rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:02

Als het zo stormde zoals nu, had ik altijd een fris en heet paard, waar heerlijk mee te werken viel :D .
Die frisheid positief gebruiken en je hebt een superrit!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:02

Ik heb vandaag gewoon in de buitenbak gereden. Het bos durfde ik niet zo goed aan i.v.m. langswaaiende takken.
Paard was heel braaf, heeft geen pas verkeerd gezet. :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:04

Bij die extreme wind hier (lees; poort is omgewaaid :')) rijd ik gewoon ondanks ze nog niet echt veel kent hoor, moeten ze maar aan wennen :j

Inkygrunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:05

Als je paardje snel gestresst is, zou ik niet rijden. Relaxte paarden hebben niet zoveel last van deze storm. Lekker met de manen de wind in!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:05

Ik rij wel altijd in de buitenbak met harde wind. Maar ik ga echt niet naar buiten.
Heb het jaren terug wel een keer gedaan met een hele zware tinker, maar het arme beest had moeite om recht te lopen.
En ik vind het allemaal veel te onvoorspelbaar met vallende takken en dergelijke.

Almeetje

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:57

Met de mijne zou ik het rustig aan doen, stappen en draven, galop misschien beter niet. Ze is sowieso al erg heet in galop op buitenrit, en van de wind wordt ze helemaal gek.
Ik ben wel vandaag met een ander paardje buiten gaan rijden, die was lekker fris, maar te houden. Dus we hebben ook rustig gegaloppeerd enzo, heeft wel iets zo als het stormt! Uiteraard goed uitkijken waar je loopt ivm de takken die overal liggen.
Als je paard te doen is dan, waarom niet?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:07

Ben vrijdag gewoon lekker naar buiten gegaan, het waaide alleen erg hard maar paardlief was erg rustig en dat hield mn pony waar een vriendin op zat ook rustig.
Vandaag ook ff gereden en mn tinkertje was wel wat fris maar goed te rijden. Nu is ze geschoren dus ben benieuwd hoe gek ze morgen gaat doen.

Beschik overigens ook alleen over buitenbak en de wei om in te rijden ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:13

Vond het juist wel grappig met rijden...Opeens waren de kruiwagens doodeng :)) "Tuurlijk Bailey, die staan er nog maar 7 jaar..."
De paarden waren wel wat vervelend, maar het ging opzich redelijk. Wel heel de tijd wegspringen etc. en flink hard draven ;) Maar verder ging wel goed. Is wel vervelend dat je haar steeds in je gezicht waait!

Kan me voorstellen dat rijden in een bosrijk gebied nu gevaarlijk is ja. Zit zelf in een polder in Zeeland, geen grote bomen hier hoor :Y)

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:49

Vind het altijd wel fijn rijden met dit weer. Mijn paard is dan wat attenter en frisser dan gewoonlijk en als je dat
dan om kan zetten naar werken loopt ze super! Maar het bos ingaan met dit weer vind ik
wat onverantwoordelijk. Je weet maar nooit of je een tak op je hoofd krijgt :')

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:53

ik had vandaag een wedstrijd, pony was wel erg gestressed van de harde wind

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:27

ik heb vandaag ook gewoon in de buitenbak gereden en zelfs een rondje buiten uitgestapt, paard was vandaag rustiger dan dat ze de afgelopen 2weken is geweest. maar het verschillend echt per paard, de 1 reageerd heftiger op de wind dan de ander.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 08:56

Ik heb een overdekte buitenbak (dus wel met dak, maar open wanden) en ik rij niet met dit weer. Paard flipte aan de longeerlijn al helemaal de pan uit :P Ze ging zo aan de kletter dat de vonken letterlijk uit de ijzers sloegen toen ze tegen elkaar kwamen, had gelukkig al springschoenen aan gedaan.

Heb er 1 keer eerder met zulk weer gereden en na 10 minuten was ze zo zeiknat van de stress dat ik er maar mee gestopt ben.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 08:58

getsie vandaag nog harde wind!! het waait hier echt nog behoorlijk!!!

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:12

Hangt er vanaf hoe je paard is.
De één kan je prima rijden, de ander juist weer niet.
Ik vind dat je gewoon moet kijken hoe je paard is..

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:31

Hier waait het wel wat minder :)
& het zonnetje schijnt :))

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:47

Heb het jonge ding gelongeerd maar had mijn handen vol.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:49

Nope, simpelweg omdat mijn paard hier helemaal panisch van word. Als ik het ziekenhuis in wil doe ik het wel... :+

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:51

gisteren was ik ook op stal
en wij beschikken ook alleen over een buitnebak en we wouden toch proberen ff een ritje te maken
maar na 2 seconden warenwe er al weer van af
we werden letterlijk van osn paard geblazen
en de paardenv moesten ook te veel kracht zetten

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:52

Gisteren toch nog het bos ingeweest met de menwagen. Eerst had ik geen groom. Dat leek me onverstandig. Toch onverwachts een groom en gaan met die banaan. Cap op, pony heerlijk fris. Lekker joh. Vandaag ga ik ook gewoon rijden. Cap op en letterlijk uitwaaien. Er zijn zoveel excuses niet te gaan rijden, maar die ene is voor mij genoeg het wel te doen,.... uitwaaien en genieten!

Nu zeg ik wel, dat ik Bobar niet meeneem nu, want die flipt met dit weer. Dus het verschilt per paard, per ruiter, per situatie. Kies verstandig voor jezelf, maar wees niet te voorzichtig.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:04

Heb gister ook nog gewoon in de buitenbak gereden. Bijrijdpaardje was idd nogal voorwaarts en springerig van al die vreemde geluiden die de wind maakte, maar nadat ik haar had uitgelegd dat ze te oud is om nog in spoken of bakkabouters te geloven werd ze snel braver. Lekker aan het werk zetten en die energie gebruiken voor nuttigere dingen dan wegspringen voor de wind. Overigens merkte ik wel dat ik toch beter een kleinere cap kan kopen. Hij begon bij harde windvlagen soms te schuiven. :oo

Paarden31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:06

Haai,

ik zelf zou niet het niet leuk vinden om met een paard het bos in te gaan,
je paard schrikt dan overal van.

Wat vinden jullie om nu in het bos te gaan? :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:09

Paarden31 schreef:
Haai,

ik zelf zou niet het niet leuk vinden om met een paard het bos in te gaan,
je paard schrikt dan overal van.

Wat vinden jullie om nu in het bos te gaan? :)

Gevaarlijk ivm vallende takken. Dat schrikkerige zou ik wel mee kunnen leven.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:14

Cap op en met verstand rijden in het bos. Wij zijn er gisteren nog geweest. De wind viel reuze mee tussen de bomen. Op de vlakte is het veeeel erger.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:24

In het bos valt de wind inderdaad mee. Ook vaak als het regent is het daar nog te doen.
Ik ga straks wel met Juntos naar de manege. Wel lastig met uitladen, er zitten platen tegen het plafond van de vrachtwagen die met dit weer enorm trillen. Heb dan dus een op springen staand paard op de wagen. Eenmaal eraf is het wel weer goed. Daarbij is hij niet zo schrikkerig. Hoop alleen dat de klep opgen gaat, als de wind erop staat komt hij niet omlaag. Strategisch wegzetten dus, alleen thuis kan dat niet. Dan moet ik hem voor iets hoger zetten.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:06

Ik heb vandaag eerst een uur gereden in de binnenbak, goed aan
het werk gezet dus het hete was er wel af. Daarna een halfuurtje
door het dorp gestapt. Ging super :j