Vliegen weg met Boviclips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: Vliegen weg met Boviclips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:23

denk wel dat het kan, zijn er ook genoeg die de clips aan het halster hangen. en bij koeien hangen ze in de oren. dus dan zit het ook dicht bij de ogen.
alleen de verspreiding over leef gaat denk ik langzamer.

Jopie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:35

Wil graag nog wat informatie toevoegen aangezien ik de vraag over doseringen etc wel interessant vind. In de volgende link kan je vinden dat in 100 gram oorlabel 10 gram permethrine aanwezig is.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=d ... 3060,d.Yms

Wie weet wat het gewicht van zo'n oorlabel is? Zal vast niet meer zijn dan 100 gram toch?

Op deze linken staan verschillende LD50 waarden voor zowel inhaleren, oraal als dermaal:
http://gestis-en.itrust.de/nxt/gateway. ... lt.htm$3.0
http://www.cdms.net/ldat/mp7GD012.pdf

zoals het lijkt zit je zowel dermaal [>2000 mg/kg voor een konijn] als oraal [1,030 mg/kg en 30 mg/kg voor een rat] in de veilige marge.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:59

Even een vraagje, mijn pony schuurt heel der manen en staart weer kapot van de ZE, als ik de reacties lees wil ik dit zeker proberen, maar ben een beetje bang dat wanneer ik het in de manen of staart bevestig dat het er meteen weer afgeschuurd is, of kapot geschuurd wordt, iemand hier ervaring mee?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:03

Peerke_ schreef:
Nu ik dit topic tegen kom, verklaart dat meteen waarom de boviclips zoveel bekeken worden.

Ik heb ze in het assortiment omdat ze ook blijken te werken bij paarden,
Wij krijgen er altijd positieve reacties op.
Zover ik begreep hadden de paarden ook minder last van dazen.
Het is een geregistreerd diergeneesmiddel, in tegenstelling tot alle andere vliegenmiddelen die in de omloop zijn.

Ze werken minimaal 4 maanden lang en het is dus goedkoper en minder tijdrovend dan 2x per dag met de vliegenspray.
Het paard kan er gewoon mee in de regen staan, de boviclip blijft werken.

Of het echt over de huid moet worden gestreken weet ik niet, het helpt ook rondom de ogen, en daar kan een dier het zelf strijken.
Hierover staat ook niks op de site van de leverancier.

wat is het werkzame bestandeel?

opes laat maar, ik zie dt het hierboven al beantwoord is. :o

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:18

Ik heb ze vorig jaar ook gebruikt.. vond het wel redelijk werken.. nog wel wat dazen maar niet meer zo veel van die bulten als daarvoor..
Toch maar voor een deken gekozen dit jaar, vind ik toch prettiger, dan al die chemicaliën.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:44

We hebben weer kalveren dit jaar dus hadden ze al in huis. Heb ze dit jaar ook aan de halsters gehangen van mijn paarden en ik moet zeggen, ze hebben er een stuk minder last van dan eerst!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:51

k_m schreef:
Even een vraagje, mijn pony schuurt heel der manen en staart weer kapot van de ZE, als ik de reacties lees wil ik dit zeker proberen, maar ben een beetje bang dat wanneer ik het in de manen of staart bevestig dat het er meteen weer afgeschuurd is, of kapot geschuurd wordt, iemand hier ervaring mee?

Ergens in dit topic had iemand het halverwege de ataart bevestigd, wellicht is dat een optie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:17

Mij is altijd verteld dat die clips de werkzame stof verspreiden over het hele dier door het wrijven met hoofd over het lijf. In de staart had ik hem halverwege gevlochten, door een plukje haar van onderaan de staartwortel te nemen, die gedeeltelijk te vlechten, clip aan 1 streng en dan verder vlechten. 1x per week/2 weken vlocht ik dan opnieuw en dat bleef altijd keurig zitten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:42

yvonnedv schreef:
Ik heb hem met een tyrip aan de zijring van het halster vast gemaakt en dat blijft goed zitten