Gaan jullie met kerst naar de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re: Gaan jullie met kerst naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:12

Ik heb vanmorgen gewoon zoals altijd eerst mijn stal gemest, voer klaar gezet, lekker met paard getut en daarna met een stalgenoot een heerlijke buitenrit in het zonnetje gemaakt. En daarna naar huis om kerst te vieren met de familie. {:)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:21

Ja, ik ga ook gewoon met kerst naar de paarden.Zijn stal moet toch gedaan worden en zijn voer klaar gezet en we hebben op zon- en feestdagen 2 voerbeurten (van de 4) die door de stalgenoten gedaan moeten worden en het was mijn beurt vandaag. En bij ons wordt het buiten/binnen zetten van de paarden ook onderling geregeld, dus dan is het wel fijn dat de mensen gewoon komen met de kerstdagen voor de paardjes!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:24

De echte penny kwam in mij naar boven, en ben vanmorgen vrolijk naar hem toegewandeld met een emmer snoepjes, bij wijze van kerstkadootje. :o
Ik moet mijn paard zelf voeren, maar moest ik dat niet, dan was ik nog wel even gegaan, zo bijzonder vind ik kerst nou ook weer niet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:51

Jeps, gewoon beide dagen. Ik ben vanmorgen al gweest ze buiten te gooien. Straks om een ritje te maken. En vanavond om nog een keer te voeren :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:58

Nee, tenzij ze afgelopen nacht zou bevallen, dan zou ik er wel even heen gaan kijken(niet eigen paard).
Maar helaas, geen kerst-beeb.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:02

tjah paardje moet toch even uitgemest worden. :)
maar ze geniet maar lekker van het buiten staan meer niet :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:07

Ik ga ook gewoon, wel wat minder lang dan normaal. Maarja, hij staat toch thuis, dus dat is wel makkelijk!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:09

Ik ben zojuist geweest, en er afgevallen, haha. _O- Eigenaresse had hem 1e kerstdag, en ik 2e. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:15

Ik niet :\ Zou wel willen maar kan en mag niet... Is ook niet mijn eigen paardje, ponyclub waar ik rij en ook help etc. Ze worden dus wel gewoon gevoerd etc. Heb met kerstavond al kerst gevierd met Bailey hihi en heb nu 2 weken vrij, dus dan krijgt ze de volle aandacht! Die 2 daagjes maken dan ook niet uit :=

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:27

Ja hoor ga zo naar stal,gisteren niet geweest omdat ik gewerkt had en zelf geen zin meer had om te gaan maar ben anders gewoon welkom,gelukkig maar!! :D

En ik heb lekkere bonbons en Amaretto bij voor in de koffie dus denk dat ze het helemaal niet erg vinden!! {:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:34

Ik heb een eigen stal,dus moet wel.
Vanmorgen kwam ik,zoals altijd doordeweeks,om 7 uur de stal in. Paard chagrijnig :oo
Toen ging ik maar even theedrinken bij mijn pony en daarna ze naar buiten doen :)
Dat beessie spoort niet,in het weekend slaapt ze serieus uit,dan gaat ze voor half 9 de stal NIET uit en heeft ze een mega-ochtendhumeur als ik eerder binnenkom :')

Ik ga zo nog even lekker poetsen en rijden met mijn paard,pony ook poetsen en vrijspringen denk ik. Verzorgpaard moet ik ook nog even poetsen :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:50

Zo heb ik er een en die doet altijd een middagdutje rond half 4,en is dan ook erg zuur wanneer ik rond die tijd met mijn zadel aankom! :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:23

Ga me nu omkleden om te gaan :) Dus ook op 2e kerstdag weer. De hele ochtend zijn ze al lekker los geweest in de blub. Dadelijk even aan het werk en dan mag ze weer los.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:25

Nee helaas niet.. Ik ben gelukkig zaterdag geweest en ga morgen ookweer :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:30

Natuurlijk, kerst of geen kerst, ik wil dat mijn paard altijd schone box heeft voor de nacht en ze zijn gelukkig altijd en het hele jaar door open voor de mensen die er paard heeft staan.

