Ze zijn er weer: Dazen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annee_S

Re: Ze zijn er weer: DAZEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:17

Ik ben vandaag weer even uit rijden geweest met mn verzorgpaard.
Bos, weide, crossbaan, het maakt niet uit, ik kan gewoon nergens rijden zonder dazen en vliegen.
Ze heeft er echt gruwelijk veel last van.
Wil in het bos alleen maar in volle galop om er vanaf te komen.
Paard is onrustig, tis gewoon sneu.
Met de eigenaar overlegd en we gaan echt voor nog serieuzere maatregelen.
Er gaat een vliegenfrontriem komen om aan het hoofdstel te doen met het rijden, en er moet echt een vliegenuitrijdeken komen, want anders denk ik niet dat we het paard er nog erg veel plezier mee gaan doen om op stap te gaan. De arme stakker. -O-
Ik wordt overigens behoorlijk met rust gelaten nu ik in mn panter-shirtje rij (nee niet omdat ie mooi is, maar hij helpt echt tegen dazen).
Mijn paard had vandaag in een uur tijd geloof ik wel 50 dazen te pakken (die ik er overigens bijna allemaal weer vanaf probeer te meppen ~~}> ).

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:27

Mijn pony rij ik alleen nog maar met vliegendeken, een zebradeken. Als we met meer op pad gaan is het echt opvallend dat de meeste dazen op de paarden zitten met een normale vliegendeken en de 2 (waaronder die van mij) met zebradeken worden zo goed als met rust gelaten.
Ik rij ook met vliegenfrontriem en oornetje. Nog even flink insprayen met vliegenspray en gaan met die zebrabanaan *\o/*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:49

Lowara schreef:
Hier weer enkele duizenden vermoord :D

[ [url=m/AnEzGB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoooo!! :oo
Mag ik vragen welke dazenval jij gebruikt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:57

Misschien moeten we aan de zebra rijbroek en dito shirtje om zelf niet gestoken te worden. :D :+

Jessliey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:09

Ze vinden mijn neus maar al te interessant. Loop je dan al 5 minuten met zo'n grote dwaas tussen je ogen in.. -O-

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:15

Sow Lowara, ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gefabriceerd?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:17

Ik denk dat ik ook maar eens aan de Luxan ga dan. Ik heb nu de lijm uit Manderveen van dazenvanger. Zij hadden eerst de Amerikaanse lijm die me heel goed beviel. Dus vorig jaar dezelfde weer besteld maar toen kreeg ik voor dezelfde prijs en zonde enige mededeling andere lijm geleverddan dat er op de site stond. Zit in een blanco ijzeren pot en is heel dun en blauw van kleur. Toen ik daar wat van zei kreeg ik de mededeling dat het even goed was. Nou echt niet, prutspul is het. Inmiddels verkopen ze zogenaamde Sticky Trap (dezelfde naam als wat ik vorig jaar kocht) maar zit het in plastic emmers. Maar ik ga dat niet meer kopen want ik ben bang dat dat dezelfde blauwe lijm is. Ze vermelden op de site dat het 22 weken kan werken. Nou vergeet het maar , met 2 weken moet je blij zijn als het niet regent tenminste. Bedankt voor de tip van de Luxan. Hoop dat dat in de buurt komt van de goede lijm dan kan ik weer vangen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:19

Rizette schreef:
Ik denk dat ik ook maar eens aan de Luxan ga dan. Ik heb nu de lijm uit Manderveen van dazenvanger. Zij hadden eerst de Amerikaanse lijm die me heel goed beviel. Dus vorig jaar dezelfde weer besteld maar toen kreeg ik voor dezelfde prijs en zonde enige mededeling andere lijm geleverddan dat er op de site stond. Zit in een blanco ijzeren pot en is heel dun en blauw van kleur. Toen ik daar wat van zei kreeg ik de mededeling dat het even goed was. Nou echt niet, prutspul is het. Inmiddels verkopen ze zogenaamde Sticky Trap (dezelfde naam als wat ik vorig jaar kocht) maar zit het in plastic emmers. Maar ik ga dat niet meer kopen want ik ben bang dat dat dezelfde blauwe lijm is. Ze vermelden op de site dat het 22 weken kan werken. Nou vergeet het maar , met 2 weken moet je blij zijn als het niet regent tenminste. Bedankt voor de tip van de Luxan. Hoop dat dat in de buurt komt van de goede lijm dan kan ik weer vangen.

