) maar ding is nog steeds waterdicht. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
_San87_ schreef:Koper schreef:Bij mij hoeven ze niet in een hok, ongeacht het weer
Dit, inderdaad.
En ik ben nu dus gewoon aan het kijken naar een nieuwe regendeken. Welke Amigo heb jij? Weet je dat zo?
Amigo Bravo Lite, die is 1200D, en ongevoerd. En hij is er in donkerblauw en in het bruin. Aan de kleur herken ik 'm namelijk op de site waar ik 'm vandaan heb
Koper schreef:_San87_ schreef:
Dit, inderdaad.
En ik ben nu dus gewoon aan het kijken naar een nieuwe regendeken. Welke Amigo heb jij? Weet je dat zo?
Nee maar ik heb het even voor je opgezochtAmigo Bravo Lite, die is 1200D, en ongevoerd. En hij is er in donkerblauw en in het bruin. Aan de kleur herken ik 'm namelijk op de site waar ik 'm vandaan heb

loez schreef:De paarden die ik bijrijd staan ook 24-7 op de wei en zijn gisteravond ook naar binnen gegaan. Inderdaad om ze even op te laten drogen en bij te laten komen.![]()
Zodra het weer wat meevalt met de regen gaan ze normaal gesproken weer naar buiten!![]()
Ze staan zelden op stal in elk geval! Alleen als het net als nu niet stopt met regenen of als het noodweer is. 24-7 wei doet ze in elk geval enorm goed.
Bingelding schreef:Het ene paard kan er beter tegen als het andere paard. De 1 staat te trillen als een rietje met dit weer en de ander graast onverstoord door.
Ik vind persoonlijk wel dat de paarden kans moeten hebben om te kunnen drogen/ schuilen als ze er minder goed tegen kunnen. Dus idd bijvoorbeeld een paar uur of snachts naar binnen.
Mijn ervaring is dat veel paarden ook "moe" worden omdat ze vaak niet gaan liggen met doorweekte natte grond

Ninx schreef:Paard kan nog beter buiten staan met deken in dit weer dan binnen wanneer het gaat om de gezondheid.
Ik bedoel te zeggen: wanneer gezondheid het criterium is, kun je hem beter buiten laten.
Wanneer je jezelf relaxter voelt wanneer je paard binnen staat is dat wat anders, dat moeten mensen zelf beslissen.
Ik kan me niet zo druk maken om wat regen, ik maak me druk om alle paarden in deze omgeving die de godganse dag binnen staan te verpieteren :-(
PrimaDonna_ schreef:Mijn 3 verzorg poowny's staan gewoon 24/7 buiten hoor, ook al regent het 2 weken. Staan bomen en daar gaan ze wel onder staan. Een paard kan veel meer hebben dan je denkt! Wij mensen maken de paarden mietjes.. Ik heb genoeg paarden zien staan trillen in de regen, dit doen ze alleen maar om zich warm te houden. Hoe denk je dat paarden in het wild overleven![]()
En de koeien hier aan de overkant van mijn huis staan lekker door te grazen en hebben nergens last van, rennen af en toe zelfs een rondje met zijn allen.
Ik werkte zelf eerst ook altijd met een regendeken, deze gooide ik te snel op, maar ben nu van mening veranderd sinds ik 3 nieuwe verzorg poowny's heb en die er heerlijk bij staan