Duur stro !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: Duur stro !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:26

inderdaad.. ik ben net weg bij die stal ofja mijn bijrijdpaard staat er nog maar mijn pony is verkocht dus heb ipc geen last van de prijsverhogingen.. ik had gehoord dat het nu al 35 euro duurder was per ton dan in de winter..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:42

kaatje 77 weet je zeker dat het echt verbrand word? want die vergistingsdingen zijn tegenwoordig ook in de mode... leveren (ook) groene energie en daar worden ook allemaal goede spullen naar toe gebracht Ach gut maar dat word dan niet verbrand maar uhm dat verrot gewoon Clown

de mais staat hier trouwens echt super Pling net zoals andere gewassen eigenlijk! bijvoorbeeld de aardappels stonden bij ons ook super... terwijl ze van aardappels ook extreme tekorten hadden verwacht.

maar de prijzen gaan toch op en neer en det blijf je houden! kwestie van vraag en aanbod... maar er komst steeds meer vraag naar tarwe dus dan zal het in volgende jaren ook wel mee vallen met eventuele stro tekorten Haha!

Duke schreef:
Ik wacht wel tot de ergste gekte voorbij is, dan hoop ik dat ik nog ergens voor een lagere prijs wat kan inkopen.

is volgens mij heel slim! want er word heus ook wel stro vastgehouden om nu de prijs op te drijven Knipoog

Saffier schreef:
Ik woon in Frankrijk, en hier hebben we ook een bar slecht seizoen gehad

ligt misschien aan het deel van frankrijk...ik heb van familie gehoord dat er daar in de buurt nog genoeg te koop was voor redelijke prijzen... maar goed in frankrijk werkt het waarschijnlijk net zoals in nederland Clown de 1 gaat het van het land af halen in het oosten van het land voor een schijntje en iemand uit het westen betaalt zen eigen scheel...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:51

@Rianneke. Ja, helaas wel.
Het wordt verbrand en daar halen ze enrgie uit. Boos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:55

kaatje77 schreef:
Het wordt verbrand en daar halen ze enrgie uit

laat ze dat dan met afval doen ofzo en niet met goede spullen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:57

Ja, dat vind ik dus ook.
Ga er een deze dagen eens een keer kijken hoe het allemaal in hun werk gaat en als dat mogelijk is zal ik ze eens voorstellen om gebruikt stro te verbranden. Bloos

Er gaat wel 10 combies per dag doorheen!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:44

Lang leve de lente/ zomers van europa.
Bij ons gaat de pensionprijs ook omhoog.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:47

blij dat de paarden op zand staan Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:21

kaatje77 schreef:
Ja, dat vind ik dus ook.
Ga er een deze dagen eens een keer kijken hoe het allemaal in hun werk gaat en als dat mogelijk is zal ik ze eens voorstellen om gebruikt stro te verbranden. Bloos

Er gaat wel 10 combies per dag doorheen!

en heb je het goede stro tegen kunnen houden?
we kunnen natuurlijk wel op de weg richting die dingen spijkers gaan strooien Duivel

Texas1 schreef:
blij dat de paarden op zand staan

ik heb bij zand maar een raar beeld Bloos hoe doe je dat met uitmesten dan? (misschien een hele rare vraag maar ik heb echt het gevoel dat het ontzettend nattig word Ach gut )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 03:15

In mijn zoektocht via google naar vlaslemen kom ik in dit topic terecht, de ironie Clown

Wij zijn door de staleigenaar ook al gewaarschuwd voor stro-tekort. Hij heeft afgelopen week nieuw zaagsel laten komen en vraagt hier nu € 8,-- per pak voor. Het stro begint op te raken en de vaste leverancier kan niets leveren, dus hij is nu bezig met iemand in Noord Holland. De grote pakken schijnen nog wel betaalbaar te zijn, maar de 25kg balen wordt een ramp. Begin dit jaar zijn we al omhoog gegaan van € 2,50 naar € 3,-- per baal en ik ben benieuwd wat het gaat worden met de nieuwe levering... Vandaar mijn zoektocht naar vlaslemen en desnoods maak ik van de winter wel potstallen met stro. Ik heb er 2 op stro staan en 2x per jaar een prijsstijging wordt me wel iets te gortig.

