Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:40

Hangt van de omstandigheden af, maar m'n stal is op loopafstand, dus ik ga gewoon heen. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:43

Het gaat hier niet over meerdere dagen, maar over 1 dag.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat het nogal kort door de bocht is als mensen meerdere dagen niet naar hun paard omkijken.
Ikzelf ga in principe 6 dagen in de week naar mijn pony. Soms 5. De dag dat ik niet ga loopt hij gewoon buiten (24/7/365) en heeft hij gewoon een dag vrij. Op een pensionstal waar hij niet buitengezet zou worden zou ik zelf gewoon gaan, maar hier hoeft dat niet.
Ik werk niet 7 dagen in de week met hem. Daar doe ik hem geen plezier mee. Ik doe hem veel meer plezier met 4 dagen werken, 1 of 2 dagen spelen en de rest vrij.
Ik heb een meisje wat soms gaat als ik niet ga. Maar anders staat-ie gewoon lekker buiten in de wei met zijn maatje. Ik kan verder toch niets doen op stal behalve een aai over zijn bol geven of een snoepje er in stoppen.
Ik geloof niet dat hij dat erg vindt die dag vrij. Ik merk aan hem dat hij dat wel lekker vindt en is de dag erna altijd fijn om mee te werken.
Soms zit er een reden achter dat iemand niet elke dag naar zijn paard gaat ;)
Jammer dat er zo snel over geoordeeld wordt.

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:47

kimmie88 schreef:
@Superlene: Ik ben niet iemand die kan bepalen of je wel of geen paard had moeten nemen, dus dat zal ik je ook echt niet zeggen.
Wel adviseerde ik je om dan een bijrijder cq verzorger te nemen

Die mevrouw van de pensionstal neemt de functie van verzorger op zich.
Ze beschouwd mijn paard soms nog altijd als één van de hare en ze heeft ze 12jaar in haar bezit gehad dus geloof mij ze komt totaal geen aandacht tekort.
Kvind het soms wel gemakkelijk praten van die mensen die hun paard toch zo dicht bij huis hebben staan. Ok jullie hebben enorm veel geluk proficiat. Kwou dat ik dit ook kon.
Nu met mijn studies is dit niet mogelijk Van zodra ik kan verhuizen doe ik dit direct.
Om wat dichter bij mijn paard te zijn was ik zelf al aan het denken om 'op kot' te gaan bij die van de pensionstal. Zo kan ik mijn paard iedere dag zien, maar dan moet ik wel een half uur fietsen naar school, maar dit heb ik er voor over. Helaas vinden mijn ouders dit geen goed id.
Het is niet dat ik geen moeite wil doen.

_maaike_D

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:49

ik ga altijd.
al moet ik lopen :D

maar rijden doe ik alleen niet wanneer er zoveel sneeuw valt dat ik niet kan zien waar het ijs ligt.
als er veel valt ga ik wel rijden maar half om half is riskant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:03

Zilfstar schreef:
kimmie88 schreef:
@Zilfstar: Ik zie nergens dat jij persoonlijk aangevallen wordt.

Mwah... lijkt mij een duidelijke reactie op mijn eigen openingspost.... ;)

En ik nam deze even ter voorbeeld. Want er hebben er meer gereageerd met dat ze (ondanks mijn hele uitleg) niet kunnen snappen dat ik 1 dag niet ging. Want je behoort te gaan...

Je kunt gewoon wel eens besluiten1 keer niet naar je paard tegaan. Vind ik geen schande hoor, zeker niet op vol pension. Bij mijn paard is dit gewoon anders. Die staat bij een oude boer en moet alles zelf doen.

Ik denk dat sommige bokkers er meer over vallen dat je het hebt over de slechte toegangsweg tot de stal, die niet alleen deze dag zal aanhouden, maar wel meerdere dagen. Hoe je dit dan op gaat lossen? Want het houdt nog wel even aan deze vrieskou. Onze weg naar stal is ook bevroren en spekglad,maar dit is al de gehele week zo. En dit blijft nog wel even zo, zou jij dan die hele tijd niet naar je paard gaan? Buitenom die ene dag waar je het over hebt?

