[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:46

AnoukWelsh schreef:
Yvank_ schreef:
Aan die kunnen zeker wel singels! Heb dezelfde. Singels maak je aan de binnenkant vast.

Maak jij ze dan aan deze ringen vast?
Ik heb geen buiksingels met deze opening gezien? Welke heb jij? :D

[ [url=m/TlzF7i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zijn elastische singels voor die je met knipjes aan de ringen klikt. Dit is de oude variant met afneembare buiksingels.

AnoukWelsh

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:55

Jullie zijn toppertjes!!
Precies dit zocht ik.
Heel erg bedankt voor het mee denken, ik ga ze gelijk bestellen *\o/* *\o/*

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:04

Rainer schreef:
Hoi! Ik heb een specifieke bucas vraag. Weet iemand hier of de pasvorm van de smartex hetzelfde is als de power turnout?

Ja pasvorm is gelijk!

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:27

sorbetje schreef:
Rainer schreef:
Hoi! Ik heb een specifieke bucas vraag. Weet iemand hier of de pasvorm van de smartex hetzelfde is als de power turnout?

Ja pasvorm is gelijk!

Bedankt! Dan hoop ik stiekem dat ik de power turnout ergens met een goede deal aan kan schaffen met black friday :D Heb die nu ook al, maar ooit via marktplaats gekocht dus nu al jaren oud. Opzich nog prima maar heb recent de smartex extra gekocht en die zit echt veel mooier dus ik denk dat de pasvorm door de jaren heen wat verandert is.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:39

Citaat:
Bedankt! Dan hoop ik stiekem dat ik de power turnout ergens met een goede deal aan kan schaffen met black friday :D Heb die nu ook al, maar ooit via marktplaats gekocht dus nu al jaren oud. Opzich nog prima maar heb recent de smartex extra gekocht en die zit echt veel mooier dus ik denk dat de pasvorm door de jaren heen wat verandert is.

Wacht ik ook op, dus zoek met je mee! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:29

Wat een gedoe met die Horseware ponydekens. Heb van eentje nu de levertijd mogen ontvangen van half januari. -O-

Hebben jullie nog enig idee waar welke Nederlandse winkel de Amigo Bravo pony met frontdisc op voorraad heeft en ik zou kunnen bestellen in maat 175? Gewone klassieke voorsluiting zou dan wellicht ook nog wel kunnen door de slechte levertijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:44

Wat een ellende! Ik heb mijn deken nu wel al binnen, ipv de 26e wat er eerst stond. Hoop dat die wel past en de onderdekens er ook gewoon onder passen. Anders zit ik met hetzelfde probleem _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 12:44

idinn schreef:
Wat een ellende! Ik heb mijn deken nu wel al binnen, ipv de 26e wat er eerst stond. Hoop dat die wel past en de onderdekens er ook gewoon onder passen. Anders zit ik met hetzelfde probleem _O-

Waar heb jij hem besteld? Mss dat ik hem daar ook moet bestellen. Hahaha.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:08

Hallo, ik word zo gek van mijzelf mbt die deken vragen ....

Ik heb:
- een 0gr Amigo Bravo waar het liner systeem aan zit
- een Bucas irish turnout 50gr (temp range +12 - +5gr)
- een Bucas quilt 150gr.

Hoeveel grams is wat ong?

0gr Amigo + quilt 150 = 150gr? Of meer omdat ook de quilt een ruimer tempo range heeft?

Irish turnout 50 + quilt 150 = 200gr of meer?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:24

Daf schreef:
Hallo, ik word zo gek van mijzelf mbt die deken vragen ....

Ik heb:
- een 0gr Amigo Bravo waar het liner systeem aan zit
- een Bucas irish turnout 50gr (temp range +12 - +5gr)
- een Bucas quilt 150gr.

Hoeveel grams is wat ong?

0gr Amigo + quilt 150 = 150gr? Of meer omdat ook de quilt een ruimer tempo range heeft?

Irish turnout 50 + quilt 150 = 200gr of meer?

Volgens mij zijn dekens met een stay dry voering sowieso al wat warmer als de dekens zonder. Ik heb zelf de quilt met stay dry en dat is echt wel een erg warme deken. Daarnaast geldt over het algemeen ook dat 2 dekens warmer zijn dan 1, ook als ze theoretisch hetzelfde aantal gram zijn omdat er ook warme lucht tussen de dekens gaat zitten. Maar echt zwart op wit het dan vast leggen in aantal gram om het te vergelijken met andere dekens durf ik niet.. Ik denk zelf meer in graden, dus power turnout is bij die van mij (koukleum) tot 0 graden comfortabel, dus met de quilt eronder ga ik er vanuit dat het zeker tot -10 goed is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:27

Thanx! Wil nu niet te warm opleggen maar hij staat 24-7 buiten en vind de 50gr irish nu niet voldoende, dat laat hij ook merken.

Maar is irish + quilt niet nu al te warm?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:35

Dat lijkt me bij een ongeschoren (weet niet of dat zo is) paard overdag met rond de 10 graden wel warm ja... Lastig is dat. Die van mij staat ook 24/7 buiten en wordt ook geschoren, heb daarom heel bewust voor een deken met een brede range gekozen. Misschien dat in deze periode de shamrock power een goede tussenmaat is? Of iets vergelijkbaars van een ander merk maar daar ben ik minder bekend mee.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:37

Zie, verschrikkelijk dit soort dilemma's thanx voor stukje meedenken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:37

Ik zou het mezelf makkelijk maken en een 100grams liner erbij kopen voor onder de amigo :) Hier nu ook 100grams op, 24/7 buiten en ongeschoren, maar op leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:57

Bagheera_206 schreef:

Bij hypostore, de 12e in de avond besteld. Dus viel nog best mee.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:51

Ik breek even in met een vraag. Ik ben niet echt thuis in de dekens en zelfs na twee jaar stuntelen weet ik het vaak niet meer. :+

Ik heb een smalle arabier bij wie maat 175 nog steeds veel en veel te groot is op zijn borst. Dat gaat schuiven en regent in. Hij staat 24/7 buiten dus dat is niet bevordelijk. Elk jaar probeer ik het weer even zonder, maar ook nu liet hij weer merken dat dat niet de bedoelling is. :+ (Tot hongerstaking aan toe omdat het hooi in de schuilstal op was en hij niet in de regen wilde eten. Als het dan een weekend regent is het lang...)

