hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:44

Nou de wegen zijn hier schoon, ik heb dus even heerlijk kunnen stappen en af en toe een drafje kunnen rijden op de weg. Zo heeft ze toch even beweging onder het zadel. Hopelijk is alle sneeuw spoedig weg!

orsini

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:46

die van ons staan 24/7 buiten, sneeuw of niet en het gaat tot nu toe prima. 20 cm sneeuw en ik heb ze nog nooit zoveel zien rollen.
Ik "werk" hem ook nog gewoon net als normaal. Zolang de sneeuw zacht is is het nl geen probleem, maar nu het gaat dooien en dan weer vriezen kan het wel eens lastiger worden als de sneeuw ongelijk aanvriest....laten we hopen van niet...

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:39

De mijne gaat gewoon nog lekker naar buiten overdag op t weiland en ik longeer haar af en toe in de bak.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:41

onze waren vandaag weer in de sneeuw: en een pret dat ze hadden ! Ga nu snel even foto's maken voordat het weer regent !

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:43

Wel lekker naar buiten momenteel maar door een wond & hechtingen kan ik even niets doen. Nou krijgt hij daar niets van hoor...
Misschien morgen eens even weer longeren.... mag pas over een week weer rijden en een stalgenootje kan niet naar stal want die moet op de fiets...
Dus allebei onze paarden hebben even "ijsvrij"

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:45

Niks
Hij is nu in principe bijna helemaal hersteld van een blessure aan zn poot, moet er niet aan denken dat hij vanuit de gekkigheid dat hij eindelijk weer los mag gelijk weer op z'n bek glijd en we weer helemaal opnieuw kunnen beginnen

Maar deze week of volgende week verhuizen we naar n stal met binnenbak, dan kan hij daar denk wel weer in loslopen

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:15

Mijn pony staat op het moment 1 uurtje per dag buiten daarna wil ze zelf weer naar binnen rij haar gewoon door en ze is er niet moeilijker door geworden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:36

Vandaag konden ze gelukkig een paar uurtjes meer naar buiten. Ze vinden het zo heerlijk!
HOpelijk morgen weer langer!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 11:47

pfff nu is het een en al ijs, lekker door de sneeuw banjeren vind ik nu toch iets wat link worden.... Maar goed vertrouw op paardlief dat ze voorzichtig doet.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:39

Overdag buiten en daarnaast 3 à 4 x per week rijden. Vanaf januari is me voornemen dat ze weer minimaal 5x in de week loopt ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:40

3/4 uur per dag naar buiten, de training ligt stil. Het is even niet anders, we hebben geen binnenbak.
Ze krijgen op stal wel extra kuil zodat ze wat te doen hebben.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:42

mijn verzorgpony krijgt WEINIG beweging:(!!
eigenaar heeft schuine weilanden en wil ze daar niet inzetten, rijd zelf niet en vergeet ze in de bak te zetten:( heb er wel al wat van gezegt maar dat maakt geen verschil, als ik er ben staat ze wel veel in de bak en gaan we wandelen en soms rustig longeren of stappen in de bak, die is namelijk te hard om intensief in te rijden.:( mijn arme paardje

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:12

Gewoon buiten 24/7 in de wei, gaat prima hier.
Ze rennen wat af door de sneeuw, machtig om te zien.
Rijden doe ik wel weer als de gladheid over is op de wegen hier.
Ik ben toch niet zo erg rijerig meer. :D

piposansjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:31

Bij ons komen ze niet buiten. Die van mij heeft vierkant ijzers en staat dus bijna de hele dag buiten. In de paddocks durft de eigenaresse van stal ze niet buiten te zetten. Ja, als ik er zelf de hele dag bij blijf maar dat kan natuurlijk niet. Heb geen trailer en in de buitenbak is het ook no done. Dus ik zet hem iedere dag maar even in de buitenbak en blijf erbij en zet hem dan weer binnen. Helaas heb ik geen andere keus. Mocht wensen dat ik die wel had maar helaas. Heeft er iemand trouwens ervaring met juten zakken om de benen? Dan kunnen ze blijkbaar wel buiten zonder dat ze uitglijden.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:33

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:47

Ze hebben bij ons gisteren en vandaag een paar uurtjes in de paddock gestaan.
Verder waren de grotere wegen schoon genoeg, zodat we gisteren en vandaag weer even in hebben kunnen spannen en een uurtje over de weg hebben kunnen rijden, kon ze in ieder geval weer even beentjes strekken en ze vond het heerlijk!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:51

Tot op heden stonden ze allemaal nog flink wat uren buiten. Vanaf vandaag begint het moeilijker te worden. Ik heb er een met rondom ijzers en zooltjes, maar die glijdt ontzettend in de paddock nu. Die mag niet meer los en kan dus alleen nog maar aan de stapmolen. Met dat vriezen, ontdooien en vriezen begint het in de paddock een beetje een ijsbaan te worden. De paarden zonder de ijzers, dat gaat nog wel, maar hoe lang?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:55

de mijne staat iedere dag buiten, maar rijden komt er niet echt van..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:00

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:01

Dat is luxe, binnenbak en stapmolen.

Ik zit elke dag buiten te bibberen tijdens ons wandelingetje. Wat fijn he die sneeuw :\
En ze staat in de paddock, toch wel 2 uurtjes (ong)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:01

Tolientje is gisteren verlost van haar glij ijzers, vandaag ff langs de weg gewandeld.. ze was nogal gek haha, had door dat ze niet meer zo snel gleed en was spaanse rijschool aan de hand aan het doen haha!!!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:12

haha daar heeft die van mij ook nog wel eens last van bij het stappen als ze vrolijk is!

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:19

wij hebben binnen stallen die doorlopen naar de bak dus dat is heel fijn dus worden onze paarden die binnen staan vaak gereden maar we hebben ook een paard buiten staan en we vinden het gevaarlijker om hem eruit te halen omdat het glad is. er is er vandaag al een paard onderuit gegaan ;(

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:57

Wij hebben op het erf een pad gestrooid met zout/pekel, dus ze kunnen nu zonder gevaar van stal naar het bakje gebracht worden. Int bakje ist hard, maar niet echt glad en ze zijn voorzichtig.
Ze staan nu 3 of 4 uurtjes buiten.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:07

Mijn haflinger staat nu 's nachts op stal, overdag kan hij kiezen tussen paddock of stal, hij kan stal gewoon in en uit lopen.