Als je er geen discussie over wil, start dan geen topic...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:02

Nog steeds elke dag, als het niet 2x per dag is.
Ik moet zoiezo mesten, waterbak vullen, voer klaarzetten. Verder doe ik ook binnen/buitenzetten.
Tuurlijk kan ik het onderling ook regelen als ik écht niet kan, maar heb een auto en met voorzichtig rijden kom ik er ook.
Moet toch elke dag even checken of ze er goed bij staan, voor mn gemoedsrust.
Gelukkig heb ik een aantal hele lieve stalgenootjes die regelmatig voor mij binnenhalen, en mn waterbak controleren zodat ik in principe maar 1x hoef ipv 2x. :)

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:19

In de zomer staat de mijne dag en nacht in de wei, in een kleine kudde, met toezicht. Dan sla ik gerust over hoor en daar voel ik me dan helemaal niet schuldig over. Paard geniet met volle teugen en heeft mij dan echt niet nodig (als het wel zo is dan ben ik er natuurlijk wel!).

Maar in de stalperiode staat hij enkel overdag buiten, verder staat ie dan dus op stal (en die moet ik dus mesten). Dan sla ik ècht niet over, dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen! Tuurlijk zal hij er niet dood aan gaan, maar hij heeft geen keuze over waar ie slaapt en dan vind ik dat ik het aan hem verplicht ben om een schoon bed aan te bieden. Als je paard 't zelf schoon houdt (dus alles in 1 hoek doet en verder nog steeds een mooi schoon bed heeft) dan vind ik het anders.

Ik snap wel dat je die gladde weg vervelend en eng vindt, hier hetzelfde: wordt ook niet gestrooid. Maar als je er werkelijk stapvoets rijdt dan kun je ook elk moment stilstaan en dan kun je simpelweg niet wegglijden. Ik doe dat op de gevaarlijke stukken, daardoor doe ik er nu wel 2x zolang over om op stal te komen (erg irritant), maar daar heeft mijn paard natuurlijk niets mee te maken (en die merkt er dus ook niks van).

Dus van een keer overslaan loopt 't paard echt geen onherstelbare schade op, maar ik zou 't niet kunnen. Verder wordt 't deze winter vast nog wel vaker glad en lijkt 't me dus wel handig om daar iets op te vinden (voor 't paard en je eigen gemoedsrust). Dus iets in de trant van laten mesten door stalgenoot/stalhouder/kennis of dat je winterbanden neemt ofzo.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 09:42

Helmoni schreef:
Je kunt gewoon wel eens besluiten1 keer niet naar je paard tegaan. Vind ik geen schande hoor, zeker niet op vol pension. Bij mijn paard is dit gewoon anders. Die staat bij een oude boer en moet alles zelf doen.

Ik denk dat sommige bokkers er meer over vallen dat je het hebt over de slechte toegangsweg tot de stal, die niet alleen deze dag zal aanhouden, maar wel meerdere dagen. Hoe je dit dan op gaat lossen? Want het houdt nog wel even aan deze vrieskou. Onze weg naar stal is ook bevroren en spekglad,maar dit is al de gehele week zo. En dit blijft nog wel even zo, zou jij dan die hele tijd niet naar je paard gaan? Buitenom die ene dag waar je het over hebt?

Als je er geen discussie over wil, start dan geen topic...

Ach, ik wilde geen discussie... was gewoon benieuwd hoe andere mensen dat oplossen. Maar dan wordt er meteen weer geoordeeld. Nergens heb ik nml de vraag gesteld: is dat erg? Zou je elke dag moeten etc. Alleen de retorische vraag MET Smiley: ben ik een watje... Want dat denk ik zelf nml niet. Heb ook nog 2 kids en weet helaas wat het is om een ongeluk te krijgen, zeker met besneeuwde wegen.

