Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Op welke tijden rijden met hoge temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:41

Ja vandaag maar 30 graden :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:54

Ik snap eigenlijk gewoon niet dat jullie zin hebben om te rijden :+ Liever lekker ergens in het water dobberen toch? Ik ga zelf ook niet sporten, liever met de pootjes in 't water. Sporten en rijden komt volgende week ergens wel weer

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:07

Ik heb altijd zin om te rijden.Zit nu nog maar net op de 1ste,hoef er vandaag maar 2 en het is in Zeeland nu maar 19 graden.
Heb het gewoon een beetje koud...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:12

19 graden wat heeeeerlijk hahaha :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:30

Vanochtend al om 6.45 te paard, was heerlijk en ik kon merken dat mijn paard ook fit was en zin had om aan het werk te gaan. Daarna lekker gewassen, en nu heeft ze weer lekker vrij dit weekend

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:32

mijn paard heeft verplicht vakantie met deze warmte :)
Wel een stap ritje zonder zadel naar buiten gemaakt gisteren maar daar werden we gek van de dazen #)
Ga proberen zondag vroeg op stal te zijn en poging wagen tot rijden :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:16

Ik heb er vanmorgen maar 1 gereden. Zat er om 5 voor half 6 op. Helaas heeft het hier niet geregend of geonweerd dus het was lekker benauwd . Morgen rijd ik de andere.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:24

ik heb morgenochtend van 9 tot 10 gewoon les en op de site stond dat er bij alle lessen spelletjes met water gedaan gaan worden :D dan vind ik het al een stuk minder erg want meestal worden spelletjes in stap en draf gedaan

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:39

Ik vind het hier vandaag warmer dan afgelopen dagen, er is geen wind en daardoor voelt t minder aangenaam...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:42

Ik rijd gewoon niet met dit weer ... ga lekker in de avonden met mijn paardje te zwemmen in de zee...

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:51

van 8.00 - 10.00 buitengereden was nog goed te doen. Stond mooi windje. Paardjes niet heel erg bezweet, alleen onder het zadel. was 22 graden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:05

Naapienaap schreef:
Ik rijd gewoon niet met dit weer ... ga lekker in de avonden met mijn paardje te zwemmen in de zee...

Oho!!! Jaloers :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:26

Vanmorgen om 7.15 was t 29 graden en voelde t heerlijk koel aan in het bos. Het bos was ook kleddernat van de hevige regenval van gisteravond.
Heerlijk 1,5 uur gereden op een normale manier, niet meer of minder gestapt, gedraafd en gegalopeerd dan anders.
Bij thuiskomst ponylief lekker onder de koude douche en weer terug de wei op met schaduw van bomen en een schuilstal.

Was prima te doen :j

Gisteravond had ik hem gelongeerd tussen de twee onweersbuien door. Na die eerste was t ook al lekker afgekoeld naar een graad of 19 dus dat ging prima.
Morgen heeft hij vrij na 2 dagen werken, ik ga hem straks nog even op de andere wei zetten met meer gras en meer wind. Voor de nacht is dat fijner, aangezien het dan niet uitmaakt dat er geen schaduw is :+
Morgenochtend zet ik hem dan weer terug bij de schuilstal, omdat schaduw er dan wel toe doet.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:29

Gisteren en vanmorgen zat ik er om 08:00 al op. Morgen krijgt ze een dagje vrij! De buitenbak was door de vele regen een zwembad. Daar hebben we lekker gebruik van gemaakt! Beetje lol met je knol en lekker ontspannen!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:03

Gisteravond zat ik er om 23:15 op, heerlijk gereden. We hadden allebei geen last van de warmte, paard was wel wat warmer op het eind maar amper bezweet.. En we hadden geen last van beestjes :D
Ga zo maar weer naar buiten om te zien of het nu nog te doen is.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:42

Mijn paard heeft al de hele week vrij hij heeft echt geen zin om te lopen met dit weer en ik moet er zelf ook niet aan denken om erop te zitten. Hij staat in het land met schaduw van bomen en kan naar binnen waar t ietsje koeler is. Verder word ie een paar keer perdag afgespoten. Hij staat al te zweten terwijl ie niks doet

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:03

d_fotografie schreef:
Amiigo schreef:
ik rijd een beetje rond 12 uur, komt omdat mijn wedstrijden midden op de dag zijn en anders is het een te groot verschil van warmte, heb wel altijd 2x 1 liter flessen water bij me, 1 voor halverwege het rijden en de ander na het rijden over haar heen gooien, daarna lekker naar huis stappen en afspoelen

uuuuuh jij gaat op wedstrijd als het ruim 30 graden is??

Ik heb mij 2 weken geleden ingeschreven en zo vroeg van te voren kun je het weer niet weten, dus ja[/quote]

Dan meld je je af? Dit komt voor mij over als puur rijden voor de punten. Lijkt mij dat het paard toch echt voor moet gaan!

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:13

Hele week lekker gereden, stapte tussen 7:30 en 8:30 op, dat verschilde per dag.
Gewoon een half uurtje trainen, niet te moeilijk lekker simpel rijden en wat meer stappauzes. Rondje uitstappen door het dorp en daarna lekker afspuiten. Grotendeels laten drogen in de stal en weer in zn anti vliegen pakkie naar buiten!
Dus nog lekker kunnen trainen de hele week! Vandaag krijgt hij een dagje vrij, morgen doe ik hem of vrij of smorgens rond 8:00 aan de longe, dat zien we dan wel weer.

Is dan nog zat te doen, helemaal als er nog een klein windje staat!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:15

Gisteren avond op wedstrijd geweest maar was wel warm. Maar ik zelf had daar meer last van dan mijn paard. Vanmorgen om 6,45 zat ik op de 1e en toen was het al warm. De andere heeft wei training vandaag :D Tot een uur of 11

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:17

Toen ik nog op de manege reed werden de lessen op zaterdag altijd verplaatst van 's middags naar 10.00 uur 's ochtends. En dan was het soms nog te warm. Gelukkig lag de manege vlak aan zee, dus er waaide altijd wel een verkoelend windje. En als het écht te warm was, reden we in de binnenbak.
Maar als ik nu zelf zou mogen kiezen, zou ik ook lekker 's ochtends vroeg of 's avonds laat rijden. Of helemaal niet, even vakantie :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:19

Mijn merrie krijgt ook lekker vrij. Ga er wel naar toe om haar af en toe af te spoelen maar ze staat lekker binnen in de schuur waar het best koel is. Nee ik ga niet van haar vragen om net dit weer haar beste beentje voor te zetten.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:27

Ik heb vanmorgen om half 6 weer gereden. Was prima te doen. Daarna lekker afgespoten en ze staat nu lekker in de wei.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:28

Net weer van 6 - 7 uurtje in bossen gereden. Wel stukken gedraafd ivm dazen maar pown lekker afgespoten, laten drogen en de wei in!
Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:32

Vandaag om half 6 gereden dat was prima :j , wel veel dazen en daar is die allergisch voor dus in de bak alleen maar gedraafd en gegaloppeerd en daarna onder zn vliegendeken uitgestapt.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:50

Inderdaad zijn die dazen er al wel erg snel sochtends. Wat dat betreft beviel savonds laat mij beter :) was ook al super warm om 8 uur..