Ik vind het dan ook vreemd als men niet gaat tenzij het al voor jou gedaan wordt dan is dat anders (volpension), maar komen ze ook uit de box? 24 uur in stal laten staan omdat het kerst is vind ik ook raar, helaas gebeurd dat wel bij de stallen dat ik ken.

Gelukkig gaan de paarden elke dag in de paddock en daar staan ze lekker de hele dag in van waar ik sta.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:37

Ben net terug van mijn paardje :)
Bij ons krijgen ze wel eten, maar vind het belangrijk dat de stal ook schoon is en dat ze even geborsteld en gereden wordt. Nu staat ze los in de paddock en vanavond gaat ze weer naar binnen.

Ik heb trouwens ook de stallen van een paar stalgenootjes opgestrooid want die smsten dat ze niet gingen vandaag, en waren gister ook niet geweest...
En tja als je de enige bent die sowieso elke dag gaat dan krijg je al die smsjes :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:40

Ook vandaag ben ik gewoon op stal ( eigen stal, dus moet wel ) en heb vanmorgen mijn merrie ook maar even geschoren. Ik ga echt niet thuis zitten omdat het kerst is. :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:49

Hier wordt er wel gewoon gevoerd en buitengezet. Alleen binnen zetten en mesten moet je zelf doen. Verder mag je hier gewoon komen net zo als altijd.

Zaterdag en zondag heeft me paard vrij gehad (niet genoeg tijd) maar wel lekker de hele dag buiten geweest, ga zo even rijden/longeren. Gistermorgen me ene pony gepoetst maar zij staat toch op rust en ook lekker buiten geweest.

De andere twee zijn wel gewoon gereden / naar het bos geweest. Maar die doe ik zelf niet zo vaak. Alleen mesten. Die hoeven vandaag niet aan het werk.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:51

Ik ben ook gewoon op stal, voor mijn paard is het niet anders dan normaal. Ze heeft gewoon haar beweging gehad alleen krijgt ze wel wat extra's. :D en ik ga meestal wat vroeger ivm douche enzo.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:54

Hoiii

Ik ben vandaag bij me verzorgpaard geweest lekker buitenrit gemaakt en wat klusjes.
Al het hooi van het terrein gehaald en bij de weides weg.

Op zondag ga ik nooit dus eerste kerstdag was ik daar niet.

gr

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:01

tuurlijk, ook met kerst kan paardlief wel wat aandacht waarderen.
Ga altijd 365 dagen per jaar of als ik echt niet kan regel ik iemand anders ook als hij gevoerd wordt zijn stal gedaan is en hij wat uurtjes naar buiten mag, dan nog regel ik dat gewoon voor de aandacht en mocht er iets zijn dat iemand hem naloopt. Vind dat bij je verplichting als eigenaar horen.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:02

Ik ben ook gewoon wezen mesten en poetsen. :)
Nog wat grondwerk gedaan en gevoerd en klaaar.

Voor het paardje is het geen kerst hoor. Ik kan moeilijk zeggen, helaas sta maar in je poep vannacht het is kerst. ;)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:05

Ja, ik ben gisteren en vandaag gewoon geweest.. Alle paardjes gevoerd en alle stallen gedaan.. Gewoon zoals alle andere dagen.. Het is niet anders.. Beestjes kunnen er ook niks aan doen dat het kerst is haha..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:11

wij moeten ook gewoon naar stal om te mesten en voer klaar te zetten. Mogen ook gewoon rijden, officieel alleen geen les op zondag en feestdagen. Gisteren deden de eigenaren Hendrik en vandaag ben ik geweest en lekker buiten gereden. Nu gedoucht en me zo weer optutten.