Als je zelf alles moet doen, MOET je idd wel. IK heb de luxe dat ik een dagje kan overslaan. En zoals ik al eerder aangaf, de ervaring heeft vorig jaar helaas geleerd dat er de eerste dag niet gestrooid wordt. Nu zijn ze gelukkig dag 2 wel gana vegen en is die weg bereikbaar. Had ik meerdere dagen niet gekund zoals met de kerstvakantie het geval gaat zijn, dan regel ik dat de stalhouder (tegen extra betaling, daar zit ik niet mee) die dagen de stal mest.

Op Bokt is het tegenwoordig niet meer mogelijk een leuk onderwerp aan te snijden zonder dat er met oordelen wordt gesmeten. MOET dan werkelijk ELK topic in een discussie eindigen? Je kunt toch ook gewoon oordeelloos ervaringen uitwisselen...

sirkand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:56

Mijn jaarling staat in de wei, met een inloopstalletje. Krijgt zijn kuilgras, er wordt gemest. Poetsen doe ik dus niet. Ik ga om de dag heen glibberend met de bus of ik kijk iemand lief aan om met mij mee te gaan met de auto ( heb zef geen rijbewijs :D ) Maarre als hij op stal zou staan zou ik me ook wel schuldig voelen de hele dag in een hokje van 4 muren.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:01

>> komt binnenvallen <<

ik ga meestal in het weekend of op vrijdag of dinsdag omdat ik naar school toe/naar huis toe er toc langs rijd :)

al moet ik lopen inderdaad. ze staan zonder sneeuw 5 minuutjes va nme af.. maar soms moet ik stukken lopen met die sneeuw omdat daar niet gestrooid word dus dan is het wel 10 minuutjes :)

overigens staat ze wel met haar volle zus waar ik ook veel mee doe, en 2 andere shetjes Lilly en Ziva.. ze spelen altijd zo leuk samen, ze krijgen genoeg beweging want hun weis is ontiegelijk groot ( 6x een rijbak van 20x40 )
Laatst bijgewerkt door TheJokerr op 04-12-10 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:02

Ik heb destijds (heb nu geen paarden meer) mijn auto keuze voor 'n vrij groot deel laten afhangen van 't feit dat ik dagelijks letterlijk heel heftig moest off-roaden om bij m'n paardjes te komen. En met een beperkt budget kwam ik toen op een oude peugeot 405 uit, met een set grove modder & sneeuw banden (het hele jaar door vanwege de modder). :D

Soms was de weg zo slecht dat ik zelfs in de 4x4 van m'n ouders er niet doorheen kwam. Want het laatste stuk (ongeveer een km.) was een onverharde weg tussen de maïslanden door waar veel zwaar landbouwverkeer overheen ging en diepe sporen, gaten en kuilen achter liet.

's Winters was dat dus kei hard en heel diep. En glad.
Maar in de herfst was het erger; want dan was 't vaak gewoon zo nat dat je er niet doorheen kwam.

Ik heb vele dagen die laatste kilometer moeten lopen met een zak brok van 25kg achterop m'n rug.
Of een jerrycan heet water, om de waterput/pomp te kunnen gebruiken nadat die dichtgevroren zat, zodat ik water kon geven in de winter. :D

Dus de "luxe" van een weg naar stal had ik niet.

Omdat de paardjes ook gewoon maar op de wei stonden, met een schuilstalletje... Moest ik er wel iedere dag naar toe. Weer of geen weer.

Of je een watje bent, daar wil ik niet over oordelen. ;)
Maar je hebt een relatief luxe situatie. En als jij 't gevaarlijk vindt om er naartoe te gaan, dan is 't inderdaad misschien goed om af en toe bij dat soort weer een dagje over te slaan. Die luxe heb je, dus je kúnt er gebruik van maken.
Of de keuze van je auto er op aan te passen, zodat het wel veilig(er) is.
Maar goed, dat zijn allemaal keuzes die je zelf moet maken. 't Is maar net wat bij jouw levensstijl past.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:27

Toch fijn dat je een keer een dagje over kan slaan? Er bestaat in het leven wel meer dan alleen paarden hoor, dat heb ik wel beseft sinds ons gezin is uitgebreid. Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat het paard erbij in mag schieten, die heeft natuurlijk wel de nodige verzorging nodig. Maar zoals onze voorliefde voor endurance is even van de baan.

