Kale manen door deken met hals.. hoe verkomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Kale manen door deken met hals.. hoe verkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:25

pfff. naja, ik haal wel zo'n amigo met losse hals volgend jaar. dit is niks...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:27

Dan zou ik nog liever geen halsdeken halen, er zijn zoveel dekens en volgens mij is er nog nooit een halsdeken gevonden waarbij er zekerweten geen manen verloren gingen... Dan maar zonder :) zeker bij een binnenstal :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:29

Ja, dat zou ik het liefst ook doen. Maar Celeste heeft een luchtwegoperatie gehad en is erg gevoelig voor kou. Ze hoest erg snel. Daarom moet ze met guur weer wel een halsdeken op anders kucht ze de longen uit haar lijf.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 03:13

Ik heb met verbazing dit topic door zitten lezen. Ik heb een paard en een pony, beide met lange manen (ca 60 cm), beide halsdeken op en geen enkel probleem. Ik snap dat het voor jullie heel vervelend is en vraag me dan ook af waarom ik dat probleem helemaal niet heb. Echt heel raar. Ik heb een kwpn-er en een welsh. Kwpn-er heeft heel dikke manen, welsh dunne. Halsdekens zijn van harrys horse en van weather beata. Ik smeer er niets in. Wel had ik de manen gewassen voordat ik halsstuk aan deken vastmaakte, maar dat kwam zo uit met de wedstrijden.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden!

Edit: ze zullen vast wel eens wat haren verliezen, maar dat gebeurt ook zonder deken. Ik heb geen kale stukken of stukken die erg veel korter zijn.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 07:26

gladde voering in de hals laten zitten op het stuk waar de manen zitten en paar keer per week glansspray in de manen doen

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:36

tamaramt schreef:
gladde voering in de hals laten zitten op het stuk waar de manen zitten en paar keer per week glansspray in de manen doen

Dat gaat voor mij niet ivm wedstrijden

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:37

tamaramt schreef:

bij mijn deken was et met gladde voering en ik deed regelmatig glansspray of doorkammer in haar manen en toch is ze een heel stuk van de manen kwijt!!!
dus je tip helpt eigenlijk niet....