Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:42

ik schaar mezelf ook bij de mooi weer ruiters :j

met kou rij ik gewoon alleen niet met mist of gladheid
maar in de regen doe ik mezelf en paard geen plezier
paard staat wel gewoon buiten ,met deken :+ uiteraard.

maar met bloedheet weer rij ik ook niet :n

ben net een buitenritje wezen doen,heerlijk in het zonnetje wel koud maar erg lekker! :brr:

toen ik jonger was [ tussen 20 en 30 ] reden we altijd weer of geen weer,regenpak aan of skipak aan
samen met mijn vriendin hadden we een weitje met stallen en daar zaten we de hele dag.
Laatst bijgewerkt door mirgino op 28-01-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:43

ik ben absoluut en zonder twijfel een mooiweer ruiter, maar... :+ ik ga ondanks mijn tegenzin toch vaak rijden. Ik ben eenvreselijke hater van alles wat nat en modderig is maar ik probeer mezelf toch naar buiten te schoppen omdat ik mezelf verplicht voel tegenover bailey :j

Vandaag is het ook koud en ik had erg zin om te rijden maar ik vind de onderlaag hier te hard bevroren. Ik wil niet het risico van een blessure lopen op een iets te hard bak :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:44

Ik ben een beetje de middenmoot. Ik doe mijn paard namelijk absoluut geen plezier met rijden in een flinke regenbui, hagel of in de sneeuw.

Maar verder, kou en miezer en kleine regenbuien deren mij niet. Dus als de bak begaanbaar is, rijd ik gewoon :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:49

Ik ben geen mooiweer ruiter maar rijd wel minder.... simpelweg omdat het zo koud is :P
Dan maar een keertje longeren oid. :P Maar hij krijgt voldoende beweging overdag (van 9 tot 4) met buitenstaan en daarnaast 3-4x per week een training, dus genoeg.

De bak *buitenbak* is wel de hele winter begaanbaar geweest dus daar ligt het niet aan :D

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:51

Ik rij! Zelfs door de sneeuw heerlijk over het fietspad gedraafd (rustig aan natuurlijk), dat vond ik zo ontzettend gaaf om te doen. En ik vond mijn paard zo ontzettend stoer en ik vertrouwde echt op zijn stabiliteit. Ik ga liever op mijn paard door de sneeuw dan op mijn fiets (doodeng). Helaas heeft hij wel sneeuwkoliek gehad en daar was hij toch wel ff kapot van en toen ging het dooien en opnieuw vriezen en toen was het echt heel erg glad. Alleen toen heb ik twee weken niet gereden (koliek + dooi). Verder rij ik altijd. Als ik niet in de bak kan omdat die bevroren is ga ik op de weg (eigenlijk heeft de weg atijd de voorkeur ;) ) en pas als die ook bevroren is blijf ik thuis. Dit komt echt bijna nooit voor. Daarbij staat mijn paard in een schuilstal met uitloop dus hij vermaakt zich ook wel.

Owja, en ik rij zonder zadel want dan krijg ik het niet zo koud!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:07

Ik ben absoluut een mooi weer ruiter :j
Heb 2 binnenbakken en 1 buitenbak ter beschikking
en heb nog nooit in de buitenbak gereden. (sta er nu 3 maanden, daarvoor reed ik
ook zeer zelden in de buitenbak)

Alleen als het echt heel lekker is ga ik in de buitenbak. Buitenritjes doe ik
wel regelmatig, eigenlijk best wel gek. :') (maar ook alleen met mooi weer!)

Roxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:19

Weer of geen weer ik ga altijd rijden..
Het maakt me niet uit als het in de binnenbak is of in de buitenbak (die wel te rijden valt) is, dier moet ook zn beweging hebben

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:27

Ik rijd niet als het hard regent of hagelt. Verder eigenlijk altijd wel. Bij wat slechter weer ga ik ook liever de bossen in, dan ben je een beetje beschut.
Met de sneeuw heb ik ook gereden, alleen in de weekenden omdat de bak niet te doen was maar het bos wel.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:44

Roxy80 schreef:
Weer of geen weer ik ga altijd rijden..
Het maakt me niet uit als het in de binnenbak is of in de buitenbak (die wel te rijden valt) is, dier moet ook zn beweging hebben

komt jouw paard niet buiten?
mijn paard staat zo`n 4.5 uur in de paddock waar veel gespeeld en gewassen word
,ze leven zich zo echt uit
ik hoef niet perse te longeren of te rijden hij beweegt genoeg