Mijn paard staat op een all-inclusief stalling, waarbij we zelf wel voer moeten klaar zetten en in het weekend de stallen uitmesten en het paard op stal zetten. Mijn vriendin/stalgenootje en ik hebben afgesproken dat we elkaar helpen. Zij zorgt deels voor mijn paard en ik voor de hare. We zetten voer klaar voor de paarden voor een aantal dagen, zorgen ervoor dat ze beide genoeg beweging krijgen en het weekend wisselen we af. Dat scheelt enorm.
Met dit winterse weer hebben de paarden noodgedwongen een winterstop. Ik moet zeggen dat mijn paard daar het afgelopen jaar enorm van is opgeknapt. Ze staan van 9 uur tot 16.30 uur buiten in een grote paddock, dus beweging geven ze zichzelf wel. De smalle polderweg naar stal met aan beide kanten sloten staat beneden aan de lijst om gestrooid te worden. Met andere woorden, die weg is spekglad. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wanneer ik niet naar stal hoef, ik ook niet ga. Mijn paard wordt goed verzorgd en er is voldoende controle.

Dus om even kort samen te vatten, als ik niet naar stal hoef, blijf ik liever thuis met dit winterse weer. Bij een niet all-inclusief stal wordt dat natuurlijk moeilijker, maar misschien kan er onder stalgenoten onderling wat afgesproken worden? Als het paard 24/7 op stal staat vind ik het wel een ander verhaal, die moet natuurlijk ook zoveel mogelijk de benen kunnen strekken.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:42

Elke dag! Nu zelfs 2 of 3 keer per dag omdat de drinkbakken bevroren zijn en we zelf voor water moeten zorgen. Ook om nog even een plakje hooi bij te voeren, en omdat ik wil kijken of hij het niet te warm of juist te koud heeft onder zijn deken(s).

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:49

Tuurlijk ga ik! Wij moeten op stal zelf uitmesten; dus dat moet sowieso elke dag gebeuren. Daarnaast wilde ik graag een paard, dus dan zal ik er voor zorgen ook! Weer of geen weer... Ik heb vorig jaar alleen 1 keer gebeld of de staleigenaresse het een keertje kon doen, omdat ik echt heel ziek was (ik kon niet uit bed komen; anders was ik alsnog gegaan)!
Ik fiets elke dag naar stal en dat kost mij ongeveer 10 à 15 minuutjes. Vorig jaar ben ik rond de Kerst (ik geloof dat het 2e Kerstdag was) zelfs door een sneeuwstorm naar stal gefietst! Als het niet gaat, kan ik altijd nog (stukken) lopen, dan kom ik er ook.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:01

Ik ben afgelopen woensdag niet geweest :n Vond het te glad en te koud (stal heeft alleen een buitenbak). De rest van de dagen ben ik wel geweest, heb een lekker bosritje gemaakt en vandaag neem ik de slee mee :))

Mijn paardje staat in volpension; er wordt gemest, gevoerd en ze wordt buiten - en binnen gezet :j Dus ik voel me niet zo schuldig dat ik een dagje niet geweest ben.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:45

Normaal fiets ik er een dik half uur op, met deze sneeuw toch wel een stuk langer :P
Ik ga wel iedere dag naar de paardjes voor hooi, water en mest opruimen. Het scheelt dat ik maar halve dagen hoef te werken.
's avonds gaat mijn vriend nog langs om de waterbakken ijsvrij te maken.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:06

ik ga elke dag, soms 2x en dan meestal op de scooter, is het heel erg dan ga ik lopen en neem ik me hondje mee en maken we er een leuke wandeling van :D als ik op de scooter ga is het 5 min van me huis, dus hoef ook niet lang te lopen. Verder heb ik op stal een paddock en kan ik zelf bepalen hoelang me paard erin staat en ik wil ze er altijd 8 uur in hebben, dus ze komen lang geoeg buiten en daarnaast word onze buitenbak goed onderhouden en kunnen we gewoon lekker rijden en longeren, dus die van mij mogen niet klagen ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:33

Zilfstar schreef:
rapido schreef:
ik had er altijd een kolere hekel aan als mensen niet voor hun paard kwamen ongeacht slecht weer of wat dan ook! Tuurlijk je paard word buiten gezet en gevoerd maar er zijn dus vaak altijd dezelfde die wel trouw komen ook al is het klote weer die dan steeds de dupe zijn van de mensen die geen zin hebben!

