Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Er zijn imo veel te veel mensen die hun dier zoveel dier willen laten zijn dat ze de paarden niet individueel bekijken. Ik vermenselijk mijn paard niet, ik kan alleen goed lezen dat hij bepaalde dingen gewoon niet fijn vind. Er zijn meer uitzonderingen dan je denkt.
Kermis schreef:Daar heb je gelijk in Geryon, natuurlijk moet je de dieren indivueel bekijken en ze niet "aan hun lot overlaten want het is een beest dus die kunnen het hebben".
Als je je paardje inderdaad sloom vind, en niet wil eten en drinken, dan is het uiteraard goed om je paard bijv. Binnen te zetten. Of als je weet dat je paard koliek krijgt als ie het ze warm krijgt, of niet goed word van de warmte, uiteraard!
Maar ik heb het idee dat sommige mensen, in dit topic wat overdrijven, en daar was mijn post voor bedoeld
Mindim schreef:Geryon schreef:Er zijn imo veel te veel mensen die hun dier zoveel dier willen laten zijn dat ze de paarden niet individueel bekijken. Ik vermenselijk mijn paard niet, ik kan alleen goed lezen dat hij bepaalde dingen gewoon niet fijn vind. Er zijn meer uitzonderingen dan je denkt.
Het wil toch ook niet zeggen dat niemand naar zijn paard kijkt? Ik vind ook wel eens dingen niet fijn, die worden ook niet meteen opgelost hoor, dat gaat soms gewoon niet altijd.
Gulpje schreef:Ik vind het een lastig verhaal. Omdat mijn paard zwart is zijn de dazen gek op hem, maar als het zo warm is staat hij zich stuk te zweten onder zijn Bucas vliegendeken. Kiezen tussen twee kwaden
Ninx schreef:Gulpje schreef:Ik vind het een lastig verhaal. Omdat mijn paard zwart is zijn de dazen gek op hem, maar als het zo warm is staat hij zich stuk te zweten onder zijn Bucas vliegendeken. Kiezen tussen twee kwaden
Ik heb van Jonathan een perfect zelfmaakrecept voor dazenspray gekregen! Werkt als een trein!!!
Geryon schreef:Aan het paard zelf. Of aan informatie (al is dat niet al te betrouwbaar als iemand een paard dus niet goed kan lezen)
Mijn paard kan niet (goed) tegen regen. Hoeveel mensen zullen zo'n paard niet gewoon buiten laten en er niet naar om kijken? Want het is een paard en die kunnen wel tegen regen. Of in gevallen met mensen die dan wel verder kijken dan dat, zeggen dat het gewoon een gewoonte is.
Ik vind wat jij doet juist goed, niet gaan voor de algemene gedachte maar kijken naar het paard zelf. Dat ik juist wat ik ook doe. Maar wat veel mensen niet doen 'omdat hij er vast tegen zou moeten kunnen'. Of juist, zoals in jouw geval 'omdat het vast zo zielig is'.
Mindim schreef:Geryon schreef:Aan het paard zelf. Of aan informatie (al is dat niet al te betrouwbaar als iemand een paard dus niet goed kan lezen)
Mijn paard kan niet (goed) tegen regen. Hoeveel mensen zullen zo'n paard niet gewoon buiten laten en er niet naar om kijken? Want het is een paard en die kunnen wel tegen regen. Of in gevallen met mensen die dan wel verder kijken dan dat, zeggen dat het gewoon een gewoonte is.
Ik vind wat jij doet juist goed, niet gaan voor de algemene gedachte maar kijken naar het paard zelf. Dat ik juist wat ik ook doe. Maar wat veel mensen niet doen 'omdat hij er vast tegen zou moeten kunnen'. Of juist, zoals in jouw geval 'omdat het vast zo zielig is'.
Mag ik vragen waarom jou paard niet tegen regen kan? Waar uit zich dat in?

De dazen zijn hier ook al een heel stuk geminderd de laatste tijd ( is waarschijnlijk beetje fris geweest 's nachts ) maar stikvervelende vliegen op dit moment, per 100 zitten ze op hun hoofd ( lang leve de vliegenmaskers
) Is dit bij jullie ook zo erg in deze periode ?