Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:00

_bloempje_ schreef:
Ik zag dat er een paard onder 500 grams stond. Tot hoeveel grams verleng je dit als het dan kouder wordt?

Ervaringen met de hh highliner 550 grams? Erg dik deken dus fijn lijkt me geen gezeur met onderdekens, maar hoe is de pasvorm? En de pasvorm met de hoge hals?

Als het gaat vriezen dan krijgt hij er eerst 200 gram bij en bij dag en nacht onder nul een 350 erbij.

_bloempje_

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:24

Klimop: Zorgt de hoge hals er niet voor dat het deken meer trekt rondom de schoft als het paard met zijn hoofd naar beneden eet.

Okee die van jouw wordt wel lekker dik ingepakt, de mijne stond vorig jaar ook wel eens dik. Maar dan als max 600 grams dacht ik.
Heeft je paard het anders ook echt koud onder zijn dek of je doe het bijvoorbeeld om wintervacht etc tegen te gaan. Ik vraag dit puur uit belangstelling ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:26

Vanmiddag hebben ze even een paar uurtjes kaal buiten gestaan, was zulk lekker weer buiten!
Nu weer onder de 200.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:02

_bloempje_ schreef:
Klimop: Zorgt de hoge hals er niet voor dat het deken meer trekt rondom de schoft als het paard met zijn hoofd naar beneden eet.

Als je paard zijn hoofd laat zakken en daardoor de deken naar beneden (op de schoft) trekt, sluit de deken aan de voorkant dus te hoog. Ze 'hangen' dan als het ware in de borstsluiting. Bij de highliner sluit hij alleen boven de schoft en schouders hoog aan, maar aan de voorkant even laag als 'normale' dekens ;) en zoals ik zei, de highliner schuift bij mij niet naar achteren (m'n hand past nog netjes tussen haar borst en de deken) waardoor er ook geen spanning op komt te staan als ze haar hoofd naar beneden doet, maar mocht hij tóch iets gaan schuiven/trekken dan heb je tenminste niet zo'n randje dat precies op de schoft drukt, omdat hij ruim over de schoft ligt :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:43

SharonIndezz schreef:
ik heb gisteren na het scheren een spons met warm water erover heen gehaald en toen meteen afgedroogd... nou ze glansde me tegemoed :)

Heb ik ook gedaan ;-)

Volgens mij zei iemand toen tegen mij dat k dat met Imaverol moest doen dus vandaar dat ik me dat af vroeg,..
Maar heb het ook maar gewoon met warm water gedaan,.. ff de spons eroverheen. VInd dat ie er zo weer jaren jonger uit ziet met zn geschoren koppie enzo haha

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:20

Bedankt voor de uitleg klimop!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:24

Die van mij toch maar een 300 gram opgedaan vandaag.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:49

_bloempje_ schreef:

Okee die van jouw wordt wel lekker dik ingepakt, de mijne stond vorig jaar ook wel eens dik. Maar dan als max 600 grams dacht ik.
Heeft je paard het anders ook echt koud onder zijn dek of je doe het bijvoorbeeld om wintervacht etc tegen te gaan. Ik vraag dit puur uit belangstelling ;)

als ik het niet doe dan moet hij met een maand weer geschoren worden en daar heb ik geen zin in en lijkt me ook niet echt prettig voor een paard
want hij maakt niet voor de lol meteen nieuwe vacht aan. :j

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:00

Het was vandaag lekker weer buiten, ze zweette alleen niet onder hun dekens, dus die heb ik mooi opgelaten!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:09

Simongek doen die van mij wel haha. Om mij te pesten zodat ik weer moet scheren := nee hoe dik ik die ook zet, het houdt de haargroei niet tegen

Was lekker weer vandaag, heb ze een paar uur laten luchten. Ze ploften gelijk in de prut neer.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:16

