Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:27

Ik word er helemaal naar van! de 18e heb ik misschien wedstrijd, maar heb al 2 weken niet kunnen rijden en de paarden staan dag en nacht op stal, dus dat gaat nog leuk worden als het door gaat..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:28

Ik niet, mijn paard is twee dus rij er nog lang niet op, de kou kleedt ik me op en mijn paard staat de hele dag op de wei, wat wil je nog meer Clown

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:30

NEE! Meer meer meer!

Ik hou van dit weer! Vanochtend naar de paardjes gegleden met de auto Clown
En heerlijk foto's gemaakt, en een wandelingetje in een dikke laag sneeuw.

Ik vind het schitterend buiten, en ondanks de kou van vanochtend -10 (en nu -16) heb ik ontzettend genoten! Geef mij maar een wonderwinterland ipv, regen, en nattigheid!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:33

SETEFURII_ schreef:
Sneeuw is leuk maar dit is teveel van het goede!
zelfs de binnenpiste is kei-kei hard!
mijn verzorgpaard is al actief na 1 nachtje op stal, nu staat ze al bijna een week binnen, ik ga vliegen denk ik Haha!

Teveel van het goede? Er ligt mss net 15 cm Ach gut

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:35

Ik vind het echt vreselijk.. Na anderhalve week niet te kunnen rijden had ik gisteren de bak gehuurd. Van af het begin tot het einde heeft mijn paard zitten bokken om zijn energie kwijt te raken met als gevolg dat ik veel rugpijn heb. Dat belooft wat voor mijn wedstrijd volgende week..

mkvdiest01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:39

ik longeer dr ff voor het rijden (maar heb jonge dame) om de ergste pit door de kou er vanaf te halen Go jij! Go jij! . en ik heb continu een nierdeken op met rijden. (die gaat pas bij +5 eraf) verder rijd ik meestal 's ochtends of 's middags, als ik 's avonds moet heb ik meestal gewoon stapdag. ofteel met de deken erop en ik ernaast door de bak aan de wandel want ik vind het eerlijk gezegt af en toe wel een beetje erg zielig om zo'n lekker warme deken er met -5 ofzo eraf te moeten halen.
Bij ons wordt het erf gelukkig wel elke dag ijsvrij gemaakt dus ik kan heerlijk veilig naar de binnenbak Lachen en mn dame heeft geen ijzers dus dat scheelt ook al heel veel. Schijnheilig

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:38

paarden staan buiten en vinden geweldig wel heb ik de groep gesplits dus staan nu 2 aan 2 en vind dit wel lekker hebbenvan de zomer minder last van vliegen en beesten

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:08

ja hier nog een,

ik heb de paarden maar een winterstop gegeven en ze lopen elke dag gemiddeld 4 uur buiten in de opgesplitste weidestukken.
gelukkig zijn ze inmiddels gewend aan de verraderlijke plekken en doen ze heel voorzichtig.

Heerlijk vind ik het om alle paarden met dit mooie zonnige weer naar buiten te kunnen doen, in plaats van een uurtje bakhangen onder een nat regendekkie

ik moet ze alleen aan de hand weer naar stal brengen en dan kunnen ze inene hele leuke kunstjes waarvan ik zou willen dat ze het ook onder het zadel konden Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:14

heerlijk mag nog wel tijdje zo blijven hoor. enigste nadeel is dat sinds vandaag mn waterleiding van de drinkbakken echt bevroren zijn. krijgen ze niet meer open. dat is het enige nadeel .

Tamslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 06:32

inderdaad, mag van mij ook nog wel even blijven. Beter dan die regen, het zonnetje schijnt tenminste (meestal).
Ik moet erbij vermelden dat onze bak elke dag getrokken wordt en nog steeds geweldig is om te rijden, ook de longeerbak en paddocks liggen er goed bij. Als het nat weer is, zijn de longeerbak en de paddocks een grote blubber zooi.
Enige nadeel is dat alle ruiterpaden hard en onbegaanbaar zijn, dan maar een staprondje of naar het strand stappen en daar rijden, of gewoon op de weg draven.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 09:40

ik verlang heel erg naar het voor jaars zonnetje.
maar dan komen ook gelijk de k mugjes weer.

winter heb ik nu wel weer gezien.
wil weer rijden........

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:23

Opzich ben ik het niet echt zat, al had het fijner geweest als de bak niet tot een ijsbaan was veranderd. Ik moet het nu dus met wandelen en buitenrijden doen. Nix mis mee, ware het niet dat het hier stikt van de drukte vanwege schaatsers. En laat ik DIE nu wel zat zijn. Ik vind het heerlijk hoor, schaatsen, dat nostalgische en gezellige gevoel. Helaas denkt mijn merrie daar anders over en vind mensen op het water dood maar dan ook DOOD eng. Wandelen is niet meer te doen, ze is 2x groter dan normaal en flipt helemaal de pan uit dat ik haar niet meer kan houden. Dus erop zitten ga ik ook neit zo snel doen buiten. Beetje jammer... maar ach, we overleven het wel weer....

