Wat is de beste vliegenspray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:24

Mijn zelfgemaakte :D
(Nouja, mama's zelfgemaakte)

Gabriellee

Re: Wat is de beste vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:27

Ik heb altijd Vlieg Vrij van sectolin die werkt bij mij echt super en is niet overdreven duur echt een aanrader vind ik:D hihi..

miss_simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:27

het beste kan je zelf maken:

citronella met azijn met thee mengen.... dan maak je een grote hoeveelheid voor maar heel weinig geld...dat gaat echt euro's schelen, en het werkt echt goed!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:04

Een vliegenspray die verkrijgbaar is bij een plaatselijke ruitersportzaak. Stinkt een uur in de wind, maar helpt super én langdurig!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:37

jesse rulez
daar zit hertshoornolie in wat tegenwoordig ook in atex en bremze bremze wordt gebruikt stinkt er en vlekt op witte paarden
ergste vind ik wat erin zit
gemaakt van voornamelijk vermalen botten van ingeslapen huisdieren en ( paarden e.d ) vind ik geen prettig idee dat ik mijn vorrige paard mischien aan het opspuiten ben maar goed aan de andere kant werkt het wel helaas

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:27

Atex daasspray
helpt bij mij super goed

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:05

Heb vandaag ook Atex daasspray gebruikt, ze gaat morgen weer op de wei, dus ben benieuwd of ze nog onder de flink bulten zit daarna.

Fiett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:11

ik gebruik atex daasspray en ben er tevreden van,
myn paard is zeer gevoelig aan dazen en vliegen , en het helpt wel met atex daasspray - minder vliegen & dazen - :)

Fiett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:13

principal schreef:
Heb vandaag ook Atex daasspray gebruikt, ze gaat morgen weer op de wei, dus ben benieuwd of ze nog onder de flink bulten zit daarna.

gebruik je een vliegendeken ?
myn paard heeft een vliegendeken met hals & een 'buikflap' en ze heeft geen enkele bult... :p

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 07:35

Ja heb haar ook een vliegendeken op gedaan, alleen geen hals en buikflap, dus heb daar extra gesprayd. Ga vanmiddag weer kijken of het haar gemakkelijker heeft gemaakt op de wei.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 07:42

ik heb nu bremsen ultrafresh en die werkt echt niet bij me pony's
ik had daarvoor een ander die bruin was en die werkte wel maar ben opzoek naar een betere ;)

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:01

Nou perfect spul hoor, geen gekke bulten erbij, met dekentje op gaat prima, zelfs vandaag zonder en geen bulten erbij.

StalZeinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:53

Ik berg echt tevreden over Atex Daasspray

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:39

Hallo,

Ik zelf vind de Bremsen Bremse het beste werken. Ik gebruik deze echter alleen op wedstrijden. Verder gebruik ik voor zowel in de weide als onder het zadel en tijdens het mennen vliegendekens. Dit is veel beter voor de paardenhuid (constant sprayen is niet goed voor de huid) en bovendien op den duur veel goedkoper. Daarnaast werkt het ook beter, zeker als je paard gaat zweten tijdens het werk.

Mocht je interesse hebben in een Horseware Rambo vliegendeken ( Sweet Itch Hoody of Fly Protector), dan kan je me een berichtje sturen. Ik bied ze voor tientallen euro's goedkoper aan dan in de ruitersportzaak.

Succes!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:29

Ik gebruik ook altijd Bremsen Bremsen. Die werkt het beste op mijn paard maar ik denk dat het per paard verschillend is en dat je dat zelf moet uitproberen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:10

Ik heb vandaag een flesje Adhoc gekocht, heb het vanmorgen opgespoten en ik ga eind vd middag kijken of het werkt. Het is bij ons bij de dier/veevoederzaak te koop.
De Atex daasspray had ik eerst maar die werkt voor geen meter bij mijn paard.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:16

Bij mijn merrie werkt Dazenspray van Agrapharm nog het best (beter dan Bremsen Bremsen).

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:37

Ik gebruik: Daazen forte...

Zeer goed spul ;) Is een Duits merk.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:41

Ik heb voor mijn paard 'Rap Weg Plus'. Werkt prima :j

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:48

Tegen dazen werkt tot nu toe bij mij nog het beste puur hertshoornolie. Ik strijk een paar strepen op mijn paard met een kwast en heb geen last van dazen, vliegen of wat dan ook. op plekken waar veel dazen zitten blijven ze echt om het paard heen vliegen maar gaan niet zitten. Nadeel is dat het wel bruin kleurt, maar je hoeft het niet elke dag te doen, 1 x in de 2 a drie dagen is voldoende, ook naar zweten/regen of gewoon afspuiten met water.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:41

Ik heb de vliegenspray van leovet, werkt ook fijn!

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:31

XxDamelzaxX schreef:
Hoii allemaal,

Ik heb een vraagje :P Wat is nou de beste vliegenspray? Ik heb er al meerdere geprobeerd maar ik wil
toch echt een hele goeie. Ik heb een vosje dus ik hoef geen speciale die geen vlekken veroorzaakt
op witte paarden veroorzaakt enzo.

XxX

Atex daas spray wel duur en maakt wel vlekken op kledij en bleke paarden,
wel zéér goed maar stinkt enorm (bruin goedje)

en zzimply vliegenspray,
die zou de vernieuwde versie zijn van atex en geen plekken maken en inderdaad minder stinken

dit zijn de twee antivliegensprays die ik gebruik
en natuurlijk ook vliegendeken voor op de weide (pfiff, excellent, horse pro)
en vliegenuitrijdeken met hals (bos enzo) (HKM)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:26

Vanmiddag kwam ik op de wei en er zaten wel 40 vliegen op de neus van mijn paard. Ik heb hem toen helemaal ingesmeerd met Adhoc. Ik ben een tijdje op de wei gebleven om te kijken of het spul zou werken, en ik moet zeggen er zaten nu nog maar een paar vliegen bij zijn hoofd. Bij het andere paard in de wei zaten er heel veel op zijn hoofd. Dus ik heb het idee dat het spul wel werkt. Alleen voor hoelang????

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:27

ik heb echt van alles geprobeerd maar geef de moed op!!
Maar dit jaar is het wel heel heftig die klote vliegen!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:33

Waarom niet gewoon een goede vliegendeken gebruiken? Ik spreek nu even niet als dekenverkoper, maar als paardeneigenaar met jaren ervaring. Vroeger gebruikte ik ook sprays, maar mijn paarden kregen daar korstjes van op de huid. Het is helemaal niet goed om je paard dagelijks in te sprayen. Bovendien heb ik nog niets gevonden dat bijvoorbeel 10 uur lang echt alle dazen weghoudt (ik woon op de Veluwe en daar stikt het echt van de dazen). Voor wedstrijden kom je er niet onderuit en dan gebruik ik dus Bremsen Bremse, maar verder ben ik een grote voorstander van een goede vliegendeken. Horseware heeft goede vliegendekens, maar andere merken hebben soms ook goede die helemaal niet zo duur hoeven te zijn.
In zijn algemeenheid vind ik een goede vliegendeken dus de beste oplossing. Het is een investering, maar reken maar eens uit wat je per zomer kwijt bent aan vliegensprays, dat loopt aardig op (1 fles bremsen bremse kost al zo'n 25 euro en die is bij mij binnen een week op). Een goede vliegendeken beschermt beter en is vriendelijker voor de paardenhuid (mits hij goed past uiteraard). Je hebt overigens tegenwoordig ook vliegendekens voor onder het zadel en voor het aangespannen rijden. Die gebruik ik zelf en dat scheelt een hele hoop!