Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:32

Regendekens was ik ook nooit. Maar ik blijf me verbazen hoe goed die Amigos het doen. Eentje zitten wat gaatjes in (dankzij een jonge ruin die met mijn paard in het groepje heeft gestaan en die mijn ruin gewoon aan die deken optilde _-:( ) maar ding is nog steeds waterdicht.

_San87_

Re: Hoe doen jullie dat met DIT vreselijke weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:33

Misschien heb ik gewoon een slechte batch, of zo ;(.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:34

Hier worden ze ook niet gewassen, die regendekens. Heb van Amigo ook 3 winter-weidedekens....na een aantal jaren gebruik ook nog steeds warm en waterdicht. Goed spul !

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:35

Bij mij hoeven ze niet naar buiten met dit weer :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:36

Bij mij hoeven ze niet in een hok, ongeacht het weer ;)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:37

daarom ieder zijn eigen ding

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:39

Koper schreef:

Dit, inderdaad.

En ik ben nu dus gewoon aan het kijken naar een nieuwe regendeken :'). Welke Amigo heb jij? Weet je dat zo?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:40

Paard kan nog beter buiten staan met deken in dit weer dan binnen wanneer het gaat om de gezondheid.
Ik bedoel te zeggen: wanneer gezondheid het criterium is, kun je hem beter buiten laten.
Wanneer je jezelf relaxter voelt wanneer je paard binnen staat is dat wat anders, dat moeten mensen zelf beslissen.
Ik kan me niet zo druk maken om wat regen, ik maak me druk om alle paarden in deze omgeving die de godganse dag binnen staan te verpieteren :-(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:41

_San87_ schreef:
Koper schreef:

Dit, inderdaad.

En ik ben nu dus gewoon aan het kijken naar een nieuwe regendeken :'). Welke Amigo heb jij? Weet je dat zo?

Nee maar ik heb het even voor je opgezocht :D Amigo Bravo Lite, die is 1200D, en ongevoerd. En hij is er in donkerblauw en in het bruin. Aan de kleur herken ik 'm namelijk op de site waar ik 'm vandaan heb :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:43

Koper schreef:
_San87_ schreef:

Dit, inderdaad.

Nee maar ik heb het even voor je opgezocht :D Amigo Bravo Lite, die is 1200D, en ongevoerd. En hij is er in donkerblauw en in het bruin. Aan de kleur herken ik 'm namelijk op de site waar ik 'm vandaan heb :')

Ah, tof. Even kijken of ik die ergens voor een leuk prijsje kan krijgen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:44

De Paardendrogist en Agradi hebben 'm sowieso. Ik gok zomaar dat Agradi morgen weer een kortingsactie heeft ;)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:46

loez schreef:
De paarden die ik bijrijd staan ook 24-7 op de wei en zijn gisteravond ook naar binnen gegaan. Inderdaad om ze even op te laten drogen en bij te laten komen. :)

Zodra het weer wat meevalt met de regen gaan ze normaal gesproken weer naar buiten! :)
Ze staan zelden op stal in elk geval! Alleen als het net als nu niet stopt met regenen of als het noodweer is. 24-7 wei doet ze in elk geval enorm goed.

Hihi helemaal waar Anneloes! Ze stonden volledig te schaken met binnen halen. Vacht was doorweekt, geen schuilmogelijkheid en dan is ieder zuchtje wind n straf. Toen ze nog in de wei stonden overigens geen geshaket te bemerken, hier beginnen ze mee zodra ze binnen staan. Ik heb ze op laten drogen met n fleecje, daarna beide n regendeken opgedaan en rond 22 uur weer in de regen gezet omdat mijn paarden verschrikkelijk vervelend worden op stal in de nacht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

Bingelding schreef:
Het ene paard kan er beter tegen als het andere paard. De 1 staat te trillen als een rietje met dit weer en de ander graast onverstoord door.
Ik vind persoonlijk wel dat de paarden kans moeten hebben om te kunnen drogen/ schuilen als ze er minder goed tegen kunnen. Dus idd bijvoorbeeld een paar uur of snachts naar binnen.
Mijn ervaring is dat veel paarden ook "moe" worden omdat ze vaak niet gaan liggen met doorweekte natte grond

Mijn paard kan idd slecht tegen al die nattigheid en daarom staat ze met regendeken (heb helaas ook geen schuilstal) elke dag haal ik haar even naar stal, met de deur open. Ze staat dan een minuut of tien op stal hooi te eten waarna ze er toch zel weer voor kiest om naar buiten te gaan. Wel hou ik het in de gaten maar de deken doet wonderen. Zonder deken staat ze met dit weer binnen een uur te rillen.

