Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kimmie88 schreef:@Superlene: Ik ben niet iemand die kan bepalen of je wel of geen paard had moeten nemen, dus dat zal ik je ook echt niet zeggen.
Wel adviseerde ik je om dan een bijrijder cq verzorger te nemen

Zilfstar schreef:kimmie88 schreef:@Zilfstar: Ik zie nergens dat jij persoonlijk aangevallen wordt.
Mwah... lijkt mij een duidelijke reactie op mijn eigen openingspost....
En ik nam deze even ter voorbeeld. Want er hebben er meer gereageerd met dat ze (ondanks mijn hele uitleg) niet kunnen snappen dat ik 1 dag niet ging. Want je behoort te gaan...
Helmoni schreef:Je kunt gewoon wel eens besluiten1 keer niet naar je paard tegaan. Vind ik geen schande hoor, zeker niet op vol pension. Bij mijn paard is dit gewoon anders. Die staat bij een oude boer en moet alles zelf doen.
Ik denk dat sommige bokkers er meer over vallen dat je het hebt over de slechte toegangsweg tot de stal, die niet alleen deze dag zal aanhouden, maar wel meerdere dagen. Hoe je dit dan op gaat lossen? Want het houdt nog wel even aan deze vrieskou. Onze weg naar stal is ook bevroren en spekglad,maar dit is al de gehele week zo. En dit blijft nog wel even zo, zou jij dan die hele tijd niet naar je paard gaan? Buitenom die ene dag waar je het over hebt?
Als je er geen discussie over wil, start dan geen topic...
) Maarre als hij op stal zou staan zou ik me ook wel schuldig voelen de hele dag in een hokje van 4 muren. 

Vond het te glad en te koud (stal heeft alleen een buitenbak). De rest van de dagen ben ik wel geweest, heb een lekker bosritje gemaakt en vandaag neem ik de slee mee 
Dus ik voel me niet zo schuldig dat ik een dagje niet geweest ben. 
als ik op de scooter ga is het 5 min van me huis, dus hoef ook niet lang te lopen. Verder heb ik op stal een paddock en kan ik zelf bepalen hoelang me paard erin staat en ik wil ze er altijd 8 uur in hebben, dus ze komen lang geoeg buiten en daarnaast word onze buitenbak goed onderhouden en kunnen we gewoon lekker rijden en longeren, dus die van mij mogen niet klagen
Zilfstar schreef:Wow, begrijp me niet verkeerd, als je op een pension stal staat is dat natuurlijk niet van toepassing wat ik zeg maar als je op een stal staat waar iedereen alles zelf moet doen dan is het knap lastig als het steeds dezelfde zijn die niet (willen/kunnen) komen en zelfs geeneens even bellen of afspraken maken over hoe en wat. Als mede stal bewoner om het zomaar te noemen voel je jezelf dan toch geroepen om dat paard van diegene dan te verzorgen als je savonds als laatste er bent en na het voeren het licht uit moet doen en soms kan er dan geeneens een bedankje van af! (bin there, done that!)rapido schreef:ik had er altijd een kolere hekel aan als mensen niet voor hun paard kwamen ongeacht slecht weer of wat dan ook! Tuurlijk je paard word buiten gezet en gevoerd maar er zijn dus vaak altijd dezelfde die wel trouw komen ook al is het klote weer die dan steeds de dupe zijn van de mensen die geen zin hebben!
Zo en dank je wel....Ik ga gvd het HELE jaar door, elke dag. Zelfs als ik koorts heb en ziek ben etc. Of als ik op vakantie ben. Jij gaat zeker nooit op vakantie??? O, o, wat een slechte eigenaar ben ik dat ik ook eens aan mijzelf denk! En mijn kids!!! Het is was hier echt gevaarlijk op die dijk. Dan moet ik volgens half Bokt maar gewoon mijn leven wagen om enkele drollen uit zijn stal te scheppen??? Of nee natuurlijk... Ik had ook wat moeten DOEN met mijn paard
Wrs ben ik in jouw ogen (en dat van enkele anderen hier) niet eens een paard waardig omdat ik niet elke dag 3 keer langs kan gaan. Omdat ik hem op volpension heb staan en niet eens zelf voer. Omdat ik een kolere dag in het jaar besluit niet te gaan omdat het te GEVAARLIJK is op de weg om te gaan! Omdat ik 2 kids heb, een heel huishouden, een baan en dus gewoonweg niet te hele dag de tijd heb om langs te gaan. Oja, ik moet daar natuurlijk tidj voor MAKEN...
Sorry hoor. Maar dit schiet mij dus echt verkeerd. En dan de zin dat ANDEREN de dupe zijn van mensen die geen zin hebben om te komen. Waar slaat het op. NIEMAND is er de dupe van geweest dat ik niet kwam. Ik betaal het pension ervoor dat ie gevoerd wordt en buiten gezet wordt. En nou nou er lagen die nacht wat meer drollen dan anders in zijn box, poe he... Paard heeft mij vandaag gewoon aangekeken, heeft heerlijk met me gewerkt en heeft (itt sommige Bokkers hier) geen enkel kwaad "woord" erover gezegd. Hij houdt het me gelukkig niet voor. Heb spijt dat ik dit topic heb geopend. Dacht een leuke onderwerp te hebben, lekker actueel ook en ik kan me indenken dat er wel meer zijn die met zulk weer echt niet gaan. Vanmiddag begon het hier hevig te sneeuwen en heb op het punt gestaan dochter niet naar turnen te brengen (gelukkig hield het op tijd op en was hier weer geveegd en gestrooid eer ik weg moest). Ben dan zeker ook geen dochter waardig?
BTW: Ik ben dus welgeteld nu 1 dagje niet gegaan sinds vorige winter.... (op mijn vakantie na... oja, dat mag natuurlijk ook niet... (paard 24/7 in de wei maar dat doet er zeker ook niet toe?))
. Eigen veiligheid gaat voor, helemaal als je kinders hebt
. 
superlene schreef:Voor mijn paard is er nu niets veranderd bij vroeger, ik heb mijn paard gekocht op de pensionstal waar ze nu nog steeds staat. Het enige verschil is dat ze nu meer aandacht krijgt. Er werd niets mee gedaan. Nu kijkt die van de pensionstal ook nog naar mijn paard: eens de hoefjes uitkrabben en kroelen en zo.
Een bijrijder is niet nodig, want de piste is nu toch onberijdbaar en als het mooier weer is mag ik met de auto gaan dus is er geen probleem.

Yvank_ schreef:Ik ga 6 dagen per week naar mijn paard op de fiets.. Ook als het sneeuwt
De ene dag dat ik niet kom maakt haar niks uit. Ze komt buiten , krijgt eten en haar stal wordt gedaan , dus dan zal het haar een zorg zijn.