Het hooi is inderdaad ook een probleem. Bij ons wordt het van eigen land gehaald, maar de hooi-oogst was niet enorm, er is wel veel kuil, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van.

De reden die mijn staleigenaar gaf voor het stro-tekort was o.a. de slechte oogst en het verbranden voor de groene energie, wat iemand op de vorige pagina ook al aangaf.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 03:24

heb er hier geen last van hoor, we hebben zelfs teveel, het ligt langs de kant van de weg gewoon te rotten zo ongeveer....
hartstikke zonde natuurlijk denk ik dan...maja, het is ons stro niet, dus kan er weinig aan doen...

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:56

het stro en hooi bij ons in de buurt ik ook duurder geworden ... echt balen... want ik heb ook best veel nodig Tong uitsteken

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:47

Texas1 schreef:
blij dat de paarden op zand staan

ik heb bij zand maar een raar beeld Bloos hoe doe je dat met uitmesten dan? (misschien een hele rare vraag maar ik heb echt het gevoel dat het ontzettend nattig word Ach gut )[/quote]

Er ligt vloerverwarming waardoor het droog genoeg blijft.
We halen elke dag de mest weg en verder wordt eens in de zoveel tijd de hele meuk weggehaald.
Daarbij staan de paarden ook in een groepsloopstal en poepen ze met zijn alle makkelijk op 1 plek waardoor de rest van stal netjes schoon blijft. en de urine verdampt vanwege de vloerverwarming!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:59

bedankt voor je uitleg Pling
opzich best wel een goed systeem denk ik zoals je het omschrijft! had echt een beeld van nat zand enzo Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:37

Ja, dat dacht ik ook. Bloos
Maar ruik je dan niet de ammoniak?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:10

Valt echt allemaal reuze mee! want bij ons staan de paarden naast raamopeningen (om het zo maar even te noemen) en de voerbakken zitten aan de buitenkant bevestigd. Dus eten de paarden door de raamkozijnen naar buiten. en daarbij tocht het niet! maar heb je wel ventilatie! in de zomer lekker koel en in de winter iets warmer op stal!
het kost weinig en weinig arbeid ideaal! wel moet je af en toe een sand clear kuurtje erdoor heen gooien ...

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:13

Nee, ik heb daar geen last van, ik krijg het gratis wanneer ik het nodig heb, en af en toe betaal ik wel maar ik ben niet verplicht.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:12

Ik sta op een klein stalletje (5 stallen) en wij betalen nu 5 euro voor een klein baaltje stro!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:17

Ik betaal nu 5euro per botje stro, dus ik ga overschakelen op vlaslemen of houtkrullen! M'n paarden eten elke dag hun stal leeg dus ja, kan niet anders meer...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:26

wat een prijzen zeg!
ik zou mijn stro voor 5 euro per pak ook wel willen verkopen! Clown dan is het voor mij goedkoper om op vlas te gaan staan ofzo....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:39

ik heb vandaag met wat mazzel nog grote pakken stro kunnen krijgen, maar simpel was het niet

ik betaal 35 euro per pak, en t zijn van die lompe grote dingen, die passen nooit op de zolder, dus nu ligt het opgestapeld tussen de boxen

bah wat een troep

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:40

volgens mij heb jij ook nog wel een redelijke prijs betaald...
en troep? tsjah je paardjes zullen toch ergens op moeten staan... en voor mij blijft stro het beste Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:54

ach joh, gaan we toch een seizoen over op zaagsel Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:16

het hooi is hier wel duurder geworden (betaal nu 20 euro voor een grote baal) en het stro kost hetzelfde (1,80 voor een kleine baal, die nog gebracht worden ook)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:02

En jahoor... hier is de stalling dus al een tientje duurder geworden wegens de hoge stroprijzen Huilen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:09

De prijzen van het stro rijzen inmiddels de pan uit hier......
Je betaalt nu 230euro voor een ton!!!!!
Vriendlief zei wel dat na het mais oogsten de prijs meestal ook wel weer zakt.
Een man die kwam waarbij we weer zaaizaad hebben besteld vertelde dat iedereen nu tarwe besteld......