Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vraag mij af of ze er wel voldoende door zien

Ragdollcat schreef:Uiercreme is waardeloos, want dat gaat zo makkelijk eraf en dan heb je er alsnog niks aan.
Of enkel parfumvrije waterproof zonnebrand of enkel de sudocreme gebruiken en niet alles bij elkaar over elkaar heen smeren. Dat maakt geen verschil uit.
Mootje1980 schreef:Ragdollcat schreef:Uiercreme is waardeloos, want dat gaat zo makkelijk eraf en dan heb je er alsnog niks aan.
Of enkel parfumvrije waterproof zonnebrand of enkel de sudocreme gebruiken en niet alles bij elkaar over elkaar heen smeren. Dat maakt geen verschil uit.
Tsja maar waterproof mag alleen wel nat worden, maar gaat er bij wrijving ook af. Dus helpt ook niet... Maar ja het blijft altijd zoeken. Bij mij hielp de uiercreme redelijk. Maar misschien alleen omdat het vooral de verbrandde neus verzachtte en na verloop van tijd was het gewoon klaar... Ik heb haar dit jaar in de nacht binnen en ze staat dus niet in het natte ochtendgras maar als dat wel zo is ga ik je tip van de sudocreme een keer proberen. Helpt dat doordat het er als een laag overheen zit of zitten er uv filters in?

femo schreef:gewoon zink op smeren. dat doen ze in australie tegen die vreselijk scherpe zon. werkt het best
Ragdollcat schreef:Dat is erg verbrand zeg en dat ziet er behoorlijk pijnlijk uit.
Ik heb weleens ergens gehoord dat het ook door een bepaald stof in combinatie met de zon heel erg verbrand kan raken, iets van de kruiden ofzo of iets met de lichamelijke weerstand ofzo waardoor een dier extra overgevoelig is.
zeker ook omdat de verbranding als een ontsteking naar binnen sloeg...
) laat ik weer de leverwaardes testen en eventueel verder onderzoek.
Als het wel zo blijkt te zijn, dan zit er niks anders op dan elke ochtend naar stal en P20 gaan smeren Ragdollcat schreef:femo schreef:gewoon zink op smeren. dat doen ze in australie tegen die vreselijk scherpe zon. werkt het best
Australie.......... daar is de zon echt erg had ik ergens gelezen. Dus als Zink daar het beste is dan is het hier in NL zeker helemaal goed.
Weer iets geleerd.
Zink is het een soort creme waarin Zink is verwerkt? in Sudocreme zit volgens mij ook zink.