Zo en dank je wel.... :( Ik ga gvd het HELE jaar door, elke dag. Zelfs als ik koorts heb en ziek ben etc. Of als ik op vakantie ben. Jij gaat zeker nooit op vakantie??? O, o, wat een slechte eigenaar ben ik dat ik ook eens aan mijzelf denk! En mijn kids!!! Het is was hier echt gevaarlijk op die dijk. Dan moet ik volgens half Bokt maar gewoon mijn leven wagen om enkele drollen uit zijn stal te scheppen??? Of nee natuurlijk... Ik had ook wat moeten DOEN met mijn paard 8)7 Wrs ben ik in jouw ogen (en dat van enkele anderen hier) niet eens een paard waardig omdat ik niet elke dag 3 keer langs kan gaan. Omdat ik hem op volpension heb staan en niet eens zelf voer. Omdat ik een kolere dag in het jaar besluit niet te gaan omdat het te GEVAARLIJK is op de weg om te gaan! Omdat ik 2 kids heb, een heel huishouden, een baan en dus gewoonweg niet te hele dag de tijd heb om langs te gaan. Oja, ik moet daar natuurlijk tidj voor MAKEN...

Sorry hoor. Maar dit schiet mij dus echt verkeerd. En dan de zin dat ANDEREN de dupe zijn van mensen die geen zin hebben om te komen. Waar slaat het op. NIEMAND is er de dupe van geweest dat ik niet kwam. Ik betaal het pension ervoor dat ie gevoerd wordt en buiten gezet wordt. En nou nou er lagen die nacht wat meer drollen dan anders in zijn box, poe he... Paard heeft mij vandaag gewoon aangekeken, heeft heerlijk met me gewerkt en heeft (itt sommige Bokkers hier) geen enkel kwaad "woord" erover gezegd. Hij houdt het me gelukkig niet voor. Heb spijt dat ik dit topic heb geopend. Dacht een leuke onderwerp te hebben, lekker actueel ook en ik kan me indenken dat er wel meer zijn die met zulk weer echt niet gaan. Vanmiddag begon het hier hevig te sneeuwen en heb op het punt gestaan dochter niet naar turnen te brengen (gelukkig hield het op tijd op en was hier weer geveegd en gestrooid eer ik weg moest). Ben dan zeker ook geen dochter waardig?

BTW: Ik ben dus welgeteld nu 1 dagje niet gegaan sinds vorige winter.... (op mijn vakantie na... oja, dat mag natuurlijk ook niet... (paard 24/7 in de wei maar dat doet er zeker ook niet toe?))
Wow, begrijp me niet verkeerd, als je op een pension stal staat is dat natuurlijk niet van toepassing wat ik zeg maar als je op een stal staat waar iedereen alles zelf moet doen dan is het knap lastig als het steeds dezelfde zijn die niet (willen/kunnen) komen en zelfs geeneens even bellen of afspraken maken over hoe en wat. Als mede stal bewoner om het zomaar te noemen voel je jezelf dan toch geroepen om dat paard van diegene dan te verzorgen als je savonds als laatste er bent en na het voeren het licht uit moet doen en soms kan er dan geeneens een bedankje van af! (bin there, done that!)
Maar zoals ik al zei dat zijn vaak steeds dezelfde personen en dan denk ik ga lekker op een pension stal staan waar alles voor je gedaan word dan is dat geen probleem toch!?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:36

Bij ons wordt alles gedaan, buitengezet, stapmolen, eten en mesten. Maar meestal ga ik toch wel e even langs. Om te longeren of te rijden want ze is knetterfris. Wanneer het echt slecht weer is vraag ik aan een stalgenootje of die bij kan springen en anders maar een dagje niet hoor :). Eigen veiligheid gaat voor, helemaal als je kinders hebt ;).

