[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:16

AnoukWelsh schreef:
Binkie_Eline schreef:
Ik heb ook een vraag over dekens.

Mijn pony staat nu met een 100 grams deken op, hij heeft geen dikke wintervacht en lijkt het snel koud te hebben. Het wordt aan het einde van de week weer een stuk kouder, maar ik heb geen 200 grams op dit moment.
Wel heb ik nog een Bucas smartex rain liggen. Zou die warmer zijn dan een 100 grams? Als ik google kom ik uit op temperaturen tot 0 graden, dat zou precies kunnen.
Of zou ik toch nog op zoek moeten naar een warmere deken?

Hij is ongeschoren zoals ik lees ?
Smartex is iets warmer zo'n 50 gram. Dus denk dat je daar een prima deken aan hebt. Zou er zelf geen nieuwe deken voor bij kopen.

Ongeschoren inderdaad! Dus een smartex is ongeveer een 150 grams? Bedankt voor je antwoord!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:36

Bagheera_206 schreef:
Wat een gedoe met die Horseware ponydekens. Heb van eentje nu de levertijd mogen ontvangen van half januari. -O-

Hebben jullie nog enig idee waar welke Nederlandse winkel de Amigo Bravo pony met frontdisc op voorraad heeft en ik zou kunnen bestellen in maat 175? Gewone klassieke voorsluiting zou dan wellicht ook nog wel kunnen door de slechte levertijden.

Al bij mhs gekeken?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:57

Ik heb een amigo pony liner 100 gram in maat 175.
Maar ben er toch niet meer zo fan van onder de bucas.

Weet iemand een beter alternatief? De bucas zelf begint jammer genoeg pas bij 150... dat is wel jammer maar echt te warm.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:40

MarjanB schreef:
Bagheera_206 schreef:
Wat een gedoe met die Horseware ponydekens. Heb van eentje nu de levertijd mogen ontvangen van half januari. -O-

Hebben jullie nog enig idee waar welke Nederlandse winkel de Amigo Bravo pony met frontdisc op voorraad heeft en ik zou kunnen bestellen in maat 175? Gewone klassieke voorsluiting zou dan wellicht ook nog wel kunnen door de slechte levertijden.

Al bij mhs gekeken?

Helaas ook niet 175 in pony model. -O- Thanks voor de tip anyway. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:29

Saaams schreef:

Weet iemand een beter alternatief? De bucas zelf begint jammer genoeg pas bij 150... dat is wel jammer maar echt te warm.

Hmm een bucas 50 gram dan?

https://hypostore.nl/bucas-select-turnin.html

Ik weet alleen niet of die ergens nog verkrijgbaar is in die maat.... Anders eventueel de power cooler? Die kan ook als onderdeken geeft Bucas zelf aan.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:19

Bagheera_206 schreef:

Op zich zijn de reguliere levertijden van Horseware helemaal niet slecht. Ze zijn alleen flink gedupeerd doordat de Corona maatregelen in Ierland veel strenger zijn. Door de volle lockdowns daar heeft de fabriek een serieuze achterstand gekregen. Ze hebben er zelfs voor gekozen om de nieuwe collectie, die dit jaar zou worden gelanceerd, uit te stellen naar volgend jaar. Dat Nederlandse ruiterzaken nog dekens aanbieden die ze niet op voorraad hebben en uit de voorraad in Ierland moeten komen (of dus niet), dat ligt niet aan Horseware.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:36

Yvank_ schreef:
Saaams schreef:

Hmm een bucas 50 gram dan?

https://hypostore.nl/bucas-select-turnin.html

Ik weet alleen niet of die ergens nog verkrijgbaar is in die maat.... Anders eventueel de power cooler? Die kan ook als onderdeken geeft Bucas zelf aan.

Top tip! Dank.
Ik heb er eentje gevonden in haar maat.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:44

Weer geschoren en staat nu onder 300 grams met hals. Overdag paar uur buiten en anders in een buitenbox

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:49

Sjira schreef:
Bagheera_206 schreef:

Op zich zijn de reguliere levertijden van Horseware helemaal niet slecht. Ze zijn alleen flink gedupeerd doordat de Corona maatregelen in Ierland veel strenger zijn. Door de volle lockdowns daar heeft de fabriek een serieuze achterstand gekregen. Ze hebben er zelfs voor gekozen om de nieuwe collectie, die dit jaar zou worden gelanceerd, uit te stellen naar volgend jaar. Dat Nederlandse ruiterzaken nog dekens aanbieden die ze niet op voorraad hebben en uit de voorraad in Ierland moeten komen (of dus niet), dat ligt niet aan Horseware.