Ze mogen wel elke dag eventjes (15 minuten) het land op. Maar omdat ze geen gras meer gewend zijn, en met zoveel ijzel erop, mogen ze niet lang.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:58

Ben het spuug en spuug zat. Op zich ging het wel toen ik nog lekker kon wandelen langs de dijk. Nu hebben de schaatsers ook het meer ontdekt waar de stal aan ligt en heb ik hetzelfde probleem als Tancreda. Dooooooooodeng vinden ze die rare mensen op het ijs.
En eind van de week gaat het weer kouder worden - ik geloof niet dat de bak nog gaat ontdooien deze week... Huilen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:13

Morgen komt er hier een ijsbreker door de oude rijn, dus dat probleem is dan opgelost, kan ik iig weer een stuk langs de weg wandelen Haha! (al moet ik zeggen dat ik het ook weer jammer vind, want kon net zo leuk van zwammerdam naar alphen schaatsen over de rijn *LOL*). Het is ook altijd wat he Knipoog
Vanmiddag weer een poging gewaagd, eventjes erop en mijn vriendin mee op de fiets, maar mevrouw is 2x groter dan normaal en ik ben gemilkshaked aangezien ze alleen maar kon dribbelen en stappen niet meer kende *LOL*

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:50

Het voelde gisteren en vandaag al weer een heel stuk minder koud aan. Ik had gisteren voor het eerst geen bevroren handen en voeten meer als ik met paard naar de binnenbak stapte.
Gisteren was op zich best een lekker dagje. Helaas nog steeds geen weer om de paarden met ijzers op de wei te zetten maar ik heb lekker in het zonnetje kunnen stappen en voor het eerst sinds 2 weken weer een beetje mijn training op kunnen pakken.
Einde van de week voorspellen ze dan schijnbaar wel weer kouder weer. Van mij mag het nu dooien en nog wel een tijdje rond 5-10 graden blijven hangen maar liever geen vrieskou meer Knipoog
Maar we hebben het niet voor het zeggen (nog steeds niet).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:04

het dooit nu weer,
gelijk heel ander sfeertje buiten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:11

Ik mag niet klagen, heb gewoon een binnenbak die nog super te rijden is. Verder doe ik ze ook gewoon in de paddock, ligt een mooi laagje sneeuw overheen, wat een beetje veert. De paarden weten dondersgoed dat ze voorzichtig moeten zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:15

Van mij mag het ook voorjaar worden , weer lekker buitenrijden.
heb nu een bommetje onder me die alleen maar rent en bokt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:17

Nu begin ik het ook wel zat te worden hoor, heb ze nog buiten kunnen hebben omdat ik een nieuwe bodem in mijn longeerbak heb, maar rijden is passé, nu met die koude wind en dan ook nog regen in het verschiet, ben ik het helemaal beu...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:20

de mijne hebben de hele tijd buiten gestaan en ik heb gewoon door de sneeuw gereden... nergens last van gehad eigenlijk en liever vrieskou dan nat ze*kweer...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:23

Het is aan het dooien Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik vind het op zich wel lekker weer en het ziet er prachtig uit, maar als je een paard hebt dan kun je gewoon geen kant uit. Bij ons staan de paarden al 2 weken binnen. We hebben het geluk dat de longeerkraal super is, lag net niet zand in. De buitenbak is sinds 1 week bevroren dus konden ook niet meer rijden. Laat het maar gauw Lente worden Haha!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:15

Inderdaad DOOII!!!! heerlijk.. zie er nu al nr uit om m'n paardje weer op te zadelen en lekker thuis in de bak te rijden. I.p.v. met bommetjes nr de manege te moeten waar het dan zo druk is dat je alsnog niets kunt!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:27

Vond het weer en het ijs heel erg leuk, maar moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat het nu dooit. Mijn paard heeft al die tijd heerlijk buiten gestaan, heeft zich super gehouden ook, maar ik merk aan hem dat hij wil rennen. Hij is zo gek als een deur. Haha!
En ik baal er van dat ik mijn lessen al die tijd maar af kon zeggen, omdat de bakken niet te doen waren. Nu ga ik eerst maar eens grondwerken om mijn paard weer wat in het gareel te krijgen, hahaha, en rijden doe ik wel als de grond echt weer zacht is.

En ik ben ook blij voor mijn buitennijntjes dat het wat warmer is. Lachen

Zit elke winter te wachten op het voorjaar. Ik ben van nature geen echt wintermens. Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:31

Ja! Rot kou Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:36

Het is niet alleen die rotkou, maar vaak ook die rotregen, rotwind, ik vind het te donker, te grijs, te grauw en ik mis de groene bomen achter ons huis. Januari en februari vind ik geen echt leuke maanden.
Maar goed, ook die gaan wel weer voorbij. Haha!