Maar wat is nu een deken die smal (Echt smal dus) op de borst is en wel in de lengte lang genoeg. Wat we hebben geprobeerd:
- Bucas Power Turnout (fantastische deken, maar hij verzuipt)
- Amigo Hero nog iets (hele fijne deken maar regent in)
- Amigo Hero pony (Schuift)
- Harry's Horse Regendeken (regent in)

Van de Hero Pony heeft hij inmiddels schuurplekken op zijn hals en schoft. Heeft er iemand nog de tip?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:18

Isabel_k schreef:
Ik breek even in met een vraag. Ik ben niet echt thuis in de dekens en zelfs na twee jaar stuntelen weet ik het vaak niet meer. :+

Ik heb een smalle arabier bij wie maat 175 nog steeds veel en veel te groot is op zijn borst. Dat gaat schuiven en regent in. Hij staat 24/7 buiten dus dat is niet bevordelijk. Elk jaar probeer ik het weer even zonder, maar ook nu liet hij weer merken dat dat niet de bedoelling is. :+ (Tot hongerstaking aan toe omdat het hooi in de schuilstal op was en hij niet in de regen wilde eten. Als het dan een weekend regent is het lang...)

Maar wat is nu een deken die smal (Echt smal dus) op de borst is en wel in de lengte lang genoeg. Wat we hebben geprobeerd:
- Bucas Power Turnout (fantastische deken, maar hij verzuipt)
- Amigo Hero nog iets (hele fijne deken maar regent in)
- Amigo Hero pony (Schuift)
- Harry's Horse Regendeken (regent in)

Van de Hero Pony heeft hij inmiddels schuurplekken op zijn hals en schoft. Heeft er iemand nog de tip?

Toen mijn jonkie nog erg smal was heb ik bewust een deken met halve hals gekocht. Toen de Harry's Horse Thor. Dat werkte zowel met het smalle als tegen het inregenen erg goed. Ik had een 165 en dat was een prima deken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:25

idinn schreef:
Bagheera_206 schreef:

Bij hypostore, de 12e in de avond besteld. Dus viel nog best mee.

Das dan gek. Daar heb ik dus mijn twee bestellingen uit staan... :=

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:53

Hier net toch mijn pony zijn Amigo Bravo deken op gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:04

Westhof schreef:
Hier net toch mijn pony zijn Amigo Bravo deken op gedaan.
[ [url=m/57c3SQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zJeGjz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie kleur! :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:31

Isabel_k schreef:

Regenen de dekens ook in met hals eraan? Ik meen me tenminste te herinneren dat joep altijd een hals erop had. Heb je een foto van hoe de dekens zitten?
En had je niet een exzeemdeken die heel netjes paste, welk merk was dat..

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:42

Ik heb ook een vraag over dekens.

Mijn pony staat nu met een 100 grams deken op, hij heeft geen dikke wintervacht en lijkt het snel koud te hebben. Het wordt aan het einde van de week weer een stuk kouder, maar ik heb geen 200 grams op dit moment.
Wel heb ik nog een Bucas smartex rain liggen. Zou die warmer zijn dan een 100 grams? Als ik google kom ik uit op temperaturen tot 0 graden, dat zou precies kunnen.
Of zou ik toch nog op zoek moeten naar een warmere deken?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:40

Sintara schreef:
Isabel_k schreef:

Regenen de dekens ook in met hals eraan? Ik meen me tenminste te herinneren dat joep altijd een hals erop had. Heb je een foto van hoe de dekens zitten?
En had je niet een exzeemdeken die heel netjes paste, welk merk was dat..

Tot mijn grote irritatie wel ja. _O- niet aan de bovenkant maar wel aan de onderkant van de hals.

Zijn eczeemdeken die het beste paste was EJ. Maar die winterdeken past niet helemaal lekker. Ik heb er nu ook een onderdeken van en die past nog het veste.

Afbeelding

Afbeelding

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:41

Binkie_Eline schreef:
Ik heb ook een vraag over dekens.

Mijn pony staat nu met een 100 grams deken op, hij heeft geen dikke wintervacht en lijkt het snel koud te hebben. Het wordt aan het einde van de week weer een stuk kouder, maar ik heb geen 200 grams op dit moment.
Wel heb ik nog een Bucas smartex rain liggen. Zou die warmer zijn dan een 100 grams? Als ik google kom ik uit op temperaturen tot 0 graden, dat zou precies kunnen.
Of zou ik toch nog op zoek moeten naar een warmere deken?

Hij is ongeschoren zoals ik lees ?
Smartex is iets warmer zo'n 50 gram. Dus denk dat je daar een prima deken aan hebt. Zou er zelf geen nieuwe deken voor bij kopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:57

Isabel_k ik vind ze niet eens zo slecht passen, de onderste lijkt me zelfs eerder krap omdat de loopsplit openstaat met z'n been recht naar beneden.
Misschien gaat hij er gewoon zo voor staan dat hij natregent? Want in een normale houding komt een halsstuk best een stuk over de buitendeken..