Ik heb sticky trap, maar dat is geen blauwige lijm, eerder beige-achtig? Dus lijkt me dat het een andere is dan die jij vorig jaar had.

Ik zit net even te lezen over die insectenlijm van Luxan, maar daarop afgaand zou ik het niet kopen:
''Enkel kruipende insecten worden bestreden, nuttige insecten worden niet door de lijm aangetrokken en kunnen wegvliegen als ze op de lijm zouden landen.''

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:26

Is dat ook dun of vrij dik? Vorig jaar hadden heel veel mensen daar besteld omdat de Amerikaanse lijm uit de handel zou gaan en ze bij Dazenvanger nog een vooraad hadden. Dat bleek niet waar want iedereen kreeg die blauwige lijm geleverd. Maar is de sticky trap ook dun of wel heel dik? Kan ook zijn dat er nu geen kleurstof in zit en het wel hetzelfde is als de blauwige lijm.En bij jou werkt het wel goed? Bij mij vliegen sommige er zo weer af ook al zit er net nieuwe lijm op en met de vorige lijm bleven ze altijd hangen ook al zaten ze er maar met 1 poot op. ( klinkt wel zielig maar is niet anders)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:28

Rizette schreef:
Is dat ook dun of vrij dik? Vorig jaar hadden heel veel mensen daar besteld omdat de Amerikaanse lijm uit de handel zou gaan en ze bij Dazenvanger nog een vooraad hadden. Dat bleek niet waar want iedereen kreeg die blauwige lijm geleverd. Maar is de sticky trap ook dun of wel heel dik? Kan ook zijn dat er nu geen kleurstof in zit en het wel hetzelfde is als de blauwige lijm.En bij jou werkt het wel goed? Bij mij vliegen sommige er zo weer af ook al zit er net nieuwe lijm op en met de vorige lijm bleven ze altijd hangen ook al zaten ze er maar met 1 poot op. ( klinkt wel zielig maar is niet anders)

Het is heel dik. Werkt hier wel goed, ze blijven goed plakken, maar heb het nog geen week in gebruik dus qua lange termijn kan ik er nog niets van zeggen. Heb een potje van 1,5L bij de welkoop gehaald voor 24,zoveel.

Ik had trouwens aan mijn vorige post nog iets toegevoegd over de lijm van Luxan, weet niet of je dat nog gelezen had?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:36

MissWeenie schreef:
Sow Lowara, ik ben ook erg benieuwd hoe je dit hebt gefabriceerd?

Ja, please share the secret!!!! *\o/*

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:11

Hier is het ook echt erg erg erg..... hebben nu vliegen frontriem gehaald en dit jaar voor het eerst een dazenval gehaald, was wat sceptisch over het werken maar het werkt echt, dus gaan nog 2 of 3 ballen bijhalen voor die 6,95 per bal, ook 2 potten extra lijm alvast, lang leve 3 halen 2 betalen actie bij EJ ;-)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:12

GDG schreef:
Rizette schreef:

Het is heel dik. Werkt hier wel goed, ze blijven goed plakken, maar heb het nog geen week in gebruik dus qua lange termijn kan ik er nog niets van zeggen. Heb een potje van 1,5L bij de welkoop gehaald voor 24,zoveel.

Ik had trouwens aan mijn vorige post nog iets toegevoegd over de lijm van Luxan, weet niet of je dat nog gelezen had?

Nee nog niet gelezen maar vanaf deze lijm vliegen ze in ieder geval weg en als ze nu dezelfde lijm weer in die emmers hebben zitten met een ander kleurtje. Dan kan ik beter wat anders zoeken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:16

wijkhuijs schreef:
Hier is het ook echt erg erg erg..... hebben nu vliegen frontriem gehaald en dit jaar voor het eerst een dazenval gehaald, was wat sceptisch over het werken maar het werkt echt, dus gaan nog 2 of 3 ballen bijhalen voor die 6,95 per bal, ook 2 potten extra lijm alvast, lang leve 3 halen 2 betalen actie bij EJ ;-)
Dat is dezelfde lijm als waarmee dazenvanger nu adverteert