Tot nu toe stond mijn pony onder een 100 gr.
Vandaag was het hier zo warm dat ik de deken heb afgelaten.
's nachts staat hij in een binnenstal en overdag buiten.
Ik hoop nu dat mijn pony een wintervacht aan gaat maken, mocht dat niet het geval zijn dan gaat de deken weer op.
Zou mijn pony nu nog een goede wintervacht aan gaan maken?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:19

simongek schreef:
_bloempje_ schreef:

als ik het niet doe dan moet hij met een maand weer geschoren worden en daar heb ik geen zin in en lijkt me ook niet echt prettig voor een paard
want hij maakt niet voor de lol meteen nieuwe vacht aan. :j

Zolang de langste nacht niet is geweest, blijft een paard van nature vacht aan maken.. Of ze nu wel of geen dikke deken hebben..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:20

Mijne maakt dit jaar ook merkelijk meer vacht aan dan de vorige winter.. De 200gram blijft er toch nog even op, als ik nu al 300gram moet doen eindig ik met 400 en meer, en dat vind ik toch veel voor een ongeschoren paard. Misschien toch maar eens overwegen om te scheren..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:22

Van die deken klopt inderdaad, hier op stal staat n paard zonder deken en die heeft bijna geen vacht, echt nog zomerhaartjes!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:23

Het verschilt echt per paard denk ik hoor, de ene maakt sneller vacht aan als een ander.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:39

Sappos schreef:
Simongek doen die van mij wel haha. Om mij te pesten zodat ik weer moet scheren := nee hoe dik ik die ook zet, het houdt de haargroei niet tegen

Was lekker weer vandaag, heb ze een paar uur laten luchten. Ze ploften gelijk in de prut neer.

Wil niet na 4 weken weer 100 euro kwijt zijn en paard weer volledig moeten verdoven.

Hier heeft hij paar uur met 1 dek gestaan.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:50

Wat vinden jullie een rieele prijs, voor een hh highliner 550 grams, via marktplaats maar met de kaartjes er nog aan dus nieuw.

Nee ik begrijp het dan blijf je bezig en met verdoven etc, is het ook niet zo gebeurd.

haha jaa sap ze houden je graag bezig!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:53

@bloempje, ik heb een nieuwe besteld voor 60 euro, HH highliner 550 grams ;) dus rond de 50?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:54

bij goedkopepaardendekens.nl kun je hem volgens mij voor €50,- kopen nu

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:03

Jaa ik het inderdaad. Ik bood 50 inclusief maar ze wil 50 exclusief, maar dan ga ik voor zeker weten een nieuwe denk ik. Bedankt voor jullie tips, dan kan ik bijna beter nieuw gaan kijken.

Die site is betrouwbaar en netjes in service?

De hh vallen qua maat normaal toch?

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:18

@bloempje, ja goedkopepaardendekens.nl is erg betrouwbaar en netjes! topwinkel, ik bestel er altijd :)

hh maten vallen idd normaal!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:32

Okee bedankt!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:08

Aaah simongek dan snap ik t beter waarom t belangrijk is dat ie kort in t haar is. Hier scheer ik ze gewoon bij, ze zijn supermak en gewoon los te scheren. Ook hoofd, oren en benen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:53

Sappos schreef:
Aaah simongek dan snap ik t beter waarom t belangrijk is dat ie kort in t haar is. Hier scheer ik ze gewoon bij, ze zijn supermak en gewoon los te scheren. Ook hoofd, oren en benen.

dat lijkt me heerlijk _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:52

De high.iner heb ik lang geleden voor onze tinker grhad. Zelfs voor hem een goede pasvorm. Toen hij nog niet zo breed was als nu. Geen schuiven, geen haren vermorzeld en geen schuurplekken.

Pownie is zaterdag dekenloos gegaan. Hij stond vochtig onder zijn ongevoerde deken en het blijft droog. Nu maar hopen dat zijn spieren en longen de koudere nachten goed gaan trekken. Anders zal ik wr toch wat haar af moeten scheren zodat hij zijn deken toch omkan zonder het te warm te krijgen. Lastig een wolharige pony met dekennodige gezondheidsproblemen. -O-