Ellen1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

Bij mij zijn ze van ongeveer 10.00 tot 18.00 buiten en gaan dan naar binnen. Maar gister stond één van mijn merrie's te rillen in de regen en heb ik besloten ze binnen te zetten met hooi..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:50

Die van mij staan gewoon buiten.
Binnen worden ze onrustig, blijven ijsberen, klimmen bijna over de stalmuur heen en raken met deze temperaturen binnen juist bezweet omdat ze binnen zo vervelend vinden. Dus waarom zounik ze dat aan doen?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:51

Mijn paard en pony staan vandaag de hele dag op stal met uitloop. Ik moet zeggen dat ik ze vrijwel niet buiten heb zien staan, dus neem aan dat ze het wel prettig vinden. Morgen hopelijk weer beter weer dan kunnen ze weer het land op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:53

Mijn paarden thuis hebben schuil kunnen zelf de stallen in lopen en doen dit dus ook, zowel met regen als met veel muggen of erg warm weer.

M'n veulen heeft waarschijnlijk met zijn moeder en de rest van de kudde gewoon in de wei gestaan de afgelopen dagen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:55

Koper schreef:
De Paardendrogist en Agradi hebben 'm sowieso. Ik gok zomaar dat Agradi morgen weer een kortingsactie heeft ;)

Ik had 'm inderdaad gevonden :). Even Agradi afwachten, dus :7.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:56

Krijg je hun nieuwsbrief?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:07

Weet ik niet... Geloof 't niet.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:10

Wij hebben ook alleen nog maar Amigo dekens in donkerblauw, 1200D. Zowel regen als winterdekens. Hele sterke stof, makkelijk schoon te houden/wassen en inderdaad goed waterdicht! :j

Iemand hier op bokt biedt de dekens ook aan met korting. Sowieso alle goede merkdekens, ben alleen even naam kwijt.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:50

Ninx schreef:
Paard kan nog beter buiten staan met deken in dit weer dan binnen wanneer het gaat om de gezondheid.
Ik bedoel te zeggen: wanneer gezondheid het criterium is, kun je hem beter buiten laten.
Wanneer je jezelf relaxter voelt wanneer je paard binnen staat is dat wat anders, dat moeten mensen zelf beslissen.
Ik kan me niet zo druk maken om wat regen, ik maak me druk om alle paarden in deze omgeving die de godganse dag binnen staan te verpieteren :-(

+:)+ Helemaal mee eens

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:53

Ik heb net de regendeken weer afgedaan. De temperatuur gaat flink omhoog morgen.
Hoop ook echt dat de neerslag minder wordt.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:01

Nou mijn paard en pony hebben vandaag na een lange tijd weer een nachtje op stal doorgebracht, vanavond ook nog. Naast dat het hier zo erg heeft geregend dat de snelwegen er zelfs last van hebben, worden ze ook een beetje te dik van het malse gras, niet goed dus. Dus nu staan ze op hooi dieet totdat het weer weer wat beter wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:00

PrimaDonna_ schreef:
Mijn 3 verzorg poowny's staan gewoon 24/7 buiten hoor, ook al regent het 2 weken. Staan bomen en daar gaan ze wel onder staan. Een paard kan veel meer hebben dan je denkt! Wij mensen maken de paarden mietjes.. Ik heb genoeg paarden zien staan trillen in de regen, dit doen ze alleen maar om zich warm te houden. Hoe denk je dat paarden in het wild overleven ;)
En de koeien hier aan de overkant van mijn huis staan lekker door te grazen en hebben nergens last van, rennen af en toe zelfs een rondje met zijn allen.

Ik werkte zelf eerst ook altijd met een regendeken, deze gooide ik te snel op, maar ben nu van mening veranderd sinds ik 3 nieuwe verzorg poowny's heb en die er heerlijk bij staan :)

Dat het niet erg is als een paard staat te rillen vind ik echt onzin. Mijn paard voelt zich dan echt ellendig en als ik haar in die situatie laat staan hersteld ze niet meer en wordt ze ziek.
Vandaag is het 10 graden kouder dan gisteren en de onafgebroken regen trekt mijn paard niet. Gelukkig redt ze het met een goede regendeken wel en kan ze gewoon buiten blijven. Een paard bewust rillend in de regen zonder schuilstal laten staan vind ik eerlijk gezegd een vorm van verwaarlozing. Als wij mensen het koud hebben en staan te rillen zeg je toch ook niet dat dat de natuur is? Moet je es een nachtje doen, verrek je van de spierpijn de volgende dag en je doet de hele nacht geen oog dicht.