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:37

Ik ben sowieso 2-maal daags bij mijn paarden te vinden, ze staan allemaal in vol-pension.
Echter voer ik zelf de 24/7 buiten paardjes (shetjes en pony van mijn zusje) bij en doe ik de waterbakken, al zou de stalhouder dit anders wel doen hoor.
Maar hou er niet van om nutteloos op stal rond te lopen als ik door weersomstandigheden niet kan trainen en mag graag bij mijn paarden zijn :D
Hooguit is het eens 1x per dag, maar meestal 2x (of vaker haha)

Stalling is voor mij nog geeneens een km verderop.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:03

superlene schreef:
Voor mijn paard is er nu niets veranderd bij vroeger, ik heb mijn paard gekocht op de pensionstal waar ze nu nog steeds staat. Het enige verschil is dat ze nu meer aandacht krijgt. Er werd niets mee gedaan. Nu kijkt die van de pensionstal ook nog naar mijn paard: eens de hoefjes uitkrabben en kroelen en zo.
Een bijrijder is niet nodig, want de piste is nu toch onberijdbaar en als het mooier weer is mag ik met de auto gaan dus is er geen probleem.

Er is dus wel degelijk wat verandert..
Jij hebt nu de verantwoording over haar.
Wat als dit weer nog weken aan blijft houden? Er zijn zat dingen die je met je paard kan doen, zonder de piste te gebruiken.
Ik vind dit eigenlijk geen excuus om niet naar je paard te gaan, sorry[/quote]Ja, ik heb de verantwoordelijkheid over mijn paard. Maar ik KAN er nu niet geraken, tis puur overmacht. En nee zeg nu niet dat ik mijn paard niet had moeten kopen want dit is echt enorme zever. Ik heb nu gewoon pech dat het slecht weer is + dat ik een enorm druk lessenrooster heb + dat het bijna examens zijn+ de enorme treinvertragingen waardoor ik bijna iedere dag enorm laat thuis ben. Het zijn nu gewoon een aantal factoren samen waar ik nu machteloos tegen sta.
Als ik bij mijn paard geraak, waar ik enorm veel moeite voor doe kan ik inderdaad heel veel dingen met haar doen.
Het is niet van niet willen maar niet kunnen dit is helemaal iets anders want ik zie mijn paard doodgraag en ik doe mijn best om het voor haar zo goed mogelijk te maken. maar nu zie ik geen andere optie
Die van mijn pensionstal behandelt mijn paard nu hetzelfde als ze haar paarden behandelt. OK het is mijn paard, maar die van de pensionstal neemt voorlopig mijn functie over als ik er enkele dagen niet kan geraken.[/quote]

Maar staat je paard dan ook echt 24 uur op stal, of niet?? Dat is me nog niet duidelijk eigenlijk.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:09

Al zou ik er niet iedere dag heen hoeven omdat alles gedaan wordt, zou ik er toch heen gaan. Heb een auto en wanneer je heel voorzichtig rijd is het lang zo erg nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:11

Ik ga 6 dagen per week naar mijn paard op de fiets.. Ook als het sneeuwt :)
De ene dag dat ik niet kom maakt haar niks uit. Ze komt buiten , krijgt eten en haar stal wordt gedaan , dus dan zal het haar een zorg zijn.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:12

ik kom er nu nog altijd 1 of 2 keer per dag of ik iets te doen heb of niet.
de paarden staan nu niet de hele dag buiten,
dus laat ik ze een paar uur buiten en doe ik de stallen ect of ga foto's van ze maken.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:13

Yvank_ schreef:
Ik ga 6 dagen per week naar mijn paard op de fiets.. Ook als het sneeuwt :)
De ene dag dat ik niet kom maakt haar niks uit. Ze komt buiten , krijgt eten en haar stal wordt gedaan , dus dan zal het haar een zorg zijn.

Dit vind ik echt top! Moest vorig jaar zelf dagelijks op de fiets naar mijn ponys voeren en water geven. Wat is dat afzien! Echt respect.