rijden jullie met dit warme weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Re: rijden jullie met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:04

Ook ik rij pas laat in de avond, dan ook wat korter dan normaal. maar rij ze wel even vaak als normaal.

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:07

Met dit weer probeer ik of vroeg of 's avonds wat later te rijden. Dan is het goed te doen.
Of gewoon lekker rondje naar buiten.
Als ik rijd, train ik wel normaal. Wel wat meer pauzes en kijk gewoon hoe mijn paard erop reageert. Wat ik ook al las, als je wedstrijd hebt, dan moet je ook presteren in de warmte.
Dus zou je paard zeker niet 2 weken stil zetten.

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:51

vanochtend om 8 uur mijn paardje gereden :D t was nog heeeerlijk koel en de buitenbak lag nog lekker in de schaduw ! Paardje was wel hyper maar agh :D Lekker veel stappen tussen door en dan red ze het wel :D

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:55

Ik zou het wel weten :+
Buitenritje maken, uiteraard even langs het water, of anders 's avonds laat.
Alleen zijn er dan lessen en mag ik geen buitenrit maken, dus ik rijd an het eind van de middag,
lekker rustig aan en daarna afspuiten.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:46

Ik rijd nu bijna dagelijks tussen 8.00 en 10.00 uur.

vaak kwart over 8 a half 9 . daarna lekker douche en op de weide. de rest van de dag zie je mij daar niet meer. veel te warm ^^

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:20

Mijn zus rijd meestal wel sávonds of s'morgens dan is het dus nog niet zo heet. :+

elisespunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:43

ik rij wel gewoon maar pas het werk wel aan de warmte aan

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:59

tussen 21.00 en 22.00. Anders veel te heet !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:05

Nee, ik rij niet. Ik doe wel een paar keer per week grondwerk en dan mag mijn paard best even actief werken, maar niet veel langer dan een half uurtje. Helaas kan ik 's avonds later en 's morgens vroeger niet, heb een kindje thuis en kan dan niet weg. Ben dan toch wat meer afhankelijk van de schooltijden, als ik niet hoef te werken, dus......

Hij staat gewoon lekker buiten, kan bewegen wat 'ie wil en het is nou eenmaal even niet anders. Ik vind het nu ook wel eens lekker om eens wat anders te doen in mijn weekenden enzo. :D

En zijn conditie is prima, hoor, ik maak me daar niet druk over. :)
Die paar weken per jaar dat je dit weer hebt...... ;)

Sadi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

Ik rijd ook gewoon later op de avond, daarna zet ik mijn paard lekker onder de douche. Ik rijd iets korter dan normaal want zweten doet ze als een gek. Ook al haal ik dr net van stal, dan komt er al een enorme warmte van haar af. De warmte blijft, net als bij ons, in het paard zitten. Gewoon iets rustiger aan met alles. En een paar dagen niet rijden lijkt me ook geen probleem. Ze staan in het land dus ze hebben bewegingsvrijheid. En anders idd even een stukje wandelen. Vinden ze vast geen probleem om even niet bereden te worden. Hebben ze ook een beetje vakantie! :)

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:41

smorgens rond 9 uur, maar ik rij niet te intensief als het al te warm aanvoelt.
smiddags ga ik nog wel eens een rondje lopen in de schaduw van de bomen, en laat pony lekker grazen :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:27

Ik doe dr om de dag aan het werk, en dan in de ochtend of na het avondeten als het zo warm is! En dan gaan we langelijnen een halfuur tot een uur, want ik rijd haar nog niet.

De andere dagen doe ik wel overdag dingen met haar, maar dat is niet intensief voor ons allebei.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:31

ik rijd wel gewoon over heel de dag hoor, is het niet in de bak dan wel buiten.

maar als ik ga kijken naar het weer kunnen we nooit rijden, zomers te warm, winter te koud en herfst vaak veel regen.
blijft alleen de lente nog over, maar dan is het ook njog koud of weer te warm.

nee hoor houd wel rekening met bepaalde trainingen maar kijk niet naar het weer of het moet echt plus 35 worden.

paarden doen het prima hoor met dit weer, heb me merrie net om half 2 njog een uur buiten gereden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:34

Wij rijden ook 's avond laat. na 9 uur of 's ochtends heel vroeg.
Morgen wil het ook weer heel warm worden en we hebben om 5 uur 's ochtends afgesproken om te gaan rijden!
Ja dat lees je goed 5 uur 's ochtends! we willen graag een lekkere (koele) buitenrit maken en hopen wilde dieren te zien vandaar zo over dreven vroeg:D hahaha. Ik heb er wel zin in!

XAstorX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:42

Ik rij niet met het hele warme weer, als wij het zittend al warm hebben....hoe moeten de paarden het dan hebben??!!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:44

Ja, smorgens heel vroeg of sávonds heel laat. Als ik smiddags ben en ik wil rijden ga ik buiten rijden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:54

Nee nu niet neem hem zelfs niet mee naar de veluwe

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:58

heb straks les, van 20.00 tot 21.00.
in een binnenbak. waar gelukkig wel veel deuren open kunnen.
vorige week was het rond de 22, 26 graden.

was best te doen, en op de heen en terugweg had ze nog altijd haast, (moet eerst 3,5 km rijden)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:15

Ik denk dat dat eerder van het paard afhangt. Sommigen kunnen er gewoon beter tegen dan anderen. Wij hebben een schimmel staan die zélfs met dit weer AMPER zweet en al helemaal niet staat te pompen. Mijn eigen paard zou ik wel rijden (moest hij niet mank staan :+ ), maar dan wel 's avonds pas en zeker niet midden op de dag. Verder gewoon een minder zware training doen of lekker zonder zadel ronhobbelen. Alhoewel kan zo'n rustperiode de paarden ook wel eens deugd doen!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:23

Nee, mn paard heeft nu een zomervrij.

Ze moet toch stilstaan, op de wei, de komende week dus het komt eigenlijk wel goed uit. Scheelt weer plannen met vroeg in de ochtend of laat in de avond gaan rijden.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:26

Ik rijd gewoon elke dag, maar nu valt het hier bij de dijk redelijk mee met de warmte.

Ik rijd 's morgens voordat mijn paard de wei in gaat. Ik zorg er wel voor dat hij direct kan drinken na het rijden en ik spons hem nu ook elke keer af.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:07

ik rij mijn merrie ook gewoon , heb haar vanmiddag om half 4 gereden en het waaide best dus was het wel te doen. Gewoon beetje rek en strek in alle gangen . Ze had meer last van de vliegen dan van de warmte!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:57

Mijn paarden worden ook gewoon door getraind hoor. Ik zit 's morgens om half 6 op de eerste en tot half 10 is het nog wel te doen. De rest van mijn paarden rijd ik na een uur of 8 's avonds, is prima te doen hoor. :)

anoushkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:01

hier gewoone tijden, ik rijd meestal rond half 10 de eerste en als ik klaar ben de ander, en vandaag was het hier echt heet 38 ºC, ze moetten er maar aan wennen, als ze op wedstreid gaan kan ik ook geen tijd kiezen en meestal ben ik net voor de pauze of net ernaa dus altijd tussen 1 en 4 uur s'middags, ik stap wel meer tussendoor om zodat ze neit oververhit raaken. en we blijven ons alle verbaasen met de energie die ze nu allemaal hebben, veel meer dan een paar maandjes terug toen het nog wat koeler was, en er is niks veranderd

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:14

idd, mijn merrie is ook nog steeds vol met energie , die heeft geen last van de warmte haha!!