Wanneer gaan jullie paarden het land op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:33

Mijne (helaas) pas als het droog is en de weilanden droog zijn. De boerderij waar mijn paard gestald staat, staat op het moment te koop, en alles moet er dus mooi uitzien. Zo ook de weilanden. Alles is nu nog mooi, en op het moment (sinds 1½ maand) kan hij gewoon weer op de wei met zn vriendinnetje. :)

Daylerma

Re: Wanneer gaan jullie paarden het land op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:37

In de winter staan de paarden bij ons overdag buiten (van 9 tot 5 ongeveer) en 's nachts op stal. Of het moet zo slecht zijn dat ze een dagje binnen blijven. In de zomer in principe dag en nacht buiten, met uitzondering van slecht weer. Wij hebben gelukkig de beschikking over voldoende wei en een "paddock".

Miss__Sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:33

Bij mijn staan ze niet elke dag buiten omwille van de Shetlander, die moet een strict dieet volgen en gras is niet zo goed als die dat te veel binnen krijgt.
Maar ze staan wel 2/3 dagen de week nog buiten maar dat is de maxima dat nog mag voor de shetlander.
Nu dat is enkel de weidegang, de shetlander wordt ook gelongeerd (beetje actie) en de bwp gereden of gelongeerd.
Dus dat compenseerd wel.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:00

mijne het hele jaar :P
ze is nog maar net een paar maanden van mij zelf
in de winter vind ik het wel een beetje eng als het vriest, maar ze staat haar hele leven al buiten :P (met inloopstal)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:39

Die van ons staan vanaf eind april dag en nacht buiten... De oudjes krijgen dan nog af en toe een deken op...