Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:25

Vriendin van mij zag mijn merrie vanochtend en zij zag duidelijk verschil met tweede pinksterdag toen ze met bloempot in het gras gelaten werd.

DA was ook erg te spreken over de veranderingen die zij zag bij de merrie.
(merrie moest gescand worden of het afknijpen goed is gegaan. Overgebleven vruchtje zit op de plek waar die hoort te zitten :) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:39

Van amerikaanse en canadese paardenkennisen hoorde ik veel goeds over het graasmasker hieronder: ze zijn niet zo benauwd als het bloempotmodel en zeker niet zo hard als de GG. Mooie ruimte voor de neusgaten en ze zijn erg sterk. Eén vriendin gebruikt 'm al 10 jaar!
Goedkoop ook trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet nog even de juiste maat uitdokteren maar ga ze wel bestellen voor mijn paarden!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:55

Dat ziet er zeker vele malen beter uit! Het gat lijkt wel aanzienlijk groter... denk je niet?
Ik hoor graag waar je ze kunt bestellen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:31

Het eetgat is wel wat groter, maar wat ik begrijp is dat sommigen 'm gedeeltelijk dicht tapen met Ductape.
De maskers zijn in Europa niet te krijgen maar wel in de USA te bestellen. Ik heb al contact met ze gehad, ze verzenden ook naar Nederland met UPS
Je vindt ze op Chicks Saddlery.com - in de zoekbox even 'grazing muzzle' intypen. Het is de zgn Tough 1.

De korf kost circa $25 ( da's ongeveer 20 euro) - uiteraard komen daar verzendkosten bij .
Ik kan wel 's even uitrekenen wat het kost als we met meerdere tegelijkertijd bestellen ( in één bestelling)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:46

Die zien er welgoed uit!

Ik ga straks kijken hoe het et mijn botjes is gegaa i de GG :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:46

Ik wil er dan ook wel 1 hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:04

Als je dat wilt doen Jannepauli! Graag! *\o/*

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:19

Ik lees ook ff mee. Heb vandaag in overleg met de staleigenaar besloten dat mijn paard ook een graasmasker zal moeten dragen.
Dit in verband met dekken van hengstige merries en het daarbij hard bijten (en dus verwonden) van de merries (hij heeft nog niet helemaal door dat ie geen hengst meer is).

Daarnaast sla ik hopelijk twee vliegen in 1 klap omdat hij ook veel te dik is / wordt door het grazen in de wei.

Jannepauli: ik hou me ook aanbevolen.
Neig nu nog naar de GreenGuard door de positieve verhalen hier. :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:34

Jannepauli ziet er zeker goed uit mijn paard draagt nu een cob maat en zal idd uitvogelen welke maat dat moet zijn.
Goed idee om met meerdere te bestellen is het verzenden ook goedkoper.
Ik wil ook meedoen dan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:58

@Jannepauli
Dat ziet er perfect uit! Ik heb er ook wel interesse in! :D

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:31

Ik heb em vandaag al wat getest maar had de indruk dat hij er echt niet mee kon eten. Nu zat er een soort van rand rond dat gat en die heb ik uitgesneden dat ging precies ietsje beter toch.. maar het zal vooral wennen worden :)

Die graaskorf van jannepauli ziet er mij tot nu toe van alle korven het vriendelijkst uit :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:43

Mooie korf Jannepauli! Deze is zo te zien bij het halstergedeelte goed verstelbaar, zeker goed over nagedacht!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:31

Bij mij was het een succes et de bontjes in de GG.

Ik bven eigenlijk stiekem ook best benieuwd naar die amerikaans korf, jammer dat zoiets bij ons gewoonweg niet vekrijgbaar is....