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:01

Nou ik ben absoluut geen mooiweer ruiter.
Sinds 1,5 jaar (bijna) sta ik op een stal met alleen een buitenbak, daarvoor had ik een binnenbak, en daar moet ik het dus mee doen. Mijn paard krijgt iedere dag beweging, hetzij dat ik rijd, longeer of dat ze los gaat in de bak.
Alleen als het echt z**kt van de lucht wil ik wel eens een dagje overslaan om te rijden/longeren, maar dan gaat ze in ieder geval los de bak in. Van een beetje regen smelt ik absoluut niet.

Alleen als de bak bevroren of besneeuwd is rijden we dus niet in de bak. Omdat ik vaak 's avonds kom (door de weeks) ga ik dan wel wandelen, want wij kunnen makkelijk rondjes op het erf lopen. Overdag ga ik dan wel eens op buitenrit (kan helaas niet alleen), mits ze niet te lang "stil" gestaan heeft (hiermee bedoel ik dus alleen maar dagelijks wandelen).

Verder gaan ze bij ons overdag eigenlijk altijd naar buiten op de paddock buiten het weideseizoen. Alleen als het dus heeft gesneeuwd en er heeft niemand tijd om de paddocks te doen staan ze binnen of als het echt een hele dag goed regent.

Ik zie ook bij ons op stal helaas genoeg ruiters die hun paard heel makkelijk laten staan. Ik vind dat m'n paard dagelijks beweging moet hebben, ze staan al zolang stil per dag. Helaas denkt niet iedereen er zo over.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:13

Ik rij altijd, ongeacht het weer. Nu moet ik ook maar 10 minuutjes te voet om bij de binnenbak te komen - maar ik kan jullie wel vertellen dat je op 10 minuten flink doorweekt kan zijn!
Vroeger stond ie op een manège en daar was het ook een gekend fenomeen. De laatste zomer dat ik er stond (zomer hé!!) werd er een nieuw dak op de binnenbak gelegd. Gevolg, iedereen rijden in de buitenbak. Was lekker voor mij, ik had altijd de hele bak voor mezelf, samen met soms nog één ander meisje dat ook gewoon bleef rijden. De rest kwam niet meer want ze konden niet binnen (hallo, 't was zomer en van een paar drupjes ga je niet door), en het meest frappante was dat ze niet eens naar hun paard kwamen kijken! Een deel van de paarden moest door de verbouwingen noodgedwongen 24/7 buiten blijven (stallen langs de binnenbak dus kwam ook nieuw dak op) en die hebben daar dus meer als een maand gestaan zonder iemand te zien :s En ik was toen ook "gek" omdat ik 2x per dag langskwam (paard buiten zetten - op een ander stuk land - en weer binnen halen 's avonds en rijden). Tja...

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:24

Hier hetzelfde. 's winters is er niet veel loos op stal. zodra het mooi weer wordt, weet iedereen ineens weer de weg naar stal te vinden. en ik ben natuurlijk gek om in de sneeuw of regen te rijden. stel je voor dat je modder op je mooi gepoetste rijlaarzen krijgt :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:19

Gisteren heb ik met een vriendin anderhalf uur in het bos gereden.
Vandaag had ik eigenlijk les maar dat heb ik afgebeld.
Ik had echt geen zin om met die harde wind en regen te rijden.
Dus ik heb mijn paard maar lekker gepoetst.
Ze staan overdag lekker buiten dus zondag ga ik weer beginnen met rijden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:19

Ik heb daar geen last van want ik heb binnenbak tot mijn beschikking...
Maar als ik dat niet heb dan zou ik gewoon gaan rijden weer of geen weer.
En Zertab en de andere paarden gaan elke dag standaard naar buiten of het moet als een gek staan stormen en onweren.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:52

Bij mijn ene vz-paard reed ik ongeacht het weer, maar had daar een binnenbak :P Bij de ander hing het er een beetje vanaf. Daar had ik alleen een wei tot m'n beschikking en die werd spekglad als het geregend had.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:59

