Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loulou schreef:ik vind het rommel die verdovingspasta's.
meeste paarden kun je prima zonder verdoving scheren en voor het hoofd gebruik je dan
even een praam.
als ze echt lastig zijn helpt verdovingspasta ook niet is mijn ervaring.
mijn eigen paard stond heerlijk te slapen en toen ik het apparaat aanzetten werd hij nog gekker
dan dat hij normaal zonder pasta werd.
ik vind paarden er ook onvoorspelbaar door worden.
als ze echt lastig is dan laat ze maar gewoon spuiten door de DA, dat helpt wel prima.
is alleen wel een duur geintje.
lizzy2 schreef:Ik ben begonnen met een spuit tranquigel, dat werkte voor geen meter. Een week later is de DA geweest om rechtstreeks in het bloed te spuiten, toen heeft ze wel geteld 20 minuten staan slapen. Daarna weer kraakhelder. We hebben met een mensenscheermesje de rest van het hoofd en stukje hals gedaan..
Ben benieuwd hoe dit volgend jaar gaat lopen.
IdeVries schreef:lizzy2 schreef:Ik ben begonnen met een spuit tranquigel, dat werkte voor geen meter. Een week later is de DA geweest om rechtstreeks in het bloed te spuiten, toen heeft ze wel geteld 20 minuten staan slapen. Daarna weer kraakhelder. We hebben met een mensenscheermesje de rest van het hoofd en stukje hals gedaan..
Ben benieuwd hoe dit volgend jaar gaat lopen.
Lukte het met een mensenscheermesje? Dat wil ik nl. ook nog proberen. Mijn paard is nu maar half afgeschoren en vooral de benen zien er niet uit. Heb wel een lichte tondeuse gekocht omdat die kleiner is en een stuk minder lawaai maakt dan het scheerapparaat, maar als het met een mesje lukt, is dat nog beter.
Nivada schreef:Zijn oordoppen niet wat? klinkt misschien heel dom...