True, het ligt inderdaad aan covide en zijn vriendjes dat Horseware op dit moment slecht leverbaar is. -O-

Dabiscui

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:40

Mijn geschoren paard heeft nu een Bucas Power Turnout op incl hals. Staat van 9-11, 13-15 en 18-19 buiten in de paddock. Tot nu toe voelde ze er warm onder maar gezien het de komende dagen kouder wordt begin ik weer te twijfelen. Ik heb een Smartex Extra maar die lijkt me dan net weer te warm en wou ik liever bewaren voor als het echt winter is. Wat een gedoe die deken stress.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:42

Heb je de kans om te voelen? Droge koude is anders dan natte kou, zeker overdag als de zon ook nog door breekt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:44

Ik heb de mijne de irish van bucas opgelegd, de 50.
Puur om spieren wat warmer te houden ( koudbloed, ongeschoren 24/7 buiten met schuilstal).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:48

Ik zit heel erg te twijfelen of ik die van mij op boxrust een deken op moet leggen. Maar in principe moet ze uit de wind en regen zich gewoon warm kunnen eten toch? :=

Het gaat me dan natuurlijk om de nachtvorst /5 graden overdag die voorspeld is. Voor de boxrust stond ze met 100g buiten, nu bloot op stal

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:52

RianneH schreef:
Heb je de kans om te voelen? Droge koude is anders dan natte kou, zeker overdag als de zon ook nog door breekt.

Zo fijn dat het nu even een paar dagen droog is. Mag ze een paar dagen zonder dekentje. :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:56

Zeker heerlijk! {:}

@Sintara, ik zou het even aankijken, soms krijgen ze het juist kouder omdat ze zo weinig kunnen bewegen ondanks onbeperkt hooi. Maar het is qua verveling/afleiding niet verkeerd als ze wat meer verbranden en dus met meer smaak blijven eten als ze toch weinig anders op zit. Om het even makkelijk te houden :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:24

RianneH schreef:
Zeker heerlijk! {:}

@Sintara, ik zou het even aankijken, soms krijgen ze het juist kouder omdat ze zo weinig kunnen bewegen ondanks onbeperkt hooi. Maar het is qua verveling/afleiding niet verkeerd als ze wat meer verbranden en dus met meer smaak blijven eten als ze toch weinig anders op zit. Om het even makkelijk te houden :=

Dat zijn inderdaad de twijfels, plus dat ze nu netjes op gewicht is en ik het zonde vind als ze zou afvallen. Vanavond had ze het al niet warm dus ik denk straks maar in elk geval een fleece deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:57

Bagheera_206 schreef:
Das dan gek. Daar heb ik dus mijn twee bestellingen uit staan... :=

Ik had de Amigo Bravo 12 Pony Plus Lite (navy-rood) besteld in 175. En het is gelukkig geen maandagochtend model dit keer *\o/*

Afbeelding

De gewone liners lijken er precies onder te passen. De sluitingen komen iig goed overeen met de deken. Aan 1 kant leek die een halve centimeter er onderuit te steken een mini stukje. Mocht dat bij echt fatsoenlijk erop leggen nog zo zijn, dan even stukje inkorten. Had nu enkel de 100 grams even snel eronder, de 200 en 300 ook nog even testen binnenkort. Bij daglicht, dat is wat praktischer.

Verder zit de deken wel prima, iets wijd op de schouder. Maar anders past de rest niet, de 168 van stalgenoot was namelijk te krap. Met hals eraan is het inregenen ook verholpen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:56

Ziet er prima uit! +:)+ Bij jou dus ook singels op standje groot? Maar het past wel. :D

Het lijkt erop dat er nu opeens 4 op voorraad zijn :wow: dus direct maar eentje besteld ondanks dat ik geen hals nodig heb. Heb ik iig een tweede passende deken. Als die echt deze week geleverd gaat worden zal ik in ieder geval 1 van die 2 openstaande bestellingen annuleren. #fingerscrossed

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 00:56

Ziet er mooi uit idinn, en ik duim voor je bagheera :D wordt wel tijd dat je wat binnenkrijgt inmiddels

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 01:29

Nu weer de volgende vraag.. Zou ik een horseware liner met een losse dekensingel als staldeken kunnen gebruiken? Blijft dat liggen?
Het lijkt me comfortabeler in d'r box dan een waterdichte buitendeken..
Een fleece deken als staldeken geeft haar denk ik schuurplekken (dun velletje, zijde achtig vachtje) of zou dat meevallen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 07:50

Dan zou ik kiezen voor een Horseware staldeken, bijv de Amigo Insulator of de Amigo mio insulator.
Daar zitten al singels aan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:16

Nouvel schreef:
Dan zou ik kiezen voor een Horseware staldeken, bijv de Amigo Insulator of de Amigo mio insulator.
Daar zitten al singels aan.

Als ze altijd op stal staat zou ik dat doen maar het is maar voor een paar weken, normaal staat ze nooit op stal. Nu tijdelijk fulltime vanwege een blessure

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:26

Hij wil wel eens gaan schuiven, daar zou ik zelf bang voor zijn. Heb wel eens paarden gevonden met geschoven onderdekens om de voorbenen heen, of Nouja, gescheurde onderdekens...

Maar je kan het eens testen als je in de buurt blijft, het zou moeten kunnen blijven liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:31

Dat werkt echt niet.. is de stof veel te glad voor en een pasvorm heeft het ook niet echt. Zelf wel eens getest. Zakt meteen scheef weg.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:37

Ok dankjewel, dan gaat gewoon de outdoor deken op :)