Evelyne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:07

Hier draagt de pony de GG de hele dag in de wei. Ze kijkt er af en toe wat sneu bij maar ik zie haar toch wel grazen. Ook drinken gaat prima. Ik heb buiten ook twee kleinmazige hooinetten hangen met wat hooi/stro. Daar eten ze 's morgens eerst van voordat ik de wei openzet. Dit doet ze zonder de GG want met dat ding en uit een net eten lukt echt niet. Wel wat hooi/stro van de grond, dat scharrelt ze wel bij elkaar. Ze is wel afgevallen maar ik vind het lastig want ze is wel ribbig. Dat was ze ook toen ze licht hoefbevangen werd gediagnosticeerd. Dus hoeveel kan ze wel of niet hebben?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:54

Ja, vind ik een goeie vraag evelyne.. mijn pony stond ook niet superdik en toch. Maar ik neem aan dat de sterkte zeg maar van het gras mettertijd wel zal afnemen niet ?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:09

@Evelyne80
Heeft jouw paardje veel vetopslag? Speknek, vetaanzet op de schouders / rond de staart / op de kont?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:38

Nav tip uit ander topic, het kopstuk van het bloempotmodel gevoerd met een microvezel vloerwis-doek van de Action.
Dacht bij mezelf neemt veel vocht op, kost geen drol, kan gewassen worden.
Simpel dubbel gevouwen om het kopstuk en vast gezet met veiligheidsspelden. De "open" kant van de vouw naar achteren laten wijzen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:41

Ik sluit me hierbij aan :) De eerste paar dagen voelde ik me ook heel erg rot dat ik dit hem aan moest doen! Je kan het tenslotte niet uitleggen. Dit duurde idd een dag of 2 / 3 en nu duwt hij zelf zn neus er in en maakt hij de associatie korf = weiland[/quote]

:P Hahaha bij mijn precies net zo, het kan m niet snel genoeg gaan die snuit in de korf te steken en dan terug het land in, nadat ik hem uit de wei had gehaald voor de verzorging. :9

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:59

Mijn merrie heeft er ook geen moeite mee om er 's ochtends haar snuit in te doen.
Ze wil wel erg vlot op stal komen, vlotter dan voorheen :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:03

Vandaag eerste keer met graaskorf de weide op.. hij was eerst wat met zijn hoofd aan het zwaaien dan toch wat proberen eten.. nu stond ie echt zo zielig rond te kijken maar komt wel goed denk ik :) Hopelijk is hij straks nog heel :D

Hij heeft nu een graaskorf aan om de reden dat hij bevangen is geweest, maar ik denk als het goed gaat bij hem ik mss ga proberen de merrie er ook eentje aan te praten .. zijn hier nog mensen die dit enkel doen om gewicht te behouden ?

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:25

Heb vandaag de GreenGuard besteld voor 1 testweek. Kijken of het bevalt en of het een beetje blijft zitten aan zn halster, zal me bevindingen nog wel even posten zodra ik hem in huis heb. ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:05

Zijn allemaal op zich hele goede ideeen, maar bij mijn haf gaat dus zowel van de korf als de greenguard zijn hele neus en hoofd stuk. Hij krijgt er echt wonden en hele kale plekken van en dat al binnen 1 dag. Weet iemand misschien hoe dit op te lossen. Hij staat dag en nacht op het land en wordt nu toch weer wat aan de maat.

Deze plek is bijv. van 1 dagje greenguard.
Afbeelding.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:14

Zag dat mijn merrie een plekje heeft van de bloempot, aan de achterkant van haar mond.
Heb het korfje nu iets hoger gehangen/ strakker gedaan dmv het riempje dat de korf aan de keelriem verbindt.
Korfje hangt nu wat rechter.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:43

mooie korf van hierboven. ik heb wel interesse om mee te bestellen eventueel.

ik heb er nu een van HH en opzich bevalt hij goed, behalve dat mijn pony eigenhandig het gat al groter heeft gemaakt. ik heb dat ding misschien een week of 3 a 4.
daarnaast had mijn shet een maat cob nodig, omdat die van HH erg hoog zijn en anders zijn kaak er niet fatsoenlijk inpast. van IR past hij gewoon maat S (geleend van stalgenootje om te passen), maar die zijn niet meer aan te komen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:22

Vraagje, heb nu de graaskorf van Imperial besteld echt heb ik een XL besteld welke veels te groot valt. Een Belgische knol zou hem nog passen waarschijnlijk. Bij mijn paard is de omtrek van de neus/mond wel iets groter als normaal. Nu vraag ik mij af zou de maat L wel gewoon passen? Voordat ik nu voor de 3e keer een masker bestel en deze weer retour kan sturen.