F_inley schreef:Toen was het overdag ook koud dus warmde de hallen niet op nu wel nu het in de zon gewoon 20 graden is
Ik denk dat dat vies tegenvalt tegen het einde van de nacht, maar goed. In die hallen word dus niet geventileerd? Lekker dan...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:F_inley schreef:Toen was het overdag ook koud dus warmde de hallen niet op nu wel nu het in de zon gewoon 20 graden is
Ik denk dat dat vies tegenvalt tegen het einde van de nacht, maar goed. In die hallen word dus niet geventileerd? Lekker dan...
Gypsy schreef:F_inley schreef:Toen was het overdag ook koud dus warmde de hallen niet op nu wel nu het in de zon gewoon 20 graden is
Romy1234 schreef:Hier sinds een week zonder deken, ongeschoren.
Mocht het morgen nou gaan regenen dan gaat wel weer een 0 grams regendekentje op.
Vond het wel sneu gisteren bij ons op stal, de mijne is de enige die nu zonder deken staat, de rest staat onder minimaal 100/200 grams (ongeschoren) en 2 geschoren met 400 grams! Stonden er een flink aantal echt te zweten onder de dekens, arme beestjes.
Gypsy schreef:Nu s'nachts die dekens aflaten omdat het "heus niet zo heel erg afkoelt" is imo gewoon gemakzucht.
Dan maar wat vroeger opstaan om te wisselen, of je stalhouder of iemand anders het tegen betaling laten doen. Of scheer niet, doe geen deken op als het niet persé nodig is, dan kunnen ze het zelf regelen.
Ik dram er idd over door, omdat ik het oprecht sneu vind.
Picasso schreef:Romy1234 schreef:Hier sinds een week zonder deken, ongeschoren.
Mocht het morgen nou gaan regenen dan gaat wel weer een 0 grams regendekentje op.
Vond het wel sneu gisteren bij ons op stal, de mijne is de enige die nu zonder deken staat, de rest staat onder minimaal 100/200 grams (ongeschoren) en 2 geschoren met 400 grams! Stonden er een flink aantal echt te zweten onder de dekens, arme beestjes.
Daarom ook per paard bekijken wat nodig is: de een kan zonder, de ander duidelijk niet. Ik was het wel eens met Gypsy: de nachten zijn net zo koud als een tijdje geleden, wat maakt het dan dat mensen nu wel de deken af laten en een week geleden nog niet? Temperatuur is hetzelfde. Ik wissel me suf in deze tijd: 's nachts staan er 2 (geschoren) onder twee dekens en eentje (ongeschoren) onder een. Overdag gaat de staldeken onder de 200 grams regendeken vandaan omdat het dan warmer is. Gisteren stonden ze zonder buiten, maar vandaag bekijk ik of dat weer kan, of dat er toch een deken nodig is.