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:25

Ik zie net nog een reactie van dazenvanger op een oude post van mij. Ik mag de nieuwe lijm gratis uit proberen dus dat ga ik toch maar eens doen dan. Ben ik wel blij mee. Ga een mail sturen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:36

Mijn oude dazenval met plastic kap en zwarte bal was stuk. Althans het plastic van de kap. Jammer want ik ving er makkelijk 50 dazen op een dag mee. Dus gemakshalve de Sticky traplijm aangeschaft en de emmer ermee ingesmeerd. Het ding hangt nu zo'n 3 weken op dezelfde plek als de eerdere dazenval en ik heb er welgeteld 3 dazen mee gevangen. :(
Ik ga nu de oude dazenval maar repareren want dit schiet niet op. We hebben hier legio dazen maar kennelijk trappen de Twentse dazen niet in een plak emmer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Ik heb hetzelfde gedaan met een kapotte val maar hij vangt wel met lijm.

Verzet hem eens 20 meter.
Soms heb ik het idee dat je op 1 plek erg veel vangt en een paar jaar later dat je ze daar "uitgeroeid" hebt en hij een stukje verder weer meer vangt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:54

henny_w schreef:
Mijn oude dazenval met plastic kap en zwarte bal was stuk. Althans het plastic van de kap. Jammer want ik ving er makkelijk 50 dazen op een dag mee. Dus gemakshalve de Sticky traplijm aangeschaft en de emmer ermee ingesmeerd. Het ding hangt nu zo'n 3 weken op dezelfde plek als de eerdere dazenval en ik heb er welgeteld 3 dazen mee gevangen. :(
Ik ga nu de oude dazenval maar repareren want dit schiet niet op. We hebben hier legio dazen maar kennelijk trappen de Twentse dazen niet in een plak emmer.

Heb je ook de blauwe lijm of de bruine lijm. De blauwe doet bij mij ook helemaal niks maar ik krijg nu de bruine opgestuurd en ik hoop dat deze wel werkt. Met de amerikaanse lijm ving ik echt veel en hoefde maar een paar keer in het seizoen te smeren. Dus ben heel benieuwd.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:08

De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft nu ook besloten dat hij in de wei een dazen-/vliegenval wil gaan plaatsen!
Hij is die krengen ook helemaal beu! *\o/*
Dus ik lees ff mee met die info.
We twijfelen nog of we zelf een val gaan knutselen of dat we een echte val etc. gaan kopen! O:)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:06

bruintje123 schreef:
Ik heb hetzelfde gedaan met een kapotte val maar hij vangt wel met lijm.

Verzet hem eens 20 meter.
Soms heb ik het idee dat je op 1 plek erg veel vangt en een paar jaar later dat je ze daar "uitgeroeid" hebt en hij een stukje verder weer meer vangt.

Ik heb 'm eergisteren een stuk verplaatst. Ook nog weer nieuwe lijm op gedaan. Het stikte hier gisteren van de dazen behalve op de plak emmer :(

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:08

Rizette schreef:
Heb je ook de blauwe lijm of de bruine lijm. De blauwe doet bij mij ook helemaal niks maar ik krijg nu de bruine opgestuurd en ik hoop dat deze wel werkt. Met de amerikaanse lijm ving ik echt veel en hoefde maar een paar keer in het seizoen te smeren. Dus ben heel benieuwd.

De lijm van mij is helemaal doorzichtig. Merknaam: Sticky trap dazenval lijm.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:11

Jammer dat verplaatsen niet werkt.
Ik heb hier overigens ook doorzichtige lijm. Soort van behangplaksel lijkt het wel

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:13

Ik heb de Horse Fly Trap Ball + Lijm nu een tijd hangen en moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat. Gisteren er nog 1 bij gehangen, omdat het momenteel wel heel erg is met de hoeveelheid vliegen en dazen. Die lijm van mij is een beetje oranje en lijkt inderdaad net behangplaksel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:58

Ik heb 'm eergisteren een stuk verplaatst. Ook nog weer nieuwe lijm op gedaan. Het stikte hier gisteren van de dazen behalve op de plak emmer :([/quote] Heb je hem wel in de zon hangen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:40

Vandaag een minimaal daas dagje door alle regen. Heb er maar een stuk of 5 op mezelf dood gemept