Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cartouch schreef:Is het altijd zo dat een onderdeken kan worden vastgemaakt aan het regendeken? Of moet je echt zoeken wat bij elkaar past?
RianneH schreef:Hier een inloopstal en wij zijn net begonnen met de 0grams op's nachts om de vacht iets te beperken. Je moet wel even kijken of ze het op een 0 grams redt, soms hebben ze toch iets vulling nodig.
Rhino (en Rambo) heeft dacht ik een betere/sterkere stof dan de Amigo, dus een Rhino zou een slag sterker moeten zijn.
Zijn er mensen met ervaring met de Weatherbeeta ComFiTech?
_Dominique schreef:Super bedankt voor de tips.
Eerst werd me dat linersysteem aangeraden. Maar ik denk dat ik toch liever verschillende dekens wil. Ze wordt eind september/begin oktober geschoren (helemaal). Dan begin ik met een 100 grams met hals en dan kan ik altijd verder uitbreiden denk ik zo. Is dit een beetje een goede gedachtegang?
Edit: hoe erg is zo'n hals eigenlijk nodig?
Fairytail schreef:Sinds vorig jaar sta ik op een stal waar mijn paard meer buiten komt. Dat betekend dat mijn 100grams met liner niet meer ideaal is. Ik zoek dus een 0grams voor erbij. Helaas heeft mijn merrie geen makkelijke pasvorm.
Rambo original gaat maar met slopers in de wei zonde (zitten al gaten in). Bucas big neck zou een optie zijn maar dan zit je aan de smarte rain vast. Zo kwam ik op de Birmingham van Horsegear die nu in de aanbieding is bij EJ:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _5951.html
Iemand ervaring met de pasvorm? En de levensduur?
Het nieuwe model van La Valencia spreekt mij ook erg aan maar heb ik nog niet in handen gehad daarnaast ontbreekt het aan een gedetailleerde omschrijving..
Gub schreef:Ook ik heb een deken vraag...
Onze kleine b pony (welsh) staat s avonds op stal. De hele voorkant van de stal is open, maar komt geen wind of tocht in.
Doe ik hem voor aankomende nacht een deken op of niet?
Hij zit nu nog dun in het vacht, tot nu toe heeft hij s morgens als ik bij hem kom wel een koude neus en koude oren. Maar ik kan niet aan hem zien dat hij het koud heeft.
Ik zou wel graag willen (voorkomen) dat zijn wintervacht niet zo dik wordt ivm rijden.
We hebben de pony nu zo'n 2 maanden, wat hij hiervoor gewent is weet ik niet.
Wat zouden jullie doen? Voor aankomende koude nacht? Wel of geen deken? Ik heb evt een fleece deken of een 0 grams regendeken.
Nouvel schreef:Oeps!
Het was ook best een warme nacht, om 7.15 al 18 graden hier, misschien nog wat te warm voor een gevoerde deken...