens lollig denkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:26

De deken is ja waterdicht? Dan komt niet op het paard. Die buikflap wel daar gaat de modder en water gewoon doorheen en paard wordt ook vies. Heb hem zelf ook als eczeemdeken. Als ik die met vies weer eraf haal is het paard nat en onder de modderstrepen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:27

De hals is van een Rambo Sweet Itch Hoody (RSIH) en de buikflap is van een Boett eczeemdeken.(overgenomen van een Bokker)

Mijn paard heeft zomereczeem, maar wil haar met dit wisselvallige weer toch wel graag onder een regendeken hebben.
Ik heb de hals eraan laten zitten met wassen en waterdichtmaken, dus die is nu ook redelijk waterafstotend.

In november, gaat ze over naar een gewone winterdeken, dan is de buikflap niet meer nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:27

Yvank_ schreef:
De deken is ja waterdicht? Dan komt niet op het paard. Die buikflap wel daar gaat de modder en water gewoon doorheen en paard wordt ook vies. Heb hem zelf ook als eczeemdeken. Als ik die met vies weer eraf haal is het paard nat en onder de modderstrepen.

Ja, maar zonder deken krijgt hij de rotzooi aan z'n buik en die is ook niet waterdicht ja. :P
Dus ik zie het verschil niet. Hij wordt alleen niet zo vies als wanneer hij z'n buik bloot heeft.

Zie mijn foto :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:29

Prima doe je dat ding toch om

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:32

Er zijn wel winterdekens te koop met buikflap van dezelfde waterdichte stof als de bovenkant, dat wekt inde winter beter dan zo'n eczeemflap denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:35

tiwi1969 schreef:
Er zijn wel winterdekens te koop met buikflap van dezelfde waterdichte stof als de bovenkant, dat wekt inde winter beter dan zo'n eczeemflap denk ik.

Heb ik nog niet gevonden helaas. Alleen van die halve flappen zeg maar.
Paard staat met 6 anderen buiten en is het zwarte schaap. Dus ik wil ook niet te duur aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:36

Dan zou ik al helemaal geen eczeemflap nemen. Die zijn niet sterk 1 keer ene paard die er in hapt en hij is volledig stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:38

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:39

Yvank_ schreef:
Dan zou ik al helemaal geen eczeemflap nemen. Die zijn niet sterk 1 keer ene paard die er in hapt en hij is volledig stuk.

Hoezo? Die doe ik dan gewoon onder de deken. Geen paard die een ander onder de deken gaat happen.
Terwijl een volledige deken met buikflap met één hap kapot kan zijn. Is de buikflap nog heel, de rest kapot. Kan de deken in de kliko.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:41

Dat blijft niet liggen :) die flap moet over een deken omdat anders de elastieken banden verschuiven/afschuiven over het gladde lichaam van het paard. Ze zitten op een eczeemdeken ook niet voor niets vast onder bandjes dat ze niet kunnen verschuiven en over een regendeken wil het ook wel omdat dat wat stroever is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:58

Yvank_ schreef:
Dat blijft niet liggen :) die flap moet over een deken omdat anders de elastieken banden verschuiven/afschuiven over het gladde lichaam van het paard. Ze zitten op een eczeemdeken ook niet voor niets vast onder bandjes dat ze niet kunnen verschuiven en over een regendeken wil het ook wel omdat dat wat stroever is.

Hmmm... Dan maar gewoon afspoelen als hij weer strontnat binnenkomt.

Yvank_ schreef:

Dat is wel een mooie deken voor een redelijke prijs. Kan ook nog een hals op. Ik hou deze nog even in de gaten. :) Zeker wanneer het echt koud wordt lijkt het me niet gek.
Of kijken of Divoza hier ook aan kan komen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:02

Een vraag aan julie: afgelopen weekend is er een ruin in de groep komen te staan die onze pony gisteren gedekt heeft (all the way en drie keer in een kwartier tijd toen mijn dohter erbij stond). Ik was van plan gelijk een goede dekenset aan te schaffen, maar lees net op bokt dat er kans is dat deze binnen no time stuk gaat als dit dekken doorgaat. Dat zou ik echt zonde vinden. Wie heeft hier ervaring mee?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:04

Onder de deken gaat het drukplekken geven, daar zijn die elastieken niet voor gemaakt.
Tegen het schuiven zijn de banden vastgemaakt aan de deken met pekdraad.
De was op die draad sluit de insteekgaatjes af, het is ook maar 1 steek om zo min mogelijk gaatjes temaken.

Dit is echt een oplossing voor het eczeem omdat het niet anders kan, niet omdat het zo leuk is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:05

Niqui schreef:
Een vraag aan julie: afgelopen weekend is er een ruin in de groep komen te staan die onze pony gisteren gedekt heeft (all the way en drie keer in een kwartier tijd toen mijn dohter erbij stond). Ik was van plan gelijk een goede dekenset aan te schaffen, maar lees net op bokt dat er kans is dat deze binnen no time stuk gaat als dit dekken doorgaat. Dat zou ik echt zonde vinden. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zou *understatement* not amused zijn als er zo'n geval bij mijn paard in zou staan.

Weet dat de eigenaar van een paard aansprakelijk is voor het aanbrengen van schade aan jouw spullen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:06

tiwi1969 schreef:
Onder de deken gaat het drukplekken geven, daar zijn die elastieken niet voor gemaakt.
Tegen het schuiven zijn de banden vastgemaakt aan de deken met pekdraad.
De was op die draad sluit de insteekgaatjes af, het is ook maar 1 steek om zo min mogelijk gaatjes temaken.

Dit is echt een oplossing voor het eczeem omdat het niet anders kan, niet omdat het zo leuk is

Nee ik zoek ook echt een oplossing omdat een natte buik zo leuk is... :')