Jeetje he, erg hoor dat ze niet naar buiten gaan als het regent! Ze zijn toch niet van suiker :+
Rijden doe ik niet (mn pony is 93cm :P ) maar ongeacht het weer, we doen wel elke dag wat!
Alleen toen er zo ontzettend veel sneeuw lag (en het daardoor ook glad was) hebben we weinig gedaan, maar verder mag hij gewoon aan het werk hoor! Hij krijgt er niks van als hij nat wordt :+ En als het koud is, lopen we een stapje harder :P Vind het natuurlijk niet altijd leuk, maar ja, als je niet tegen kou/regen kan, dan moet je maar een goudvis oid kopen en geen paard :+

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:29

Ik ben er één in hart en nieren :p
slecht weer ... brrrrrrr ...
Als het mooi weer is, kan ik gewoon niet binnenblijven. Maar als het regent dan vindt ik het zelfs erg om naar een auto te stappen :D Ik hou dan ook echt van de zomer :) (lees mooie zomers en niet regen-zomers)

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:59

Nu moet ik toegeven dat ik er vrijdag met geen haar op m'n hoofd aan dacht om te gaan rijden :o Ik denk ook dat ik letterlijk van m'n paard af was gewaaid (of met paard en al weg was gewaaid :+ ).
Vandaag waaide het bij ons nog redelijk hard, maar ben toch lekker op m'n paard gekropen en heb heerlijk gereden. Ben ook wel blij dat die van mij weinig last heeft van wind.
Ik vind wind dus wel ergerlijk. Moet zeggen dat ik liever in de regen rijd, dan met wind.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:08

Ik ken er genoeg ja, mij maakt het op zich niet uit wat voor weer het is. Het paard moet ook beweging hebben, ik heb alleen het probleem dat ik zelf het huis niet uit durf als het sneeuwt of vriest :')
Maar op de manege zag ik het ook, van die paarden eigenaren die dan in de lessen kwamen rijden, en daarmee vaak de lessen verstoorden, om dat het regende.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:37

Ik rij gewoon door kou of niet.
Dit weer zoals het vandaag was vind ik heerlijk om te rijden. :D

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:38

Weer of geen weer, ik ga rijden! En Ja mijn paard staat elke dag van 8 tot 6 buiten! Ik ga hem toch niet op stal zetten omdat het regent? Nee dat vind ik niet fijn voor mijn paard, en mijn paard zelf breekt zijn stal dan af! Dit weekend was het ook al zo heerlijk weer om te rijden! Het waaide alleen stevig, maar rijden kon gewoon!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:41

ik beken, ik ben een mooiweerruiter
heb echt een hekel aan kou, nat etc.
wordt er ook superziek van
als ik in de regen ga rijden ben ik geheid verkouden en ik krijg al griep als je naar me wijst
voor niemand dus beter als ik ga rijden want als ik ziek ben kan ik niet eens meer naar m'n paardje toe
zou wel willen dat het kon, want ben niets liever dan bij de paarden maar moet mezelf gewoon in bescherming nemen

dus ja, ben mooiweerruiter, sorry!!!!

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:33

Ik kan binnen rijden :P maar anders was ik denk ik ook grotendeels een mooi weer ruiter geweest, alhoewel ik best fanatiek ben en toch ook wel mn paardje getraind wil houden, dus met sneeuw e.d. zou ik minder vaak rijden (glad, eng, bah haha), met regen zou ik niet zo'n moeite hebben.
Ik ken wel meerdere mooiweerruiters, maarja kan me ook wel voorstellen dat ze in de zomer fanatieker zijn, lekker buiten in het zonnetje, heerlijk!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:43

Ik ben denk ik wel een mooi weer ruiter :o
Maar mijn pony is ook wel een beetje een mooi weer rijpaardje :P
In de kou gaat nog maar je zult mij niet zo gauw in de regen of sneeuw zien rijden.

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:26

Mijn Paard áltijd buiten hoor! en rijden ...als t stort niet, maar anders wel! als je er eenmaal op zit en het gaat dan regenen, vind ik ook nooit zo erg..
Merk ook dat men vaak dan niet gaat rijden..maar ik ben nog van de oude stempel, vroeger op de landelijke rijvereniging, elke week les, of het nu regende, vroor of enorm veel plassen in de bak stonden, daar keek niemand van op. hadden ook nog zo'n heerlijke ouderwetse instructeur van de politieacademy: " lange zijde afwenden,met éééé'ne, maaaares"