die van mij zou al gaan zweten bij de gedachte aan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
die van mij zou al gaan zweten bij de gedachte aan

sjakie schreef:jep ervaring mee![]()
Geschoren in een dekenmodel. Juist omdat hij in een buitenstal staat en ook enkele uren buitenstaat. Uiteraard ook een buitenbak. Die van mij heeft vorige winter alleen maar onder een dungevoerde regendeken gestaan. Niks niet koud, niet stijf op de spieren en wel genoeg ruimte om zijn warmte af te voeren tijdens het rijden.
Perla schreef:Iemand ervaring met geschoren paard in buitenstal en buitenbak? uiteraard wel met dekens

Perla schreef:Iemand ervaring met geschoren paard in buitenstal en buitenbak? uiteraard wel met dekens
.En als je gaat rijden zou ik bij het instappen en het uitstappen een fleece dekenopleggen.Dat doe ik zelf ook in de winter en ik rij dan in een binnenbak maar anders is de overgang zo groot van lekker onder zijn deken staan en mss wel harde wind en vorst. 
Bonny4life schreef:eh hoe kom je aan die verdoving? die wil ik zowiezo geven!

Cassidy schreef:Ik zou geen apparaat aanschaffen, doorgaans kun je scheerapparaten huren bij de ruitersportzaak.

Miran schreef:Iemand ervaring met deze apperaten?
* Moser Tonduese Artiko
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. Is fluisterstil en handzaam. 45 watt motor, werkt op 220V. Voorzien van 3 mtr. Snoer. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer
* Moser Tonduese Adelar
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. Heeft een variabel in de stellen mes van 0,1-3mm. Werkt op 220V. Voorzien van een 3 mtr. Lange snoer. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer.
* Moser Tonduese Askar
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. De accu s worden in 90 min. Compleet opgeladen en heeft een bedrijfsduur van 60 min. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer.
* Oster Golden A5
Zeer krachtige professionele tondeuze met twee snelheden. Losse messet te verkrijgen art.nr. 2500121
Of iemand tips hoe en waar een goede tweedehands scheermachine te kopen? Het hoeft geen hele professionele te zijn, het zou om 1 of 2 paarden per jaar gaan en dan nog maar gedeeltelijk, maar hij moet wel netjes scheren en een poosje meegaan.