O ja 400 lijkt mij ook wat dik voor dit weer. Hoe moet het dan als het echt gaat vriezen net zoals vorig jaar -10 -20. Ik had namelijk gelezen dat een paard zichzelf tot 8 graden kan warm houden zonder deken. Alleen omdat het hier zoveel regent :/
ff een vraagje? ik heb een ongeschoren paardje maar naar het rijden is ze natuurlijk besweet nou staat ze dus ook gewoon zonder deken op het land dus wil ik graag na het rijden ook op haar hals een fleece deken.. dus wie weet waar je een fleecehalsdeel kan kopen ?
ja, gaat ook niet om het geld maar het is zo makkelijk dat je de hals eraf kan halen en dan ze nog ff met de rest laten staan of de hals er eventjes op.. vooral in de winter dan krijgt ze na rijden ( en vanaf min 10 ) een regendeken op dus dan is het wel handig als het halsstuk er ff voor een uurtje of 2 oop kan.. ook bij de andere dekens
bij divoza kon ik ze niet vinden, epllejack ook niet en piaffe ook niet
Polderpaard
Geplaatst: 10-11-12 21:16
Hier nog steeds met een fleece zweetdeken onder de fleece gevoerde regendeken. Het is nogal winderig hier in de polder , maar zo voelt hij lekker aan. De 200 grams deken ligt klaar voor als het kouder wordt, maar deze week was het wel heel mild.
xdanieijer
Geplaatst: 10-11-12 21:19
ik heb mijn paarden al een aardige deken op want ik wil niet dat ze dik in de haren komen aangezien ik actief wedstrijden rij!
@Unihorse: Je kunt toch ook de hals terugslaan als je die niet nodig hebt??
Refagreni
Geplaatst: 10-11-12 21:38
Ze zijn er wel en vorig jaar ben ik ze ook op een site tegengekomen. Weet alleen niet meer welke. Onderstaande is de groothandel, dus daar kan je helaas niet rechtstreeks terecht. http://www.ekkia.nl/producten/zomer-en- ... k--Z00182/
die van mij is ook geschoren ze staat nu grotendeels binnen dus onder 0 grams maar ze gaat onder 200 met 0 grams regendeken. maar me paardje der conditie was wat minder en zat niet lekker in der vel dus ze zit nu goed strak in het vachtje terwijl een ander paard veel eerder geschoren was en die is alsof ze net geschoren is
unihorses
Geplaatst: 10-11-12 22:19
liedjuh2 schreef:
@Unihorse: Je kunt toch ook de hals terugslaan als je die niet nodig hebt??
haha ja, maar dan kan hij niet voor voor de regendeken
ik zit met een vraag! ik ga helaas mijn ruin scheren van de week, hij heeft het gewoon te snel warm en staat gewoon langer dan 1,5 uur na te zweten, dus helaas moet hij er aan geloven, nu loopt hij nog niet onder het zadel maar wel aan de longe, moet ik dan ook een zadeldekje laten staan of kan ik die gewoon wegscheren?
kben erg benieuwd naar jullie reacties!
Auroraluna
Geplaatst: 11-11-12 00:23
Mijn geschoren 28-jarige pony staat onder 200 gram met extra fleecedeken eronder en mijn 6-jarige heeft een 200-grams deken op, allebei lekker warm!
morgen wordt mijn teddy geschoren... eens zien wat ik m dan opdoe. denk 300. eens kijken hoe ie daarmee aanvoelt. wassen jullie je paard nog met imaverol oid nahet scheren?
Hoezo zou je hem met Imavarol wassen als hij geschoren is?? Ik ken wel het wassen na het scheren zodat ze mooi gaan glimmen. Maar in principe als ze geen schimmel hebben, dan heeft imavarol toch geen zin??? (niet aanvallend bedoeld, gewoon iets wat ik mij afvraag)
Ach, als ik ga scheren dit jaar, wrss niet ivm blessure, dan was ik hem wel. Gaat ie daarna lekker zonnebaden en met een lekkere deken op stal. Mocht hij nou komende dinsdag goed blijken en ik mag weer opbouwen, dan gaat met veel zweten en niet droog worden wrss alleen de hals eruit. Hij hoeft van mij namelijk niet frisser dan hij nu al is. Verder scheren kan dan altijd nog. Maar het haar wat eraf is, kan je er niet meer terug aanplakken.
Ik zag dat er een paard onder 500 grams stond. Tot hoeveel grams verleng je dit als het dan kouder wordt?
Ervaringen met de hh highliner 550 grams? Erg dik deken dus fijn lijkt me geen gezeur met onderdekens, maar hoe is de pasvorm? En de pasvorm met de hoge hals?
Klimop
Geplaatst: 11-11-12 17:38
Mijn highliner bevalt heel goed, blijft mooi liggen (veel dekens schuiven naar achteren bij mij) en door de hoge hals geen druk/schuurplekken op de schoft